Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Lansarea studiului național „Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?”

0

De la cauzele extinderii fenomenului meditațiilor la impactul acestora asupra sistemului de învățământ de masă, la respectarea principiilor de etică și deontologie ale profesorilor și până la utilizarea meditațiilor pentru a articula și verigile slabe în procesul de învățare, mult mai slăbite pe fondul unui sistem educațional digital inaccesibil, sunt o serie de date ale problemei care trebuie supuse atenției decidenților, astfel încât dreptul la educație de calitate pentru toți copiii să fie respectat.

Joi, 3 iunie 2021, orele 12:00-14:00

Având în vedere faptul că, în urma procesului de aderare a României la Uniunea Europeană, fenomenul meditațiilor nu a fost supus unei mapări naționale, dar nici nu a fost supus unei interogații în vederea identificării cauzelor și efectelor, Societatea Academică din România a realizat, alături de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES, cu sprijinul Friedrich-Ebert-Stiftung România, studiul ,,Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?”, pe care îl vom lansa în cadrul unui eveniment online joi, 3 iunie, începând cu ora 12:00.

Studiul și policy brieful care compun demersul nostru au fost realizate în baza unei metodologii sociologice, astfel încât ne arată situația reală privind fenomenul meditațiilor în România. La eveniment vor participa, de asemenea, factori decizionali din domeniul educației, parlamentari din comisiile de specialitate, respectiv reprezentanți ai elevilor, părinților și profesorilor. Cercetarea pe care o vom lansa joi, 3 iunie, a fost realizată, pe eșantioane naționale, atât în rândul părinţilor, dar și în rândul elevilor din clasele V – XII și răspunde următoarelor întrebări:
● Care este procentul elevilor care au luat meditații în primul an școlar din pandemie?;
● Care sunt disciplinele la care elevii simt nevoia pregătirii particulare suplimentare?;
● Care sunt motivele pentru care părinții aleg să își trimită copiii la meditații și care sunt rațiunile elevilor pentru care doresc să se pregătească suplimentar, prin meditații?;
● Care este costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară și care este valoare lunară pe care părinții ajung să o plătească pentru a susține pregătirea școlară suplimentară a copiilor?;
● Cu cine fac elevii meditații : profesor de la clasă/profesor din afara propriei școli?;
● Este sistemul meditațiilor private, așa cum funcţionează în prezent, discriminatoriu?, toate acestea vor fi prezentate în cadrul evenimentului online de lansare a studiului.

Evenimentul va avea loc prin intermediul platformei Zoom și va fi transmis live pe pagina Societății Academice din România, dar și a proiectului Școli curate, inițiativa organizației noastre pentru creșterea gradului de responsabilitate a autorităților publice locale în raport cu serviciul public de educație.

Pagina evenimentului este disponibilă poate fi accesată aici: https://www.facebook.com/events/3993942894028746

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.