Câștigătorii Competiției Naționale Arduino 2024

0

Viitorul asistenței pentru persoanele cu nevoi speciale vine de la elevii din România care dezvoltă tehnologii inovatoare

Descoperă cum elevii români reinventează accesibilitatea prin proiectele lor la Competiția Națională Arduino: SmartPace, un baston inteligent pentru nevăzători, și SilverHand, o mână protetică accesibilă. Aceste dispozitive nu numai că sprijină nevoile specifice ale persoanelor cu deficiențe de vedere și mobilitate, dar și oferă soluții tehnologice avansate și accesibile pentru a naviga și interacționa cu lumea în mod independent. 

La Competiția Națională Arduino de anul acesta, pasiunea și creativitatea au fost în prim plan. Evenimentul a adunat 337 de elevi și 114 de profesori din întreaga țară, fiecare cu proiecte impresionante. Într-o demonstrație de abilități tehnice și inovare, participanții au avut ocazia să-și prezinte invențiile care ar putea ajuta lumea. 

În fiecare an, competiția provoacă elevii de liceu și gimnaziu să identifice o nevoie reală în comunitatea lor sau la nivel global și să creeze un proiect Arduino care să vină în întâmpinarea acelei nevoi. 

Organizată de ADFABER și sponsorizată de BOSCH Romania, competiția provoacă elevii să îmbine distracția, munca în echipă și tehnologia pentru a crea cel mai inovativ proiect Arduino. Suntem surprinși de ideile copiilor și de ceea ce au reușit să creeze.

Felicitări tuturor participanților pentru munca depusă! 

Câștigători Categoria Liceu 

Locul 3 merge la echipa SmartPace pentru proiectul cu același nume, realizat de Bota Denisa și Petric George, de la Liceul Teoretic German „Johann Ettinger”, din Satu Mare, sub coordonarea prof. Moise Rodica. SmartPace este un baston inteligent pentru persoane cu deficiențe de vedere, echipat cu senzori care detectează obstacole și emit semnale sonore pentru siguranță. Acesta include o aplicație mobilă ce permite personalizarea traseelor și acces rapid la servicii de urgență. Ergonomic și ușor de utilizat, SmartPace îmbunătățește independența zilnică a utilizatorilor. 

În România există peste 98000 de persoane cu deficiente grave de vedere și noi ne am gândit la acest proiect ca un ajutor pentru persoanele respective” a spus Bota Denisa. 

Locul 2 se acordă echipei Extropy cu proiectul Reciclare automatizată a sticlelor PET în filament, realizat de Neamț Teodora Bianca, Lăscău Alex Daniel și Dettar Ovidiu Daniel, de la Liceul Teoretic „Pavel Dan”, din Câmpia Turzii, județul Cluj, sub coordonarea prof. Peczi Olga. Proiectul realizat de elevi transformă sticlele PET în filament pentru imprimante 3D printr-un proces automatizat care include curățarea sticlei, tăierea acesteia în fâșii, deshidratarea și extrudarea finală la temperaturi înalte. Această inovație oferă o soluție sustenabilă de reciclare, reducând deșeurile și promovând utilizarea responsabilă a resurselor. 

Locul 1 merge la echipa ProsthetiCraft pentru proiectul SilverHand, realizat de Văsuț Armando Cristian și Loga Andrei Nicolae, de la Colegiul Național „Ioan Slavici”, din Satu Mare, sub coordonarea prof. Lőkös Annamária. Proiectul SilverHand, realizat cu Arduino, oferă o mână protetică economică ce simulează mișcările naturale ale mâinii umane. Este o soluție accesibilă ce permite utilizatorilor să manipuleze obiectele cu ușurință. 

Câștigători Categoria Gimnaziu 

Locul 3 merge la echipa BioConexiune cu proiectul Ghiveci Multifuncțional, realizat de Ranac Eduard Daniel, Fudulu Andrei și Dumitrescu Andrei, de la Școala Gimnazială Nr.1, din Bragadiru, sub coordonarea prof. Mirela Chiorean. Proiectul elevilor utilizează un sistem automatizat de irigare controlat de un senzor de umiditate conectat la o placă Arduino Uno. Acesta determină nivelul de umiditate a solului, indicat printr-un sistem de trei leduri: roșu, verde și galben, optimizând astfel procesul de udare al plantelor. 

Ne-am dorit ca acest proiect să ajute la optimizarea folosirii resurselor de apă pentru irigații” a spus Ranac Eduard Daniel despre proiectul lor.

Locul 2 se acordă echipei Nano-Winners cu proiectul Parcare Inteligentă, realizat de Drăgoi Matei, Laslău Sabin Ștefan și Balan Dragoș Nicolae, de la Colegiul Național Ștefan cel Mare, din Suceava, sub coordonarea prof. Petrisor Adrian. Proiectul „Parcare inteligentă” abordează problemele traficului urban prin tehnologie avansată, reducând timpul de căutare a locurilor de parcare și emisiile de carbon, și integrându-se în sistemele smart city pentru a îmbunătăți utilizarea spațiilor urbane. 

„Am ales această temă deoarece am observat că în Suceava doar o parcare din 100 este automatizată. Și am dorit să găsim o soluție eficientă și cu un preț scăzut.” au spus cei din echipa Nano-Winners. 

Locul 1 merge la echipa Cluster Magic Sciences pentru proiectul Stație experimentală pentru monitorizarea parametrilor climatici și a spectrului radiativ, realizat de Bogdan Bora, de la Colegiul Național „George Coșbuc”, din Cluj Napoca, sub coordonarea prof. Gabriel Teodorescu. Proiectul vizează crearea unei stații de monitorizare a mediului ce utilizează senzori avansați pentru a măsura parametrii climatici și radiația solară. Acesta oferă alerte în timp real și înregistrează datele în cloud pentru analize precise. 

De ce participă copiii la competiția anuală de robotică Arduino? 

Anul acesta ne bucurăm de cea de-a șasea ediție a Competiției Naționale Arduino. Am vorbit cu elevii participanți pentru a afla ce îi motivează să participe la acest eveniment. Ei sunt entuziasmați de oportunitatea de a colabora și de a împărți sarcinile pentru a atinge un scop comun. În plus, competiția le permite să-și exprime creativitatea, să fie recunoscuți pentru munca lor și să transforme viziunile lor în realitate. 

Ne bucurăm să vedem astfel de feedback pozitiv! Suntem dedicați să sprijinim educația digitală a tinerilor din România și considerăm că această competiție oferă o ocazie pentru dezvoltarea abilităților digitale și stimularea imaginației. Competiția creează un mediu propice pentru dezvoltarea competențelor digitale care îmbunătățesc calitatea vieții și abordează problemele actuale. 

Mulțumim tuturor celor implicați! 

Profesori, părinți care au înțeles importanța domeniului IT și a metodelor de predare moderne în școala actuală și le-au prezentat elevilor tehnologia și programarea într-un mod aplicat. Mulțumim sponsorului Bosch Romania care face posibilă desfășurarea competiției anuale și acordarea premiilor.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.