Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Accenture: Industria asigurărilor va crește cu 1,4 trilioane de dolari în următorii cinci ani, însă 5% din primele de asigurări globale vor fi afectate de inovațiile digitale

0

Asigurătorii care se adaptează riscurilor emergente, produselor bazate pe date reale și distribuției digitale sunt cei mai pregătiți să atragă noi oportunități de venituri

Piața globală de asigurări va crește cu 1,4 trilioane de dolari în următorii cinci ani, însă cererea tot mai mare pentru primele de asigurări digitale și distribuția lor online va afecta 280 de miliarde de dolari din veniturile curente ale asigurătorilor și nivelurile actuale de retenție a clienților, potrivit unui nou raport al Accenture (NYSE: ACN).

În raportul intitulat „Insurance Revenue Landscape 2025: Innovate for Resilience”, Accenture analizează modul în care veniturile industriei asigurărilor vor fi afectate de noii clienți, tendințele demografice și tehnologice.

Cercetarea arată că, în ciuda recesiunii globale din anul 2020, industria globală a asigurărilor va crește de la 6,1 trilioane de dolari la începutul anului 2020 la 7,5 trilioane de dolari până la sfârșitul anului 2025 – o rată de creștere anuală de 3,5%.

Pe măsură ce clienții își reînnoiesc polițele cu oferte bazate pe date reale, 140 miliarde de dolari din veniturile curente ale asigurătorilor se pot transfera de la produsele de asigurare tradiționale la cele bazate pe tehnologie, inclusiv trecerea la asigurări bazate pe comportament pentru vehicule conectate și case inteligente. În același timp, alte 140 de miliarde dolari din veniturile curente din distribuția tradițională de asigurări ar putea fi transferate către experiențe de distribuție digitală, deoarece clienții achiziționează asigurări pe canale digitale și platforme terțe.

În ciuda unui an 2020 dificil, analizele noastre arată că piața globală a asigurărilor se îndreaptă spre o creștere semnificativă în următorii cinci ani, însă asigurătorii nu se mai pot baza pe produsele și canalele tradiționale pentru a crește profitabilitatea pe termen lung. Creșterea costurilor, piețele volatile și cererea tot mai mare pentru servicii digitale obligă asigurătorii să inoveze pentru a obține un avantaj competitiv în acest nou peisaj al veniturilor, în timp ce își vor dezvolta reziliența în portofoliile de afaceri și produse. Pe măsură ce speranța de viață și calitatea vieții cresc, mentalitatea consumatorilor pe segmente demografice se schimbă. Consumatorii spun din ce în ce mai mult că doresc produse care să-i ajute să construiască și să mențină obiceiuri sănătoase, îmbunătățind nu doar durata vieții, ci și calitatea acesteia,” a declarat Andreea Niculae, Associate Director, Financial Services Industry Lead, Accenture România.

Conform raportului Accenture, asigurătorii vor concura pentru noi venituri în special în segmentul de „sănătate/wellness” pe măsură ce vor încheia noi parteneriate într-un ecosistem digital pentru a îmbunătăți sănătatea clienților și finanțele personale. Convergența industriilor asigurărilor de viață cu cele de sănătate/wellness va genera venituri de 120 miliarde de dolari – dintre care 60 miliarde dolari din produse de sănătate inteligente, 30 miliarde de dolari din produse și servicii pentru populația în vârstă și 30 de miliarde de dolari din produse de gestionare a vieții și a averii.

Asigurarea nu mai este un produs util strict în cazul unui accident sau al unui dezastru, ci și o oportunitate pentru consumator de a-și alege un portofoliu de servicii de sănătate potrivite situației sale medicale sau de a selecta un plan de investiții pentru când nu va mai fi activ care să fie în acord cu venitul și apetitul său la risc, forțând asigurătorul să dezvolte un ecosistem tot mai complex de parteneriate și să investească tot mai mult în cunoașterea clienților și în analiza datelor acestora pentru a putea oferi un portofoliu personalizat,” a adăugat Andreea Niculae.

De asemenea, asigurătorii vor concura pentru noi venituri pentru a acoperi riscurile emergente și cele nou-apărute. Pe măsură ce asigurătorii vor începe să acopere expunerea la catastrofe ecologice, se preconizează că riscurile legate de schimbările climatice vor reprezenta 50 de miliarde de dolari din veniturile noi din asigurări. Iar odată cu creșterea rapidă a amenințărilor cibernetice, se așteaptă ca serviciile de acoperire și de atenuare a riscurilor legate de acestea să genereze încă 25 miliarde dolari. Asigurătorii care îmbunătățesc gestionarea pre și post incident cu tehnologii digitale, cum ar fi inteligența artificială și analiza, vor permite o modelare a riscurilor și un răspuns la incidente mai sofisticate.

Accelerarea recentă către canalele digitale amenință reînnoirea unor prime de asigurări tradiționale și modifică structura veniturilor viitoare pentru asigurători”, declară Kenneth Saldanha, care conduce grupul de asigurări Accenture la nivel global. „Deși industria va rămâne rezilientă și va crește, evoluția tehnologiei și a schimbărilor societale se produce mai repede decât se aștepta. Asigurătorii care își reimaginează modul în care își conduc afacerea și le oferă clienților experiențe digitale vor fi poziționați pentru succes. Asigurătorii care trec de la oferte tradiționale, la oferte bazate pe tehnologie, care sunt mai bine integrate cu datele clienților, sunt mai bine poziționați pentru a fi lideri. Ceilalți riscă să piardă veniturile în fața concurenților digitali și a noilor intrați pe piață.”

Citiți raportul complet aici.

Metodologie

Cercetarea a examinat activitatea industriei de asigurări în contextul schimbărilor mai largi de pe piețele globale, analizând atât cererile clienților, cât și modul în care asigurătorii răspund din partea ofertei. Raportul a analizat impactul a peste 70 de tendințe, inclusiv schimbările demografice, economice și de mediu și dinamica fondurilor de venituri globale. Accenture a dezvoltat un model pentru a analiza cererile clienților în următoarele domenii – produse inteligente, economie colaborativă și alte riscuri emergente, inclusiv îmbătrânirea populației, climă, risc cibernetic, gestionarea crizelor și vehicule autonome.

Despre Accenture

Accenture este o companie globală de servicii profesionale cu abilități de top în domeniul digital, cloud și securitate. Combinând experiența fără egal și experiența specializată în peste 40 de industrii, oferim servicii de strategie și consultanță, servicii interactive, tehnologie și operațiuni – toate bazate pe cea mai mare rețea din lume de centre de tehnologie avansată și operațiuni inteligente. Cei 537.000 de angajați îndeplinesc promisiunea tehnologiei și a ingeniozității umane în fiecare zi, deservind clienții din peste 120 de țări. Îmbrățișăm puterea schimbării pentru a crea valoare și succes pentru clienții noștri, oameni, acționari, parteneri și comunități. Vizitați-ne la www.accenture.ro.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.