Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Horváth: Liceele înscrise în proiectul educațional ROSE au raportat o triplare a randamentului școlar, în perioada 2018-2020, față de media pe țară

0
  • Horváth implementează în consorțiu proiectul național ROSE (Romania Secondary Education), care oferă asistență tehnică pentru Ministerul Educației și Cercetării
  • În patru ani, promovabilitatea la final de an, în clasele terminale, în cele 728 licee înscrise în proiectul ROSE, în primele două runde ale proiectului, a crescut cu aproape 4 puncte procentuale.
  • Totalul elevilor din liceele Rose care se prezintă la bacalaureat a crescut cu 17 puncte procentuale, raportat la numărul elevilor înscriși la începutul anului școlar, în 2020 comparativ cu 2017.
  • Proiectul este unic în lume, se derulează în intervalul 2015-2022 și este finanțat printr-un împrumut de la Banca Mondială.
  • Printre obiectivele ROSE: reducerea ratei de abandon școlar în licee și primul an de universitate, creșterea ratei de absolvire și îmbunătățirea performanței la examenul de bacalaureat.

București, 28.06.2021. Bacalaureatul 2021 încheie un an școlar complet atipic și dificil pentru elevi și cadre didactice, dar marchează și momentul unui nou bilanț al proiectului ROSE (Romania Secondary Education). În cele 728 de licee active în acest proiect în rundele 1 şi 2, creșterea promovabilității la examenul de bacalaureat între 2018 și 2020 a fost de 4,36 puncte procentuale, față de doar 1,44 puncte procentuale, în liceele care nu sunt în proiectul ROSE. Astfel, rezultă că în liceele incluse în proiectul ROSE, s-a înregistrat o rată a progresului de trei ori mai mare. 

De asemenea, promovabilitatea la final de an școlar, în clasele terminale, a crescut cu aproape 4 puncte procentuale, de la 93,69% în 2017, la 97,65%, în 2020. ROSE (Romania Secondary Education) este un proiect național de asistență tehnică derulat de Ministerul Educației și Cercetării, în perioada 2015-2022, și finanțat printr-un împrumut de la Banca Mondială. Compania de consultanță în management, Horváth, implementează în consorțiu acest proiect destinat creșterii calității vieții în școala românească.

Alte rezultate importante înregistrate de liceenii din proiectul ROSE includ scăderea ratei de abandon școlar de la 3%, cât era în 2017, la 1,79%, în 2020. În urmă cu patru ani, doar 59% dintre elevii care începeau un an terminal se prezentau la bacalaureat, dar acest procent a crescut cu 17 puncte procentuale în 2020, ajungând la 76%.

Proiectul ROSE este unic în lume prin abordarea integrată unui complex de intervenții, cu implicații la toate palierele instituției de învățământ:

  • Managementul educațional – prin formarea și dezvoltarea capacității de gestionare a finanțării, stabilirea priorităților de intervenție, formarea resurselor umane;
  • Managementul clasei – adaptarea relației profesor-elev la nevoile generației actuale, pentru stimularea motivației, a interesului pentru învățare și formarea de atitudini necesare pentru tranziția de la școală la viața de adult;
  • Management personal – consiliere, coaching sau mentorat al actorilor implicați în actul educațional.

Obiectivele sale sunt: reducerea ratei de abandon școlar în licee și primul an de universitate, creșterea ratei de absolvire și îmbunătățirea performanței la examenul de bacalaureat, și îmbunătățirea tranziției către învățământul superior.

Prof. Radu Jugureanu, Team leader asistență tehnică pentru proiectul ROSE, din partea Horváth: „Vorbim adeseori cu mândrie justificată despre olimpici, fără să spunem că ei reprezintă mai puțin de 1% dintre elevii României, dar ne este incomod să discutăm public despre copiii care chiar au nevoie de ajutorul școlii și al societății și reprezintă mai mult de jumătate din totalul elevilor din România. Lor le este dedicat proiectul ROSE și suntem foarte mândri de evoluția pe care am constatat-o în ultimii patru ani. Mulțumesc, în numele colegilor mei care asigură asistența tehnică a proiectului, tuturor profesorilor implicați în ROSE. Munca și efortul lor, prea puțin cunoscute, au o intensitate uriașă, datorită căreia atât de mulți adolescenți și tineri au învățat că ar putea realiza mai mult decât ceea ce ei sau alți oameni credeau că sunt capabili.”

Prof. Radu Jugureanu consideră că rezultatele obținute în liceele ROSE la examenul de bacalaureat din 2020 sunt cu atât mai impresionante, ținând cont de contextul dificil general de pandemie, întreruperea repetată a activității școlare și mutarea cursurilor în online.

Potrivit unei cercetări realizate de echipa de asistență tehnică, în perioada noiembrie 2020-ianuarie 2021, pe un număr de 13.333 de respondenți (60% elevi, 25% părinți și 15% profesori) impactul emoțional al pandemiei tinde să producă afecțiuni socio-emoționale puternice în rândul elevilor, părinților și profesorilor, cu impact mai mare asupra elevilor decât a profesorilor. Studiul, care a măsurat managementul emoțiilor pe mai multe paliere (Atitudine, Vina, Acceptare, Coping adaptiv, Emoție vs. Acțiune, Reflecție și Auto-învățare), arată de exemplu că dacă 10% dintre profesori au o atitudine defetistă, numărul celor care consideră că pot contribui la schimbarea situației este de peste trei ori mai mare (33%), dar în cazul elevilor și părinților, răspunsurile sunt relativ similare: 34% și respectiv 30% cred că nu pot schimba nimic din ceea ce se întâmplă, dar 25% sunt încrezători că pot contribui la schimbare.

„Astăzi începe un nou bacalaureat, cu alți elevi, și le ținem pumnii să aibă cel puțin succesul colegilor lor mai mari. Am încredere că așa va fi, pentru că atât ei, cât și dascălii lor au făcut față bine și anul trecut, în condiții extreme și materiale, și sanitare, și emoționale”, a adăugat Radu Jugureanu.

În proiectul ROSE sunt înscrise, în prezent, 870 de licee, din toate județele țării. Liceele din proiectul ROSE beneficiază în prezent de finanțare și derulează activități încadrate în trei categorii, dar care se realizează în funcție de specificul și nevoile fiecărui liceu: (1) activități pedagogice și de sprijin – tutorat, consiliere și orientare, dezvoltare personală, dezvoltare de abilități socio-emoționale; (2) activități extracurriculare – vizite de documentare, rețele școlare de colaborare, stagii de practică/ internship, participare la competiții; (3) activități de renovare și dotare – mici lucrări de reparații sau modernizare, achiziții de bunuri în scop educațional.

Despre Horváth

Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente. Vă rugăm să vizitați website-ul nostru la: www.horvath-partners.com/ro.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.