Vino la vot!, o initiativa civica de indemn la vot a Asociatiei Pro Democratia

0

Dreptul la vot este fundamental pentru ca soarta națiunii trebuie sa fie decisă de voința majorității, nu de indiferența sa. În 2014, România trăiește nefericirea ca peste 60% dintre cetățeni să nu mai vrea să voteze. Oare, dacă în momentele de cumpănă ale istoriei noastre nici inaintașii nu se prezentau, unde am fi fost acum? Oare cărei culturi i-am aparține acum? Un gând menit să scuture conștiințele și să trezească atitudinea civică în noi toți.

Aceasta este ideea campaniei “Vino la vot!“, realizată de Asociația Pro Democrația și Leo Burnett Group. Campania are rolul de a-i îndemna pe oameni să meargă la vot la alegerile prezidențiale.

ini

“Campania de prezidențiale a devenit un câmp de luptă al scandalurilor, acuzațiilor și dezinformărilor. Pe măsură ce aceste ‘strategii’ de campanie au luat locul dezbaterilor despre valori și proiecte de țară, cetățenii se simt tot mai demotivați sa iasă la vot. Dacă vrem să diluăm sau să eliminăm influența oricăror manevre asupra rezultatului final și să ne asigurăm că decizia privind alegerea președintelui este doar în mâinile cetățenilor, trebuie să mergem la vot!”, a declarat Ionuț Tața, Președintele Asociației Pro Democrația

Inițiativa a debutat astăzi cu două spoturi TV, ale căror protagoniști sunt Mihai Viteazul și Ștefan cel Mare. Spoturile pornesc de la o realitate istorică – capacitatea incredibilă a românilor de a se fi mobilizat în trecut, în fața pericolului reprezentat de armatele invadatorilor, și rescriu soarta a două bătălii cruciale – Călugăreni și Podul Înalt, în condițiile în care această mobilizare nu ar fi avut loc, așa cum astăzi peste 60% nu se mobilizează în momente la fel de cruciale, pentru a-și exprima votul.

„Campania asta s-a născut dintr-o creștere bruscă de tensiune a mea, când din Londra citeam știrile din țară. Pentru că oriunde vom fi plecați în lumea asta, sângele nu se schimbă. Mi s-a parut culmea ca soarta noastră să fie decisă de lipsa participării unei majorități sictirite. Și atunci m-am dus cu gândul la istorie și la cum i-ar fi afectat pe strămoși scuzele penibile de astăzi. Spoturile TV sunt doar vârful iceberg-ului, stați pe aproape, că vrem într-adevăr să atingem constiințele din țara asta”, a declarat Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer Leo Burnett Group.

Site-ul campaniei, www.vinolavot.ro, găzduiește informații despre absenteismul românilor în perioada electorală, un feed cu reacții la campania “Vino la Vot” și câteva scenarii despre soarta pe care ar fi avut-o românii dacă nu s-ar fi prezentat în momente cheie ale istoriei noastre. De asemenea, campania include pagina de Facebook Vino la Vot și evenimentul de Facebook “Vino la Vot”.

vino la vot

Campania de comunicare Asociața Pro Democrația și Leo Burnett Group își propune să schimbe comportamentul românilor cu privire la vot și să încurajeze cât mai mulți oameni să voteze.

 

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează