Rețetă din Crișana: Curechi de dovleac

0

Reţeta face parte din a doua ediție a programului de educație culinară “Descoperă tradiţiile culinare româneşti!” derulat de agenţia de relaţii publice, Russenart Communications în parteneriat cu brandul Gold Maya și Heinner.

Rețeta veche din Crișana “Curechi de dovleac” este folosită în satele din Munții Pădurea Craiului, judetul Bihor. Rețeta din Crișana a fost preparată de Gelu-Marian Jilavu, Food Manager în cadrul Campaniei ”Descoperă tradițiile culinare românești!”.

Curechi de dovleac

Ingrediente:

  • 1 dovleac de 2 kg (necopt),
  • 2 linguri de untură,
  • 1 ceapă,
  • câteva fire de mărar uscat,
  • 1 linguriţă de boia,
  • 1 lingură de făină Gold Maya,
  • 300 ml smântână sau lapte.

Mod de preparare

Se curăţă dovleacul de coajă şi de seminţe şi se răzuieşte până ce au forma unor tăiţei de dovleac.

Se pune dovleacul într-un lighean, se adaugă 2 linguri de sare şi se înmoaie ca să iasă apă din dovleac. După 10 minute se stoarce.

Se pun într-o oală 2 linguri de untură, se lasă pe foc să se încingă, se pune ceapa mărunţită și se rumeneşte.  Se adaugă o lingură de făină şi o linguriţă de boia, mărarul, laptele acru sau smântâna, iar când începe să fiarbă toate se adaugă acei tăiţei de dovleac şi se lasă 20 – 30 de minute la fiert.

Mod de servire

Se serveşte şi se pregăteşte în timpul verii când dovlecii sunt cruzi.

Despre Munții Pădurea Craiului

Munții Pădurea Craiului ocupă o suprafață de aproximativ 1150 km² și se încadrează din punct de vedere administrativ în partea central-estică a județului Bihor, ocupând o pondere de 15,2 % din suprafața acestuia. În același timp, reprezintă zona montană cea mai apropiată de orașul Oradea (aflat la circa 35 km de Vârciorog și la 60 km de Șuncuiuș).

Despre parteneri

Derularea activităților din cadrul celei de-a doua ediții a Campaniei “Descoperă tradiţiile culinare româneşti!” se realizează cu sprijinul brandului de morărit Gold Maya și al brandului de electrocasnice Heinner.

Prezent pe piața din România din anul 2000, brandul Gold Maya înglobează toate calitățile și valorile unui brand de morărit premium sub o etichetă tradițională. Folosind cereale atent selecționate și procesate la cele mai înalte standarde de calitate, Gold Maya oferă făină de mălai grișat precum și făină de grâu BL 00, BL 55 și BL 65.  Cu făina Gold Maya se pot pregăti retete diferite de pâine, cozonac sau diferite sortimente de prăjituri.

Brandul Heinner cuprinde o gamă completă de electrocasnice, care vine în întâmpinarea nevoilor cotidiene din orice casă, sincronizând cerințele tehnologice cu confortul clientilor.  Produsele se caracterizează prin design compact și ergonomic, completat de funcții multiple pentru ușurință, eficiență și confort în utilizare.  Brandul Heinner este importat și distribuit de către Network One Distribution.

Despre programul de educație culinară

Campania “Descoperă tradițiile culinare românești” este a doua ediție a programului de educație culinară derulat de agenția Russenart Comunications în parteneriat cu brandul Gold Maya și Heinner, în perioada ianuarie – decembrie 2014.

În 2014 programul educațional este sprijinit de 80 de parteneri media (televiziuni, publicații tipărite și online, bloguri): Agro TV, Amelie.ro, Absolut TV, Autentic Promotion, Bucatarescu.ro, Bucataria Culinara, Bucataria pentru toti, BotosaniLife.RO, Calendar Evenimente, Campus TV, Casa mea, Cazino Magazine, Culinar.ro, Carticica Practica, Cefacemimi?, CityBest, Coolinaria, deBanat.ro, ecuisine.ro, Descopera Romania, Dacic Cool, De savurat, Dicto Simpliciter, ele.ro, eurocadouri.com, eva.ro, Euforia TV, Fabrica de Carne, Fabrica de lapte, Fapt divers, Food & Bar, Foodblog, Garbo.ro, Gastromag, Gastro Media, Gatitul.ro, gustos.ro, Horeca Romania, HRB Expert, iasifun.ro, Imaginea mea, InfoestInfoAliment, inoras.ro, Istoria Banatului, jurnaldebucuresti.com, La Bucatarie, Lugoj Online, Marya, Magazin Salajean, Monitorul de Botosani, metropotam.ro, Mujer, Monitorul de Galati, Online Sudent, Orasul Suceava, Papa bun, Pap Tot, Radio Fix Botosani, ReplicaVedetelor.ro, resita.ro, Restograf, Retete ca la Mama, Retetele Marianei, Romania libera, Romania pozitiva, Satmareanul.net, Senso TV, Somes TV, stiuunloc.ro, Tabu, Timisoara Express, traditionalromanesc.ro, Universul Argesean,  Vacante la tara, Viata Buzaului, Woman TV, WorldWide Romania, Ziarul Actualitatea, Ziarul de Iasi.

Rețetele tradiționale din Crișana, promovate în cadrul proiectului au fost obținute din satele din Munții Pădurea Craiului – Județul Bihor și din Județul Arad.

Mai multe detalii despre proiect pot fi găsite pe site-ul www.traditiiculinareromanesti.ro, pe blogul www.traditiiculinareromanesti.wordpress.com și pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/TraditiiCulinareRomanesti .

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează