Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Profesorii SuperTeach: ”Un profesor bun oferă susținere emoțională și motivație. Diferența dintre dascăli constă în calitatea relațiilor pe care le au cu elevii, nu în materia predată. Sistemul suntem noi, iar educația poate fi transformată din interior”

0
  • Teodora Bentz, Inspector Școlar General Adjunct: ”Profesorii ar trebui să aibă în fișa postului obligativitatea de a zâmbi la începutul cursului”

  • Coziana Zaharia, profesor pentru învățământ primar: ”Diferența dintre profesori provine din calitatea relațiilor cu elevii, nu din materia predată”

  • Măriuca Mihăilescu și Andra Cărbunaru: ”Prin Youtube, Spotify sau TikTok le stârnim copiilor interesul către o învățare mai profundă”

București, 7 iunie 2021 Reforma sistemului de învățământ românesc începe din interiorul școlii prin puterea comunităților ce promovează activități și oameni care fac tot ce le stă în putință pentru transformarea educației autohtone. Sistemul este format din fiecare profesor, părinte, elev, expert, antreprenor sau persoană publică care se implică în creșterea calității educației. Organizată și moderată de profesorii Andreea Răvaș și Niculina Filat, lideri ai comunității SuperTeach și facilitatori în Mentalitate Deschisă în Educație, conferința SuperTeach, care s-a desfășurat sâmbătă, 5 iunie a.c., la București, a avut ca temă ”Unul pentru toți și toți pentru educație”, oferind exemple de oameni, precum și de abordări și posibilități prin care învățământul din România poate fi transformat din interior, și nu din exterior, așa cum deseori opinia publică pretinde.

Avem nevoie de o școală în care nu doar elevii învață, ci și profesorii și părinții

Un profesor bun este cel care oferă susținere emoțională, motivație și ințelege că avem nevoie de o școală în care nu doar elevii învață, ci și profesorii și părinții. Diferența dintre noi, profesorii, provine din calitatea relațiilor pe care le avem cu elevii, nu din materia predată”, a spus Coziana Zaharia, profesor în învățământul primar la Școala Gimnazială Ionel Teodoreanu, din București. În acest sens, dascălul a prezentat în cadrul conferinței SuperTeach București modalități prin care profesorii pot face cursurile mai interesante și mai utile pentru copii, oferind exemple din propria activitate la clasă: ”Putem invita la clasă actori, antreprenori, un părinte care are un hobby interesant, studenți voluntari, un expert care să facă educație financiară sau un specialist în dezvoltare personală care să ne ajute să facem orele mai atractive pentru copii, chiar și pentru noi, dascălii”.

Alături de Coziana Zaharia, la evenimentul Superteach au fost prezenți doi dintre elevii săi de clasa a IV-a Step by Step, Diana Moldoveanu și Bogdan Banu. Diana este facilitator de webinarii pentru elevi, pe tema instrumentelor digitale, creator de tutoriale WordArt, Bookcreator, Genially, alături de alți colegi de clasă, precum și facilitator de editare materiale digitale. La rândul său, Bogdan este creator de tutorial Genially, protagonist materiale educative Proedus, participant webinar Merito Profesor cu lipici, facilitator editare instrumente digitale (Story Jumper, miro, Canva, Nearpod, WordArt).

Anumite comportamente trebuie introduse în fișa postului profesorului, cum ar fi zâmbetul la începutul cursului

Teodora Bentz, Inspector Școlar General Adjunct în cadrul Inspectoratului Școlar al Muncipiului București, a adus în discuție tema evaluării profesorilor și a feedback-ului oferit de către elevi, fiind de părere că ”misiunea principală a profesorilor este predarea și interacțiunea directă cu elevii. În aceste condiții, oare nu chiar elevii pot și trebuie să evalueze aceste activități? Cred că feedback-ul oferit de elevi este important, fiind doar o parte a evaluării profesorilor. Acest feedback imi va spune mie ca profesor ceea ce trebuie să îmbunătățesc din ceea ce dețin, dar nu pun în valoare”.

De asemenea, Bentz a propus ca în fișa postului cadrelor didactice să fie introduse anumite comportamente pe care le dorim la clasă din partea acestora. ”Poate dacă am introduce în fișa postului faptul că un profesor trebuie să zâmbească la începutul orei, acest comportament va fi exersat și va intra în rutina zilnică. Cum s-a întâmplat cu digitalizarea, așa ar putea să se întâmple și cu alte comportamente”.

Continuând tema feedback-ului, Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach, a apreciat că adulții, în general, și profesorii, în special, ”consideră că nu pot primi feedback de la copii, deoarece îi văd mici, neputincioși, nu ca pe niște persoane cu capacități extraordinare, așa cum sunt, ci mai mult ca pe omuleți care fac teme, iau note mai mari sau mai mici, execută anumite sarcini. Nu este rea credință, ci este o cultură a adulților care ne-a învățat să nu vedem copiii altfel”. Mentalitatea deschisă în educație le oferă profesorilor inspirația și instrumentele pentru a-și centra activitatea pe nevoile și dorințele elevilor, nu doar pe competențele lor. Un profesor cu mentalitate deschisă va pune accent pe colaborare, mai puțin pe competiție, pe valorizarea muncii, nu pe evidențierea greșelilor.

Lecții de română, geografie și dezvoltare personală pe Youtube, Spotify, iTunes și TikTok

Prezente la conferința SuperTeach București, Măriuca Mihăilescu și Andra Cărbunaru, fondatoarele platformei www.afostodata.net, le-au vorbit profesorilor despre educația prin Spotify, iTunes sauTikTok. Cele două susțin lecții pentru copii, din domenii precum limba și literature română, geografie sau dezvoltare personală având o abordare diferită față de lecțiile predate la clasă și prezentându-le copiilor prin mijloace moderne, în mediile online cele mai apropiate de ei (Youtube, Spotify, iTunes, TikTok).La ultimul LIVE realizat pe TikTok, pe tema evaluarea la limba și literatura română, am avut peste 50.000 de vizualizări, ceea ce ne arată câtă nevoie au copiii să vorbească cu oameni deschiși și dispuși să le răspundă la întrebări pentru că ei au foarte multe întrebări”. Măriuca Mihăilescu și Andra Cărbunaru au precizat că platforma lor este ”un cârlig prin care să atragem copiii către zonele de învățare mai complexe și profunde, noi le stârnim interesul și astfel sunt curioși să meargă mai departe către lecturi mai ample”. Deși au avut mari emoții în ceea ce privește modul în care cadrele didactice vor primi platforma și metodele lor, cele două susțin că ”feedback-ul din partea profesorilor este foarte bun, pare că au găsit un pretext de a comunica altfel cu copiii.”

Gala SuperTeach 2021 – România de mâine începe cu profesorii de azi

Fondatorii SuperTeach au lansat către toți antreprenorii și reprezentanții mediului de business din România invitația de a participa la Gala SuperTeach din 16 iunie, de la București, și de a se alătura astfel proiectului de transformare a educației din România. Evenimentul, organizat în format hibrid, va celebra comunitatea profesorilor SuperTeach, formată din 30.000 de dascăli din întreaga țară, și va avea, de asemenea, o componentă caritabilă, prin care oamenii de business pot suține cauza asociației. Mai multe informații despre Gala SuperTeach pot fi găsite pe website-ul asociației: http://bit.ly/GalaSuperTeach

Totodată, în cadrul conferinței, organizată în parteneriat cu Telekom România, SuperTeach a anunțat următoarele evenimente dedicate profesorilor, pentru perioada următoare:

8 iunie, ora 17.00 Webinarul ”Gândirea critică: Abilitate esențială a secolului 21 pentru noi și copiii noștri„, susținut de Mona Șerban, profesor de limba engleză, Pitești;

9 iunie, ora 17.00 – Atelier SuperTeach ”Predare cu Mentalitate Deschisă”, facilitat de Carmina Vakulovski, profesor învățământ primar în Brașov, facilitator de Mentalitate Deschisă în Educație;

10 iunie, ora 17.00 – Webinarul ” Școala Părinților – Despre ADHD, susținut de Ana Bordan, profesor învățământ primar Mureș, facilitator de Mentalitate Deschisă în Educație.

Webinariile sunt gratuite și deschise tuturor profesorilor, în limita locurilor disponibile. Detalii despre modalitatea de participare vor fi disponibile pe site-ul și pe pagina de Facebook a proiectului.

###

Despre Asociația SuperTeach

SuperTeach este un proiect inițiat de antreprenori în sprijinul profesorilor și al sistemului de educație preuniversitar. Misiunea proiectului SuperTeach este ca profesorii să descopere și să dezvolte măreția din fiecare copil. Acest lucru este realizat prin programul „Mentalitatea Deschisă în Educație”, creat de liderul global în schimbare de mentalitate, Arbinger Institute, USA.

Asociația SuperTeach acționează pe 3 direcții:

Conferințe: În cei patru ani de activitate, au avut loc 22 conferințe în marile orașe ale țării, la care s-au adăugat peste 120 de webinarii și 16 conferințe online începând din primăvară 2020. Zeci de speakeri, elite, specialiști în educație și antreprenoriat au inspirat peste 30.000 de profesori și educatori, promovând principii și instrumente ale unei mentalități deschise în educație aplicate la clasă.

Traininguri: 618 de profesori SuperTeach selectați dintre participanții la conferințele SuperTeach au absolvit gratuit cursul de formare „Mentalitate Deschisă în Educație” (4 zile), realizat în România de Institutul Dezvoltării Personale.

Comunități: În prezent, SuperTeach dezvoltă comunități locale în 23 județe cu ajutorul celor 51 de facilitatori ai programului MDIE și o Platformă Digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale.

Celor 4 co-fondatori ai proiectului – Felix Tătaru (inițiator), Dragoș Anastasiu, Cristina Gheorghe și Alexandru Ghiță – li s-au alăturat încă din primul an (2017) și Felix Pătrășcanu, Andy Szekely si Părintele Constantin Necula. SuperTeach este rezultatul parteneriatului dintre Romanian Business Leaders (RBL), Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Grupul Educativa.

Mai multe detalii despre SuperTeach pot fi regăsite pe site-ul oficial și pe pagina de Facebook a asociației. Profesorii pot găsi resurse utile și pe grupul de Facebook SuperTeach.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.