Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Rețeta dobrogeană: Scordolea cu peşte sărat ca la Uzlina

0

Reţeta face parte din proiectul “Descoperă tradiţiile culinare româneşti” derulat de agenţia de relaţii publice, Russenart Communications în parteneriat cu brandul Arpis şi a fost preparată de Gelu-Marian Jilavu, Food Manager în cadrul proiectului.

1 webReteta ”Scordolea cu peşte sărat ca la Uzlina” a fost primită de la pensiunea “Casa dintre salcii”, Loc. UZLINA, Jud. Tulcea,  DOBROGEA.

Din luna martie, derularea activităților din cadrul proiectului de responsabilitate socială se realizează cu sprijinul partenerului principal al proiectului, brandul premium Arpis, lansat în 1992. Portofoliul de produse Arpis conține făină de mălai, făină din grâu, gris, oțet, ulei etc.

Ingrediente

  • la un 1 peşte sărat de 1kg intra cam 1 si ½ kg de cartofi;
  • 1 căpăţână de usturoi pisat pasta;
  • 1/2 cana de ulei (daca vi se pare prea uleios amestecul, puneti mai putin).

pliant Scordolea r7

Modul de preparare:

Peștele se pune în apă calduță ca să se desăreze bine. Daca e nevoie, se schimbă apa. Se pune la fiert, se scoate și, după ce s-a racit, se dezosează cu atenție.

Se fierb cartofii curățați de coajă în zeama în care a fiert peștele, se scurg de zeamă,se lasă să se racească  și se zdrobesc ca la piure, se bat cu ulei ca la maioneză, usturoi pisat și  sare, daca mai e nevoie.

Se așează pe un platou un strat de piure, se presară peștele dezosat și se acoperă cu restul de piure. Se nivelează frumos cu un cuțit, se pot trasa urme cu furculița. Se asează de jur împrejur măsline întregi sau felii.

Dacă faceți mai mult, se pot aranja mai multe straturi de cartofi și pește.

Se mănâncă rece de la frigider, dar e bun și călduț.

Despre pensiune

Pensiunea CASA DINTRE SALCII, situată în localitatea Uzlina, județul Tulcea, oferă condiții de cazare în 12 camere, cu aer condiționat, TV în cameră, baie proprie și încălzire centrală.

Despre proiect

Proiectul “Descoperă tradițiile culinare românești” este derulat de agenția Russenart Comunications în parteneriat cu brandul Arpis, în perioada februarie – noiembrie 2013 și este sprijinit de 47 de parteneri media (televiziuni, publicații tipărite și online, bloguri): 121, Antena 2, Amelie.ro, Autentic Promotion, Bucatarescu.ro, Bucataria Culinara, Calendar Evenimente, Casa mea, Culinar.ro, Carticica Practica, Cefacemimi?, Coolinaria, ecuisine.ro, Descopera Romania, Dacic Cool, ele.ro, eurocadouri.com, eva.ro, Euforia TV, Fabrica de Carne, Fabrica de lapte, Food & Bar, Foodblog, Garbo.ro, Gastro Media, gustos.ro, Horeca Romania, HRB Expert, InfoAliment, inoras.ro, jurnaldebucuresti.com, metropotam.ro, Mujer, Pap Tot, ReplicaVedetelor.ro, Restograf, Retete ca la Mama, Retetele Marianei, Romania libera, Romania pozitiva, Senso TV, SMA Studio, stiuunloc.ro, traditionalromanesc.ro, Vacante la tara, MTWebArt, Woman TV.

Pensiunile din Dobrogea care au pus la dispoziția proiectului rețete tradiționale, sunt: Pensiunea Casa dintre Sălcii și Pensiunea Cherhana.

Rețetele dobrogene au fost preparate de Gelu-Marian Jilavu, Food Manager în cadrul proiectului “Descoperă tradițiile culinare românești”.

Mai multe detalii despre proiect pot fi găsite pe blogul www.traditiiculinareromanesti.wordpress.com și pe pagina de Facebook www.facebook.com/TraditiiCulinareRomanesti .

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu peste 30 de autori și peste 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are aproape 20 de ani de experiență ca trainer pentru circa 10 000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin și-a început cariera profesională alături de echipa AIMS Timișoara - 4 ani de experiență în recrutare și selecție de personal și training. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Impact HUB, Zilele Biz, Future Makers, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum, “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, Criminalitate Forestieră WWF, Interpol, Client Earth), TEDx Galați, TEDx Constanța. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training și facilitare pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training și facilitare în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.