Comisia Europeană, mai aproape de elevii din Tulcea

0

Pe 29 octombrie 2012, echipa de comunicatori ai campaniei naţionale „Europa, casa noastră” îi va informa pe elevii din judeţul Tulcea despre UE şi concursurile de dezvoltare a abilităţilor lor sociale şi profesionale. Vor fi organizate întâlniri cu elevii din clasele IX-XII de la Colegiul „Brad Segal” Tulcea (ora 12.00), precum şi cu elevii școlii cu clasele I-VIII Agighiol (ora 13.10).

În cadrul primei întâlniri de la ora 12.00, liceenii vor afla informaţii utile despre proiectul “Lider european” care le oferă posibilitatea de a-şi însuşi noţiuni de leadership şi tehnici de prezentare prin participarea la un concurs cu două etape: locală şi naţională. Concursul presupune ca liceenii să-şi îndrepte atenţia asupra comunităţii în care trăiesc, să identifice probleme ale comunităţii şi să implementeze proiecte pentru rezolvarea acestora. Proiectele lor trebuie să aibă capacitatea de a mobiliza grupuri de oameni (alţi elevi, părinţi, profesori, persoane din comunitate etc.) care să lucreze împreună pentru susţinerea unor programe de voluntariat.

A doua întâlnire va consta în discuţii cu elevii claselor V-VIII pe teme europene –  moneda euro, cetăţenia europeană, instituţiile Uniunii Europene, solidaritatea între generații.

La cele două acţiuni cu elevii va lua parte, în calitate de vorbitor, Diana Elena Pintilie, reprezentanta ONG-ului Școala de Valori.

Acţiunea din judeţul Tulcea este parte a campaniei de informare şi comunicare “Europa, casa noastră”, aflată la a doua ediţie, campanie lansată de Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS). Programul se adresează elevilor şi profesorilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi are drept scop derularea unor activităţi cu dimensiune europeană prin care elevii sunt încurajaţi să se informeze despre Uniunea Europeană, istoria, politicile ei, precum şi despre ultimele evoluţii din domeniul afacerilor europene.

Campania “Europa casa noastră” se va derula pe parcursul întregului an, sub egida Anului European al Îmbătrânirii Active şi Solidarităţii între Generaţii şi conţine trei seturi de activităţi: “Vizite şi dezbateri în şcoli”, „Lider european” şi „Ziua Europei”.  Activităţile programului sunt disponibile pe portalul web www.europacasanoastra.ro, dar și pe pagina de Facebook www.facebook.com/EUcasanoastra, ambele oferind elevilor şi profesorilor participanţi în program conţinut educaţional, o serie de servicii şi aplicaţii utile.

Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România reprezintă Comisia Europeană în România şi asigură un flux eficient de informaţii între aceasta şi cetăţenii şi autorităţile României. Viziunea Reprezentanţei este aceea a unei Românii europene atât prin calitatea sa de stat membru, cât şi prin implicarea activă a cetăţenilor săi în construcţia europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înţelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor şi politicilor acesteia, aducând informaţia europeană cât mai aproape de cetăţeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.

În numele şi sub îndrumarea Reprezentanţei Comisiei Europene, Chelgate Public Affairs & Public Relations va implementa această campanie de comunicare. Chelgate este o companie britanică de consultanţă în domeniul afacerilor publice şi al comunicării. Înfiinţată în anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la Bucureşti şi Bruxelles şi o reţea de asociaţi în întreaga lume. Biroul din România a fost deschis în 2005 şi a derulat contracte importante alături de companii multinaţionale şi instituţii centrale şi locale. Chelgate acordă consultanţă în comunicare atât sectorului privat, cât şi celui public.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează