Nestlé raportează vânzările pe primul semestru al anului 2024
București, 25 iulie 2024. Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele șase luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 2,1%. Creșterea internă reală (RIG) este de 0,1% pentru prima jumătate a anului și 2,2% pentru al doilea trimestru, cu un pricing de 2%. Se înregistrează îmbunătățiri în toate Zonele și categoriile. Vânzările totale raportate sunt de 45,0 miliarde CHF (-2,7%), cu un impact al schimbului valutar de -4,4%. Ca perspective pentru întregul an 2024, compania se așteptă la o creștere organică a vânzărilor de cel puțin 3%.
Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat: „Am revenit la o creștere internă reală pozitivă. Creșterea volumelor și abordarea portofoliului prezintă îmbunătățiri la nivel de Grup. Nestlé Health Science se redresează conform planului și este pregătită pentru un semestru al doilea puternic. Pentru restul anului, vom continua să accelerăm creșterea RIG prin lansarea de inovații care răspund tendințelor și nevoilor consumatorilor și prin dezvoltarea continuă a brandurilor iconice. În același timp, am văzut că pricing-ul a scăzut mai repede decât previzionam. Prin urmare, considerăm că este prudent să ne ajustăm previziunile pentru acest an, creșterea organică a vânzărilor fiind acum așteptată să fie de cel puțin 3%”.
Vânzările la nivel de Grup
Creșterea organică a fost de 2,1%. Creșterea internă reală a fost de 0,1%, consolidându-se în al doilea trimestru la 2,2%, cu o îmbunătățire generalizată în toate zonele geografice și categoriile. Pricing-ul de 2,0%, decelerând la 0,6% în al doilea trimestru, reflectând în mare măsură o bază ridicată de comparație în 2023 și creșterea investițiilor. Din punct de vedere geografic, creșterea organică a fost determinată de Europa și de piețele emergente. Pe piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 1,0%, determinată de pricing cu RIG negativ. Pe piețele emergente, creșterea organică a fost de 3,7%, determinată de pricing și RIG neutru.
Zona Europa
-
4,5% creștere organică: creștere internă reală de 1,3%; Pricing de 3.1%.
Vânzări la 6M-2024 |
Vânzări la 6M-2023 |
RIG |
Pricing |
Creștere organică |
|
Zona Europa |
CHF 9,3 miliarde |
CHF 9,5 miliarde |
1.3% |
3.1% |
4.5% |
Creșterea organică de 4,5% a fost generalizată în toate zonele geografice și aproape toate categoriile. Creșterea reală internă a fost de 1,3%, atingând 2,9% în al doilea trimestru, cu un pricing de 3,1%. Schimbul valutar a redus vânzările cu -3,7%, iar cesionările nete au afectat vânzările cu -2,7%. Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu -1,9%, la 9,3 miliarde CHF. Zona a înregistrat creșteri de cotă de piață la categoria hrană pentru animale de companie și la categoria produselor alimentare.
Pe categorii de produse, principalul contributor la creștere a fost Purina PetCare. Categoria a înregistrat o creștere de o singură cifră, determinată de ofertele diferențiate ale mărcilor premium Gourmet, Purina ONE și Felix. Categoria Dulciuri a înregistrat o creștere ridicată de o singură cifră, alimentată de un impuls puternic pentru KitKat și mărcile locale cheie. Cafeaua a înregistrat o creștere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ® și produsele Starbucks. Nestlé Professional a înregistrat o creștere de o singură cifră, condusă de soluțiile pentru băuturi. Produsele Alimentare au înregistrat o creștere pozitivă, susținută de lansările de noi produse Maggi, inclusiv noua sa gamă Asia.. Categoria Nutriție pentru sugari a înregistrat o creștere constantă, față de o bază ridicată de comparație în 2023.
Rezultatele financiare ale Nestlé România pentru primul semestru al anului 2024
„Suntem bucuroși să anunțăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestlé România, reușind să obținem o creștere solidă de 7,2%. Acest rezultat reflectă concentrarea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate și de a satisface nevoile în continuă evoluție ale consumatorilor noștri. Privind înainte, suntem încrezători în capacitatea noastră de a continua pe aceeași traiectorie, pentru a obține al unsprezecelea an consecutiv de creștere pentru Nestlé România. Doresc să mulțumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi, pentru angajamentul neobosit și pentru impactul pozitiv adus în societate”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.