Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Academia Micilor Developeri anunță o cifra de afaceri de 450.000 euro În 2022, școala își propune să atingă primul milion de euro, doar din cursuri online

0

– Ce a susținut dezvoltarea afacerii în plină pandemie și mutarea activității exclusiv în online;
– Principalele tendințe internaționale legate de educația copiilor;
– Ce își doresc copiii și părinții de la cursurile online.

București, 18 ianuarie, 2022 – Academia Micilor Developeri, firma antreprenorială românească, anunță o cifră de afaceri de 450.000 de euro la nivelul anului 2021 și estimează că în 2022 va ajunge la primul milion de euro, doar din cursuri online de programare software, robotică și gândire algoritmică pentru copii.

„Odată cu pandemia, nu numai că a apărut nevoia, dar și obligația de a preda online. Obligația din partea noastră de a susține cursurile online, obligația părinților de a nu întrerupe pe termen nedeterminat accesul la educație, obligația profesorilor de a învăța rapid instrumente de predare online. Pe copii nu îi pot introduce în lista celor obligați, pentru că ei, spre deosebire de noi, adulții, nu numai că erau de mult pregătiți să învețe online, ci fac asta de mult timp deja. Nu învață întotdeauna de la profesioniști, dar aceasta este responsabilitatea noastră, ca adulți: să creăm și să promovăm conținut de calitate și atractiv, în mediile și formatele preferate de copii”, arată Oana Manga, Managing Partner, Academia Micilor Developeri.

Cel mai important factor în transformarea Academiei Micilor Developeri într-o afacere exclusiv online a fost susținerea părinților, care au întrevăzut oportunitatea pentru copiii lor de a transforma timpul petrecut în fața calculatorului într-o experiență de învățare. Un alt element este faptul că Oana Manga și Costin Pietraru, cei doi cofondatori ai școlii, au experiență de peste 15, respectiv 20 de ani în industria IT și a produselor și serviciilor digitale, atât din perspectiva de dezvoltare și programare, cât și din cea de marketing și vânzări. De asemenea, profesorii sunt studenți sau absolvenți ai facultăților de profil IT, prin urmare utilizarea uneltelor digitale pentru predare și comunicare a fost mai mult decât facilă pentru ei.

O sursă permanentă de inspirație a fost atenția față de ce se întâmplă la nivel internațional, unde tendințele sunt clare:
– liberalizarea educației – orice specialist poate fi în același timp și profesor;
– Homeschoolingul, care devine din ce în ce mai popular;
– învățarea este continuă, nu se mai produce doar la școală;
– tehnologia se dezvoltă rapid, împreună cu unelte noi de comunicare;
– pandemia a împins învățarea în online și cei care au avut norocul să fie îndrumați și educați de profesioniști au văzut beneficiile.

Tendințele din plan mondial arată că, în câțiva ani, învățământul online va deveni metoda principala de învățare. Învățarea față în față va fi cel mai probabil preferată pentru copiii mai mici sau pentru cei mici și mari deopotrivă, care au nevoie de energia creatoare și de inspirația pe care ți-o poate oferi un grup aflat în prezența ta. „Orice se poate învăța și preda online, chiar și în prezent. Singurele bariere sunt cele legate de infrastructură și nivelul de trăi, care, dacă vor fi surmontate, vor schimba modul de predare în clase. Predarea în clase fizice va trebui să se adapteze noilor cerințe: nu să vizeze transmiterea de informații, care se găsesc de acum online, ci transmiterea de energie, inspirație, lucruri profund umane pe care ecranele le filtrează uneori. Convingerea mea vine din perspectiva profesionistului care, nu cu decenii în urmă, ci doar acum câțiva ani, suna companiile care publicau anunțurile de angajare în ziarul «România Liberă», pentru a le convinge să posteze anunțuri de angajare și pe site-uri de recrutare online. Lumea nu merge niciodată înapoi, iar noi, la Academia Micilor Developeri, suntem hotărâți să urmăm drumul pe care ni-l arată copiii”, spune fondatoarea școlii.

4 factori care au dat încredere echipei școlii în modelul de afaceri exclusiv online

1.       Numărul mare de copii înscriși la cursurile online;

2.       Ușurința cu care pot fi predate cursuri de programare, chiar de acasă, oriunde ai avea domiciliul, în țară sau în străinătate. Unii profesori predau din Italia și Spania, unde sunt plecați temporar cu burse Erasmus sau în vizită la familiile/prietenii lor;

3.       Deschiderea oportunității de a avea mai multe surse de venit (o parte din profesori sunt programatori full-time și în weekenduri predau sau alții sunt studenți și predau după-amiaza, fără a pierde în trafic ore prețioase din zi);

4.       Bonusuri de performanță și creștere.

„Echipele urmează în general viziunile unei companii dacă acestea se traduc în rezultate palpabile (număr mare de cursanți, încasări mai mari în mai puțin timp, cu condiția ca și colaboratorii să beneficieze de aceste creșteri, fiind recompensați în funcție de aportul și încărcarea pe care o au)”, consideră fondatoarea Academiei Micilor Developeri. Crucial pentru cursurile online a fost ca părinții și copiii să nu simtă că pierd valoare venind la cursurile online, comparativ cu cele offline, ci că de fapt câștigă: timp, calitate, acces, eficiență, transparență. Tot ce a fost perceput ca și riscant de către sistemul public de învățământ, pentru Academia Micilor Developeri a fost de fapt o oportunitate.

Repere care au condus la succesul afacerii

Pașii principari făcuți de Academia Micilor Developeri pentru trecerea cu succes a activității în online au constat în:
– traininguri extinse pentru echipa de profesori pentru a comunica și preda cât mai eficient online;
– creșterea echipei de 
customer support, pentru a mari gradul de satisfacție a clienților;
– achiziția și dezvoltarea 
tool-urilor de comunicare și administrare eficientă (conturi plătite de Zoom, Slack, instrumente interne de gestionare a activității);
– învățarea abilităților de a comunica mai eficient în social media, creșterea considerabilă a eforturilor de comunicare;
– mai mult timp investit în crearea de conținut pentru canalele de social media;
– bugete mai mari de publicitate la nivel național;
– profitul reinvestit în extinderea măsurilor de mai sus.

„Dezvoltarea online este mult mai rapidă față de cea prin deschidere de centre fizice, astfel încât trebuie să fim flexibili, să învățăm repede, să le răspundem prompt clienților (care nu mai au profesorul sau persoana de la recepția centrului în fața ochilor, astfel încât pot deveni nemulțumiți în lipsa unei comunicări eficiente), să fim transparenți și să creăm instrumente în acest sens (părinții vor să fie în control, să știe cum și ce învață copiii lor, să aibă certitudinea că nu este timp pierdut pe ecrane). Mottoul Academiei Micilor Developeri pentru 2022 este «Creștem împreună». «Predă doar dacă ești dispus să înveți», spune Simon Sinek, prin urmare, eforturile noastre nu sunt îndreptate numai către copii, ci și către noi și colegii noștri. Învățăm continuu, ne ajutăm unii pe alții să evoluăm, înțelegem că este cea mai sigură metodă de dezvoltare. Tehnologia doar ne ajută să o facem mult mai rapid decât până acum”, spune antreprenoarea de la Academia Micilor Developeri.

Ce își doresc părinții și copiii de la cursurile online?

În prezent, peste 1000 de copii urmează cursurile Academiei Micilor Developeri. Ei își doresc să învețe, dar fără să se plictisească. Fără să fie judecați, fără fie comparați. Doresc să facă lucruri cu care să se mândrească, să fie tangibile, măsurabile, distractive. Își doresc prieteni noi. Doresc să fie în comunități care le împărtășesc interesele, pasiunile și modul de comunicare. Doresc să aibă mentori care să îi inspire și care să îi entuziasmeze, care să le vadă potențialul fiecăruia și care să îi ajute să îl atingă.

Din punct de vedere educațional, părinții doresc să aibă copii care își petrec timpul într-un mod eficient, care să-i ajute în viitor. De asemenea, vor să știe că investiția lor de timp și de bani este utilă și măsurabilă în rezultate. Este și motivul pentru care Academia Micilor Developeri a introdus opțiunea de certificare Java Foundations la finalul cursurilor sale, pentru a le da părinților o viziune pentru cursuri, programă și o metodă de măsurare. Părinții își doresc și să aibă mai mult timp într-o zi, iar cursurile online economisesc mult timp din logistica unei zile. În loc să stea în trafic, în parcare, la recepție, să aștepte să termine cel mic cursul, pot face alte activități, întrucât copilul rămâne chiar acasă, în camera lui. Părinții își mai doresc copii care să facă mai multă mișcare, care să interacționeze între ei  și care să petreacă mai mult timp în aer liber. Acest lucru este facilitat prin cursurile online, pentru că orele câștigate din zi prin reducerea drumurilor și a timpilor de așteptare pot fi petrecute cu activități sportive, culturale și de socializare live.

Academia Micilor Developeri a fost înființată în anul 2013. Până acum, peste 10.000 de copii au urmat cursurile sau workshop-urile gratuite, atât în Bucureșți, cât și în țară. Detalii la https://www.miciideveloperi.ro/.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 40 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.