Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Raiffeisen Bank lanseaza Luna Sanatatii Financiare pe moneybistro.ro

0

RAIFFEISEN BANK LANSEAZĂ A TREIA EDIȚIE A LUNII SĂNĂTĂȚII FINANCIARE, DEDICATĂ TINERILOR

  • Tinerii din Generația Z (tineri de până în 30 de ani) economisesc sume destul de mici de bani;

  • În schimb, persoanele între 31-40 de ani își planifică lunar o sumă pentru fiecare categorie de cheltuieli și economisesc partea care rămâne;

  • Raiffeisen Bank lansează cea de-a treia ediție a Lunii Sănătății Financiare și îi provoacă pe tineri să învețe pentru BAC-ul Financiar.

Raiffeisen Bank lansează BAC-ul Financiar, un instrument ce poate fi accesat pe platforma moneybistro.ro, menit să îi ajute pe tineri să își măsoare sănătatea financiară. Instrumentul a fost realizat cu ajutorul specialiștilor din Raiffeisen Asset Management.

Ultimul an și jumătate i-a făcut atenți pe români nu doar la modul în care câștigă, dar și cum cheltuie. Potrivit studiului „Provocările financiare ale românilor”*, realizat de Reveal Marketing Research pentru Raiffeisen Bank, la sfârșitul anului 2020, până în pandemie, tinerii cheltuiau mai mult și mai ușor pe lucrurile neesențiale, precum haine, accesorii sau gadget-uri. Astăzi, aceștia aleg să chibzuiască mai atent înainte să facă o achiziție nouă. Diferențe de comportament s-au constatat și în cazul persoanelor cu vârsta între 31-44 de ani, care dacă în anii trecuți aveau un stil de cheltuieli axat pe planuri pe termen scurt și mediu, pandemia i-a determinat să economisească și să-și facă planuri pe termen mai lung. Pe de altă parte, românii de peste 45 de ani nu și-au schimbat foarte mult comportamentul financiar post-pandemie. Economisesc în continuare, dar sunt mai atenți la starea de bine și la oportunitățile de dezvoltare personală.

Studiul desfășurat la sfârșitul anului trecut ne-a ajutat să înțelegem comportamentele financiare ale românilor în funcție de etapele de viață în care se află. Am descoperit că tinerii nu au priorități clare din punct de vedere financiar: nu au un plan de bugetare și ajung să cheltuiască excesiv în unele situații. Prin urmare, am decis ca Luna Sănătății Financiare din acest an să o dedicăm acestora și vom merge în comunitățile de tineri prezente pe TikTok, unde vom aduce teme relevante pentru ei de sănătate financiară”, a declarat Corina Vasile, director de Comunicare și Relații Publice la Raiffeisen Bank.

Bugetare indiferent de vârstă

Cei din Generația Z, tinerii de până la 30 de ani, își împart arareori venitul în categorii de cheltuieli (necesități, plăceri etc.), iar singurul lor obiectiv financiar este să se încadreze în bani până la următorul salariu.

Millenialii, cu vârsta între 30-45 de ani, își planifică lunar o sumă pentru fiecare categorie de cheltuieli și economisesc partea care rămâne. Pentru a-și ține în frâu cheltuielile, de obicei își fac o listă de cumpărături.

În același timp, persoanele de peste 45 de ani sunt mai pragmatice. Acestea alocă o sumă exactă pentru diferite tipuri de cheltuieli și nu se abat cu mult de la plan, notându-și veniturile și cheltuielile într-un caiet sau un document special destinat. Compară prețurile atunci când vor să facă achiziții mai costisitoare și preferă să-și țină economiile la bancă, pentru siguranță.

Luna Sănătății Financiare, ediția III

Raiffeisen Bank desfășoară „Luna Sănătății Financiare” și pune la dispoziția tinerilor BAC-ul Financiar, un instrument de „testare” menit să-i ajute pe tineri sa afle dacă sunt „frugali” sau „gurmanzi” în relația cu banii.

În următoarele săptămâni, cei care vor intra pe conturile de TikTok ale lui Alex Cozma, Adina Marina, Alex Trif sau Leoo Dumitru vor afla cum să-și țină sub control cheltuielile, cum să bugeteze sau să economisească la cumpărături. De asemenea, pe platforma www.moneybistro.ro pot găsi articole și infografii video, menite să le spună „cum se degustă banii”.

Luna Sănătății Financiare face parte din programul online de educație financiară Money Bistro, lansat de Raiffeisen Bank în 2018. Cel de-al doilea sezon Money Bistro a urmărit timp de 7 episoade povestea familiei Bănescu și experiențele prin care a trecut pentru a avea un meniu financiar echilibrat. În luna aprilie 2021, Raiffeisen Bank a lansat podcastul Money Chat, care aduce în prim plan poveștile financiare ale zece români cu profesii și interese diferite – de la bancheri la studenți, pasionați de călătorii sau modă, actori, antreprenori, sau părinți cu copii mici.

Despre Raiffeisen Bank

Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piața bancară din România și peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.800 de angajați, peste 300 de agenții în toată țara, 720 de ATM-uri, 393 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o retea de 24.300 de POS-uri.

*Studiul despre provocările și obiceiurile financiare ale familiilor din România a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în al doilea an consecutiv, în perioada decembrie 2020-ianuarie 2021, și conține un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât și unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban care utilizează internetul). Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 1000 de persoane, bărbați și femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.