Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

2100 de alergători au strâns mii de litri de carburant pentru Hospice Casa Speranței și Asociația Magic în cadrul celei de-a 8-a ediții a evenimentului caritabil ”Rompetrol Run and Care”

0

Peste 2000 de persoane, inclusiv angajați Rompetrol și familiile lor, au participat la cea de-a opta ediție a evenimentului Rompetrol Run and Care care a avut loc sâmbătă, 18 septembrie. Alergarea a fost individuală, respectând condițiile impuse de pandemie, în zone de munte sau mare, în parc sau pe alei, iar participanții au alergat distanțe de minim 2 km, monitorizate cu orice aplicație de mișcare și publicate ulterior pe Facebook folosind hashtag-urile #rompetrolhospice și #rompetrolmagic.

13.650 de kilometri parcurși sunt convertiți în litri carburant, ce vor fi donați de Rompetrol pentru a susține îngrijirea paliativă specializată, acordată de Hospice la domiciliul pacienților, și, o cantitate similară va fi oferită Asociației Magic pentru a susține proiectul Șofer de Suflet, prin care se oferă transport gratuit pacienților de acasă la spital, pentru tratament.

„Run and Care face parte din tradiția noastră de a alerga pentru o cauză nobilă și de a sprijini domenii esențiale ale societății românești, prin parteneriate cu ONGuri. Am ținut cont de condițiile pandemiei și am invitat toate persoanele cu simț civic și dornice de mișcare să se alăture evenimentului și să alerge individual sau în familie și să strângă carburant pentru fapte bune. A ieșit un eveniment caritabil unic, cu un număr ridicat de participanți, o expresie a responsabilității, a solidarității și a unor rezultate remarcabile. Ca formă de apreciere pentru eforturile alergătorilor vom planta copaci, în județul Prahova, în prima parte a lunii noiembrie” – Iskander Abdibaitov, Chief Officer Dezvoltare Corporativă.

Evenimentul s-a desfășurat timp de 17 ore, în intervalul 5 dimineața – 10 seara, participanții putând să alerge oricând au dorit, iar compania oferă în schimb 13.650 litri de carburant fiecărei organizații, pentru efortul lor cumulat de 13.650 km. Cantitatea totală de 27.300 litri poate fi folosită în 2021 și 2022 pentru a susține misiunea celor două organizații. Participanții sunt atât angajați Rompetrol și familiile lor, cât și voluntari, alergători pasionați, sportivi performanți, beneficiari direcți și indirecți ai celor două ONGuri, din România și alte țări, cu distanțe de 2km (parcurse de copii care au învins boala și beneficiari ai programelor Asociației Magic) până la recordul de alergare individuală de 104 km.

Mulți dintre pacienții oncologici sunt eligibili pentru îngrijire paliativă la domiciliu. Mulți își doresc acest lucru tocmai pentru că acasă sunt lângă cei dragi și se simt confortabil. Din păcate, cererea este mai mare decât oferta. În București, de exemplu, există doar două echipe complete de îngrijire paliativă la domiciliu, echipe formate din medici, asistenți și terapeuți, ambele aparțin Fundației HOSPICE Casa Speranței. Noi asigurăm aceste servicii în mod gratuit. Le suntem recunoscători partenerilor de la Rompetrol care sunt, și anul acesta, alături de noi și ne ajută să ajungem mai ușor la pacienții noștri. Uneori, binele se face în pași de alergare, iar la Run and Care, binele e direct proporțional cu km parcurși în alergare” – Mirela Nemțanu, director executiv HOSPICE Casa Speranței.

Peste 35.000 de copii și adulți cu boli incurabile au beneficiat de îngrijire paliativă în cei 29 de ani de când Hospice Casa Speranței a fost înființată în România. Este cea mai mare fundație care oferă gratuit servicii specializate, atât la centrele de zi, ambulatorii și unități proprii pentru internare, la domiciliul pacienților și în spitalele partenere.

Parteneriatul cu Rompetrol este unul la care noi ținem foarte mult. Nu doar pentru că ne sprijină enorm în proiectul nostru Șofer de Suflet prin care asigurăm transport gratuit de la/către spitale pentru copiii grav bolnavi, ci pentru că e o relație solidă în care simțim implicarea lor la toate nivelurile. Rompetrol Run and Care este o altă dovadă în acest sens – încurajează mișcarea într-un mod foarte simplu și la îndemână, ne dă oportunitatea să ne revedem cu comunitatea de voluntari și susținători și aduce împreună misiunile a două ONG-uri: Asociația Magic și Hospice Casa Speranței. Este foarte important să ne unim forțele în toate modurile posibile pentru a aduce schimbare în bine în lumea noastră. Suntem mândri și bucuroși că suntem parte din acest eveniment și mulțumim echipei Rompetrol pentru tot sprijinul oferit în mod constant celor în nevoie” – Corina Banu, Asociația Magic.

Asociația Magic oferă sprijin material și emoțional pentru copiii cu afecțiuni oncologice și alte boli grave. Înființată în anul 2014, odată cu taberele speciale MagiCAMP – concepute pentru copiii bolnavi de cancer, în prezent Asociația Magic se ocupă de peste 5000 de copii cu afecțiuni grave, prin 12 proiecte, cele mai cunoscute fiind MagiCAMP, MagicHOME și recent – Șofer de Suflet (lansat în 2020 în perioada pandemiei).

Rompetrol Run and Care a avut prima ediție în 2013, fiind conceput ca un proiect de mișcare și voluntariat corporativ, reușind să strângă peste 60.000 euro prin implicarea angajaților, a familiilor lor și a partenerilor de business invitați să se alăture. În 2020, în contextul pandemiei, evenimentul a fost organizat sub formă de curse individuale, cu peste 600 de alergători și 6600 litri de carburant donați. Banii și carburantul au sprijinit în ultimii 8 ani misiunile unor asociații și fundații ca MAME, Edulier, Magic, Hope and Homes for Children, Agent Green, Asociația pentru Dravet și alte epilepsii rare.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 40 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.