Iași: Finalizarea proiectului „Educație pentru decizii înțelepte”

0

Asociația Streetaware în parteneriat cu Crucea Roșie Română – Filiala Iași anunță finalizarea proiectului Educație pentru decizii înțelepte. Proiectul a fost finanțat prin programul În Stare de Bine (www.instaredebine.ro), susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Scopul proiectului a fost reducerea consumului de droguri în rândul adolescenților din România. Acest scop a fost  îndeplinit prin activități care au vizat creșterea nivelului de informare a elevilor în vederea neînceperii consumului, prin dezvoltarea abilităților de a face față situațiilor de viață copleșitoare, prin facilitarea accesului la servicii de suport psihologic pentru adolescenții consumatori și prin dezvoltarea competențelor cadrelor didactice pentru depistarea și intervenția timpurie. 

Proiectul a fost implementat în 20 de școli din orașul Iași unde Asociația Streetaware a realizat ateliere de dezvoltare abilităților de gestionare a stresului și emoțiilor copleșitoare pentru 574 de elevi, pentru a preveni consumul de droguri cauzat de nevoia de evada din propria viață sau de a se „amorți”  atunci când adolescenții  se confruntă cu situații dificile”, a subliniat Ana Enășoaie, președinte Asociația Streetaware. 

Crucea Roșie Română– Filiala Iași, a desfășurat sesiuni de informare cu privire la consecințele consumului de droguri  cu peste 1208 de elevi  din școlile ieșene.

Au fost realizate grupuri de suport și consiliere psihologică gratuită pentru adolescenții și tinerii care consumă droguri din orașul Iași, precum și  un curs de formare  pentru 20 de cadre didactice care a urmărit să contribuie la creșterea capacității cadrelor didactice de a răspunde adecvat atunci când se confruntă cu elevi care consumă droguri. 

Campania media a vizat consursul Real Rebel Wanted care a promovat stilul de viață sănătos în rândul tinerilor cu vârsta între 12-18 ani. Câștigătorul a fost premiat un video de promovare, realizat profesionist, materiale promoționale, tricou și rucsac cu #RealRebels, precum și promovare în mediul online.

Valoarea totală a proiectului a fost de 175.000 lei.

Perioada de implementare a proiectului a fost: 15 ianuarie 2024 – 14 iunie 2024.

*****

Despre Asociația Streetaware 

Asociația Streetaware s-a înființat din dorința de a sprijini persoanele de toate vârstele și organizațiile în atingerea potențialului lor maxim, bazându-se pe resursele interne.

Programele Streetaware se bazează pe tehnici de auto-reglare a emoțiilor pentru dezvoltarea rezilienței emoționale și auto-securității, tehnici şi metode de producere și valorificare a ideilor inovative și tehnici motivaționale.

Pentru mai informații, accesați www.streetaware.ro 

Despre programul În Stare de Bine

În Stare de Bine este un program anual de finanțare ce oferă granturi nerambursabile în valoare totală de 1 milion de euro pe an organizațiilor neguvernamentale din România. Programul este implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, cu susținerea financiară a Kaufland România.

Obiectivul programului este creșterea calității vieții locuitorilor din comunitățile rurale și urbane prin sprijinirea inițiativelor care au un impact pozitiv în trei domenii esențiale – cultura, sportul și viața sănătoasă – și care se adresează grupurilor vulnerabile și comunităților din care acestea fac parte. 

În acest an, în mod excepțional, criza umanitară din Ucraina a determinat reorientarea parțială a programului către sprijinirea migranților și refugiaților alungați de război din țara vecină.

Pentru mai informații, accesați www.instaredebine.ro.

Despre Kaufland România 

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 149 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. 

Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.

Despre Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, care promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, ce contribuie la apărarea valorilor democratice prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare. 

Mai multe detalii sunt disponibile la www.fdsc.ro.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.