www.NaratiuniUrbane.ro, o radiografie alternativă a orașului

0

 Odaia Creativă lansează Naraţiuni Urbane, platforma online care îşi propune o radiografie alternativă a capitalei

Structurată în două categorii, „Harta Colectivă” şi „Creează o naraţiune”, platforma invită vizitatorii să exploreze potenţialul instrumentelor interactive online pentru a-şi spune povestea despre oraş.

Dacă fiecare locuitor al oraşului vede, simte, aude Bucureştiul în mod diferit, „Naraţiuni Urbane” îşi propune colectarea percepţiilor diverse ale oraşului într-o „poveste a poveştilor”, o meta-naraţiune care să scoată în evidenţă realităţile urbane dincolo de statistici şi date existente.  Invitat să îşi organizeze discursul în jurul unor teme aflate la îndemână – cum ar fi sunetul sau suprafaţa oraşului – vizitatorul este provocat să observe, să analizeze şi să coreleze elementele diferite care fac parte din peisajul lui urban. Rezultatul se doreşte a fi o abordare care să conecteze elemente diferite ale planificării urbane (mobilitate, siguranţă urbană, spaţiul public) cu experienţele directe ale locuitorilor.

 

Harta Colectivă permite utilizatorilor să carteze locul din Bucureşti unde se simt în largul lor sau, din contră, cel în care consideră că nu sunt în siguranţă, contribuind la formarea unor hărţi colective despre Serenitate şi Vulnerabilitate.

Creează o naraţiune propune cinci teme dinamice şi o diversitate de instrumente pentru a spune o poveste despre mobilitatea în oraş, suprafaţa acestuia, frica în mediul urban, aerul pe care îl respirăm şi sunetul oraşului. Vizitatorii pot  folosi o combinaţie de elemente precum video, fotografii, geotags, link-uri către alte website-uri, bloguri sau reţele sociale pentru a crea o naraţiune complexă.

Colectiv, poveştile adăugate pe www.naratiuniurbane.ro formează o radiografie alternativă a Bucureştiului, în care povestea individuală şi cea colectivă se întrepătrund, indicând miza transformării oraşului în unul atractiv, prietenos şi prosper.

O modalitate inedită de cercetare şi cartare, „Naraţiuni Urbane” testează potenţialul tehnologiilor online de a îmbunătăţi procesele de analiză şi bună guvernanţă, contribuind, pe termen lung, la campanii şi acţiuni mai bine documentate şi direcţionate.

„Naraţiuni Urbane” – un proiect de cartare colectivă iniţiat de Odaia Creativă

Odaia Creativă este o organizaţie non-guvernamentală, non-profit fondată în Bucureşti, România în iunie 2010. Folosim o  combinaţie de instrumente vizuale, cercetare şi noile media pentru a îmbunătăţi înţelegerea proceselor de dezvoltare urbană şi regională în Europa Centrală şi de Est de către comunităţi  locale şi autorităţi locale/naţionale

Parteneri: Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, Universitatea de Arhitectură Spiru Haret

Cu sprijinul financiar al Administraţiei Fondului Cultural Naţional.

 

 

Parteneri media: 220.ro, BeWhere!, Cool Girl, Europa FM, Igloo, Oraşul Meu, Modernism.ro, Sapte Seri, Vice, Zeppelin.

 

 

 

Mai multe detalii:

Maria Iancu, PR Odaia Creativă

marialucia.iancu@gmail.com

0751 751 895

 

Odaia Creativa / The Creative Room
contact@odaiacreativa.ro
www.odaiacreativa.ro
(RO / EN)

Social
http://www.facebook.com/OdaiaCreativa

https://twitter.com/OdaiaCreativa
http://issuu.com/odaiacreativa

Territorial
Intrarea Vişinilor 5, Sector 2, Bucharest, România, 024093

 

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează