Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Efectele migratiei asupra copiilor ramasi acasa

0

Monitorizarea flexibila a copiilor ramasi acasa, in functie de necesitatile acestora, implicarea scolii in procesul de identificare a copiilor, semnarea unui contract educational cu unitatea de invatamant de catre persoana care va ingriji copilul, acestea sunt doar cateva dintre posibilele solutii pentru imbunatatirea situatiei copiilor ramasi acasa in urma migratiei parintilor.

La sfarsitul anului 2011, Directia Generala pentru Protectia Copiilor a identificat un numar de 83. 000 de copii ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate. Din numarul total, 3. 600 de copii beneficiaza de masuri de protectie speciala, cei mai multi aflandu-se in grija rudelor pana la gradul IV, ori in centre de plasament.

Pentru intampinarea nevoilor acestora, Fundatia Soros Romania a organizat  pe data de 6 iunie audierea publica  “Efectele migratiei asupra copiilor ramasi acasa

Raluca Popescu, sociolog, Daniela Gheorghe, psiholog, Ionel Oprea, adjunct Avocatul Poporului si George Roman, expert drepturile copilului au format echipa de experti. Acestea sunt cateva dintre recomandarile lor:

  • Asistentul social trebuie sa fie liant intre diferite institutii active in comunitate: gradinita, scoala, politie locala, inspectorate scolare, servicu sanitar, alte servicii ale primariei, ONG-uri, companii, dar si actor activ in relatia cu persoana in ingrijirea careia ramane copilul.

 

  • Monitorizarea copiilor trebuie sa fie flexibila, in functie de necesitatile acestora (de la o luna la sase luni, sau ori de cate ori este necesar, si nu o data la trei luni conform reglementarilor actuale)

In ceea ce priveste responsabilitatea scolilor fata de copiii ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate, expertii recomanda urmatoarele:

  • Vizite efectuate de catre psihologi, consilieri, dar si profesori la domiciliul elevilor, mai ales in cazul elevilor care se afla in grija unor persoane care nu vin la sedintele cu parintii si nu se implica in activitatile scolare
  • Crearea unei echipe multidisciplinare de specialisti (psiholog, consilier si mediator scolar) in fiecare unitate de invatamant

Cu privire la criteriile pe care ar trebui sa le indeplineasca persoana in grija careia raman copiii, expertii propun urmatoarele:

  • Asumarea in scris a responsabilitatii ingrijirii copilului, cu descrierea clara a atributiilor si institutiilor la care persoana nominalizata pentru ingrijirea minorului se va adresa, in functie de problemele intampinate
  • Semnarea unui contract educational cu scoala, asemenea celui prevazut de Legea Educatiei Nationale, la art. 86, al. 1, care sa prevada si numarul minim de intalniri cu profesorul sau dirigintele pe semestru
  • Evaluarea psihologica anterioara in ceea ce priveste abilitatile sale de ingrijire si echilibru emotional

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu peste 30 de autori și peste 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are aproape 20 de ani de experiență ca trainer pentru circa 10 000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin și-a început cariera profesională alături de echipa AIMS Timișoara - 4 ani de experiență în recrutare și selecție de personal și training. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Impact HUB, Zilele Biz, Future Makers, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum, “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, Criminalitate Forestieră WWF, Interpol, Client Earth), TEDx Galați, TEDx Constanța. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training și facilitare pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training și facilitare în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.