Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

“CreȘTEM Viitor”, în febra pregătirilor pentru examenul de BAC. Tinerii vor să studieze la facultăți cu profil real sau tehnic

0

București, 5 mai 2021 – 96% dintre elevii de clasa a XII-a, selectați în programul de pregătire gratuită pentru examenul de Bacalaureat din această vară – creȘTEM Viitor, susținut de organizația educațională Școala de Valori, în parteneriat cu compania Raytheon Missiles and Defense, vor să se înscrie la facultăți cu profil real sau tehnic, optând pentru specializări precum Informatică, Automatică și Calculatoare, Construcții sau Inginerie Aerospațială.

Aproape toți cei 30 de elevi de clasa a XII-a, participanți ai programului creȘTEM Viitor – susținut de organizația non-guvernamentală Școala de Valori alături de compania Raytheon Missiles and Defense, plănuiesc să urmeze studii universitare cu profil real sau tehnic. Printre specializările menționate de 96% dintre tineri se numără Informatică, Automatică și Calculatoare, Construcții și Ingineria Aerospațială, Medicină Generală sau Medicină Militară. Cu toții au menționat că-și doresc să lucreze în domeniile care îi pasionează cu adevărat.

Vreau să mă specializez în domeniul medical și să lucrez în România, mi-ar plăcea să ajut și să dezvolt localitatea în care voi activa. Situația actuală necesită, mai mult ca niciodată, expertiza personalului medical, iar viitorul nu va face excepții. După încheierea studiilor, mă voi dedica vieții profesionale. Însă pentru a ajunge acolo, am nevoie de ajutor, mai ales pentru admiterea la facultate. Mi-am dorit enorm să fac parte din acest proiect, deoarece pregătirea suplimentară mă ajută foarte mult. Viitorul îmi provoacă, deseori, anxietăți. Însă consider că, dacă viitorul nu-ți dă fiori, nu ai țintit destul de sus”, precizează Patricia-Andreea Todirișcă, elevă înscrisă în programul creȘTEM Viitor.

Tinerii, ce provin din medii defavorizate din România (mai mult de jumătate dintre ei fac parte din familii ale căror venituri sunt sub 2.000 lei), care nu au posibilitatea de a investi în educația și dezvoltarea lor personală, dar care vor să-și clădească o carieră de viitor, s-au înscris încă de la finalul anului trecut în acest program de pregătire gratuită pentru susținerea examenului de Bacalaureat, precum și pentru admiterea la facultate.

Începând cu luna ianuarie a.c., tinerii beneficiază de pregătire suplimentară care să-i ajute să promoveze cu succes probele examenului de BAC la materiile STEM: matematică, informatică și biologie. Până în prezent, tinerii au urmat peste 100 de sesiuni de pregătire. Programul creȘTEM Viitor se desfășoară până în luna iulie.

Această lume modernă a secolului XXI, în care tehnologiile viitorului progresează într-un ritm uluitor, evidențiază importanța cunoștințelor științifice, valorificate la nivel de tehnologie și de inginerie, demonstrate și ordonate matematic și informatic. Astfel, predarea și învățarea disciplinelor STEM aduce un plus de valoare tinerilor care caută ca profesia aleasă să aparțină unuia dintre domeniile: programare, inginerie, petrochimie, biochimie, geologie, medicină sau antropologie”, adaugă Silvia Bogdan, președintele asociației Școala de Valori.

Cum se pregătesc tinerii pentru joburile viitorului

Programul creȘTEM Viitor a vizat elevii din România, pasionați de știință și tehnologie, care caută să-și lase amprenta asupra viitorului prin intermediul unei cariere într-una din aceste domenii, dar care nu dispun de ajutor financiar ori de sprijin din partea familiei, care să le permită să se pregătească în această direcție. Astfel, au fost selectați elevi fără posibilități materiale și educaționale, care au obținut rezultate școlare bune (medii de minimum 7 la materiile STEM).

Fiecare elev din cadrul programului este consiliat și pregătit gratuit de către un mentor, are acces la o pagină electronică, unde își poate vizualiza și încărca temele, susține testele și accesa oricând materialele de studiu. Totodată, pe lângă pregătirea pentru examene, tinerii sunt ajutați și în procesul de studii pentru admiterea la facultățile cu profil real sau tehnic.

De asemenea, în această perioadă, elevii participă la ateliere dezvoltate de organizația Școala de Valori, concepute să îi ajute în dezvoltarea personală, să le crească stima de sine și să le ofere un cadru în care să-și descopere adevăratul potențial. În cadrul atelierelor, tinerii au ocazia să discute cu experți din domeniile STEM – reprezentanți ai companiei americane Raytheon sau alți specialiști de la alte companii din România.

Pe parcursul proiectului, profesorii care oferă meditații elevilor notează evoluția fiecăruia dintre ei, pentru a trasa dezvoltarea participanților de la înscriere și până la finalizarea proiectului, iar apoi pentru a compara rezultatele inițiale cu notele obținute la examenul de Bacalaureat.

În 2020, examenul de Bacalaureat a înregistrat cea mai mică rată de promovare din ultimii șase ani, 6 din 10 elevi de liceu reușind să obțină o notă de trecere, potrivit statisticilor Ministerului Educației și Cercetării. În contextul pandemic, care durează de mai bine de un an de zile, precum și a școlii online, elevii din România au nevoie de ajutor suplimentar și de pregătire temeinică pentru examenul de final de liceu, dar și pentru a-și dezvolta abilitățile, fiind, astfel, cu un pas mai aproape de joburile viitorului.

###

Despre Școala de Valori

Școala de Valori este o organizație educațională non-guvernamentală şi non-profit, înființată în 2009, care îi îndrumă pe tineri să-şi antreneze potenţialul, astfel încât să-şi dezvolte atitudini şi comportamente prosociale, care să îi ajute în viață și în carieră. Misiunea sa este de a ajuta tinerii să devină creatorii proprilor vieţi, fiind singura asociaţie din România care implementează în programe educaţia centrată pe valori – un model educaţional ce implică dezvoltarea de competenţe împărţite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalităţii, implicare civică şi well-being.

În prezent, organizația dezvoltă patru programe educaţionale naţionale: Adoptă un Liceu, Excepţionalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educaţiei autohtone, oferind cunoaştere şi îndrumare adolescenţilor, tinerilor şi profesorilor.

Despre Raytheon Missiles & Defense

Raytheon Missiles & Defense, divizie a companiei americane Raytheon Technologies, le oferă clienților săi globali cele mai avansate soluții end-to-end pentru detectarea, identificarea și interceptarea amenințărilor. Cu un portofoliu extins de sisteme de apărare antirachetă și anti-aeriene, echipamente de precizie, radare, sisteme de comandă și control și tehnologii avansate de apărare, soluțiile Raytheon Missiles & Defense protejează cetățenii, personalul combatant și infrastructurile în peste 50 de țări din întreaga lume.

Despre autor

avatar

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală apărută în 2009 ca urmare a unei idei îndrăznețe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care își explorează potențialul și învață să se auto-depășească, colaborează cu celelalte generații și caută activ oportunități astfel încât să contribuie la transformarea societății, oferind bunăstare generațiilor prezente și viitoare. Misiunea Școlii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor lor vieți, fiind singura asociație din România care implementează în programele sale educația centrată pe valori. Acest model educațional implică dezvoltarea de competențe împărțite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalității, implicare civică și well-being. Școala de Valori dezvoltă patru programe educaționale naționale: Adoptă un Liceu, Excepționalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educației din România, oferind cunoaștere și îndrumare adolescenților, tinerilor și profesorilor.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.