Irina Siminenco, Nestle: „În anul 2023 vom continua investițiile în proiectele de sustenabilitate deja implementate precum cel de plantare – Pădurea de Miere, cât și campaniile educaționale”

0

Interviul cu Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestle – pentru RomaniaPozitiva.ro

  • Felicitări pentru Pădurea de Miere! Am citit despre prioritățile companiei pentru mediu, felicitări pentru inițiative! De ce ați ales ca acțiune principală plantarea de copaci cu impact pozitiv pentru ecosistemul albinelor?

Am ales ca în cadrul proiectului „Pădurea de Miere” să susținem plantarea copacilor cu impact în ecosistemul albinelor, deoarece credem cu tărie în rolul albinelor în ecosistemul global și dorim să susținem în același timp comunitatea. Dorim să ne concentrăm eforturile pentru ajutarea acesteia, susținerea apiculturii din România, contribuind în același timp la refacerea solurilor și zonelor degradate.

Proiectul își propune să aibă un impact real asupra mediului prin susținerea biodiversității, susținerea comunităților de apicultori prin creșterea numărului de familii de albine și neutralizarea emisiilor de dioxid de carbon. Acestea trei se numeră printre direcțiile strategiei noastre de dezvoltare durabilă. Prin acest proiect aducem laolaltă toate proiectele noastre de împădurire, campaniile de educare și conștientizare în școli și către publicul larg, inițiativele de mapare și promovare a biodiversității din România.

  • Nestlé și-a luat angajamentul să planteze la nivel global 20 de milioane de copaci pe an. Ce alte acțiuni de plantare aveți în plan în România?

La nivel global, Nestlé și-a luat angajamentul să planteze 20 de milioane de copaci pe an, încercând să aducem cât mai multă valoare adăugată pe plan local prin deciziile de plantare pe care le luăm. În România, am plantat până în prezent 55.000 de puieți în perioada 2019-2021 alături de Parcul Național Cozia, iar anul acesta am plantat 20.000 de salcâmi cu ajutorul Asociației Mai Mult Verde, în județul Giurgiu.

În anul 2023 vom continua investițiile în proiectele de sustenabilitate deja implementate precum cel de plantare – Pădurea de Miere, cât și campaniile educaționale din școli și campaniile de conștientizare a responsabilității în domeniul mediului înconjurător. De asemenea, ne vom concentra pe continuarea proiectul ,,Planeta Albastră Contează pe Tine!” – PACT, unul dintre principalele proiecte educaționale bazat pe comunitate, un proiect inițiat de Fundația PRAIS în parteneriat cu Nestlé România.

  • Care este reacția colegilor din organizație la inițiativele despre sustenabilitate ale Nestle? Cum reușiți să implicați angajații în programe de voluntariat cu impact pozitiv în mediu și comunitate?

Reacția colegilor Nestlé la inițiativele de sustenabilitate este întotdeauna una foarte bună. Aceștia răspund pozitiv apelurilor sustenabile, în special a celor de a planta împreună pentru o Românie mai curată și mai verde, alături de familii și prieteni. La nivel de companie, considerăm că este fundamental pentru strategia noastră de business, dar și pentru misiunea noastră de sustenabilitate să contribuim cu toate resursele pe care le avem la dispoziție atât în proiecte de protecție a mediului (împăduriri, voluntariat pentru igienizarea spațiilor verzi, reducerea poluării prin acțiuni de responsabilitate civică), cât și în implicarea prin investiții verzi.

  • Pădurea de Miere este parte din pilonul de sustenabilitate “Nestlé for a Waste-Free World”. Ce alte activități mai sunt posibile în Nestle România ca parte din acest pilon?

Toate acțiunile de plantare sunt realizate sub umbrela pilonului de sustenabilitate “Nestlé for a Waste-Free World” și reprezintă investițiile Nestlé România în zona de dezvoltare durabilă dedicată planetei. Inițiativa recentă de împădurire vine în completarea acțiunilor de ecologizare din 2019, plantarea de puieți de salcâm și de molid din 2020 și 2021 desfășurate în Parcul Național Cozia. De asemenea, campaniile educaționale din școli și campaniile de conștientizare a responsabilității în domeniul mediului înconjurător sunt parte a inițiativei Nestlé for a Waste-Free World. Acestea se adaugă demersurilor diviziilor Nestlé, precum planurile brandurilor de a ajunge la o amprentă de carbon neutră, dar și proiectelor dezvoltate local precum recuperarea capsulelor Nespresso de la consumatori pentru reciclare.

  • Cum “se împacă” obiectivele de business, cifrele de vânzări și profitabilitate cu obiectivele legate de impact și sustenabilitate? Care este abordarea ta din rol de management? (poate exemple similare cu campania „Un viitor mai verde” prin care sunt implicați și clienții/consumatorii produselor Nestle)

Obiectivele de business și rezultatele financiare trebuie să meargă mână în mână cu implicarea în comunitățile în care ne desfășuram activitatea și că abordarea optimă pentru atingerea obiectivelor stă în capabilitatea de a pivota eficient și în linie cu valorile companiei.

Campaniile de educare și conștientizare a publicului larg reprezintă puncte cheie pentru obiectivele noastre legate de impactul pozitiv în societate și sustenabilitate. De aceea, alegem să implicăm, nu doar colegii, ci și consumatorii Nestlé în inițiativele noastre prin campanii promoționale care aduc o finalitate pozitivă prin proiecte comunitare sau de protecție a mediului.

Un astfel de proiect a fost proiectul „Un viitor mai verde”, o campanie promoțională pe care am derulat-o în prima parte a acestui an, în cadrul căreia ne-am luat angajamentul ca pentru fiecare înscriere să plantăm un copac. Cu această ocazie, am lansat proiectul „Pădurea de Miere”, plantând 20.000 de puieți de salcâm în Comuna Mârșa din județul Giurgiu.

  • Pentru România există acum sau vor exista în viitorul apropiat mai multe tipuri de resurse financiare planificate la nivel guvernamental pentru mediu (de exemplu, fondul pentru tranziție justă sau PNRR sau alte tipuri de fonduri europene ori guvernamentale). În acest context care consideri că 1-2 priorități cu impact pozitiv pentru mediu spre care acești bani ar putea să fie direcționați la nivel național?

Cele două domenii cheie care au nevoie de finanțare sunt legate de schimbările climatice și de managementul deșeurilor. Astfel, prioritare ar fi proiectele care pot susține limitarea creșterii temperaturii globale, în linie cu angajamentele comunității internaționale, precum și investițiile în creșterea infrastructurii de colectare separată și reciclare.

Acestea sunt domeniile în care investim și noi. În ultimii ani, Nestlé a anunțat investiții de 3,2 miliarde CHF până în 2025 pentru a contribui la construirea practicilor agricole regenerative și susținerea planului de atingere a obiectivului de emisii nete zero, precum și 2 miliarde CHF pentru a susține tranziția către utilizarea extinsă a plasticului reciclat în ambalaje. Acestea sunt susținute de Nestlé Institute for Packaging Sciences din Elveția, singurul institut de acest gen din industria alimentară care se ocupă de inovații la nivel de ambalaj.

Printre prioritățile inițiativelor Nestlé România se află protejarea ecosistemelor, îmbunătățirea biodiversității și reducerea emisiilor generate de materiile prime din agricultură în lanțul de aprovizionare. Nestlé lucrează îndeaproape cu fermierii, furnizorii și comunitățile în care ne desfășurăm activitatea pentru a permite o tranziție echitabilă.

  • Zero emisii până în 2050 pentru Nestle cu acțiuni globale și cu o mulțime de inițiative cu impact în transport, ambalaje, producție etc. Care sunt planurile de viitor în domeniul sustenabilității companiei Nestle pentru România? Te invităm să ne dezvălui câteva din ideile de acest tip care o să fie implementate și în România.

Într-adevăr, Nestlé și-a propus obiectivul global de zero emisii nete de dioxid de carbon până în anul 2050. Pentru atingerea acestui obiectiv, Nestlé abordează problema emisiilor de dioxid de carbon, inclusiv în România, bazându-și strategia de dezvoltare durabilă pe mai multe acțiuni concrete, cum ar fi: folosirea de ingrediente din surse sustenabile, inovații în ambalaje, un impact mai mic asupra mediului prin schimbarea flotei auto, trecerea la branduri cu amprentă de carbon neutră, transformarea portofoliului de produse, utilizarea energiei din surse regenerabile în procesul de producție, reducerea cantității de dioxid de carbon din atmosferă și, nu în ultimul rând, campanii de educare și conștientizare a publicului larg.

+ o serie de mini-întrebări:

  • O recomandare de carte/film/autor preferat din business: Simon Sinek despre roluri, provocări, inspirație și acțiune.
  • Un exemplu de organizație care vă inspiră pentru acțiunile legate de sustenabilitate: Ashoka, o organizație care știe cum să inspire întreaga lume către schimbare.
  • O recomandare pentru manageri de organizații cu intenții similare legate de sustenabilitate: Sustenabilitatea are o componentă strategică și are nevoie să fie introdusă să fie introdusă în mod metodic în adn-ul companiei până când acestea se contopesc.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.