UniCredit Leasing a organizat recent o actiune colectiva de donare benevola de sange in sediul companiei.

0

UniCredit Leasing a organizat recent o actiune colectiva de donare benevola de sange in sediul companiei. 30 de angajati s-au prezentat pentru donare, iar sangele colectat va fi folosit pentru salvarea a aproximativ 70 de vieti.

Este pentru a 6-a oara cand compania a organizat o astfel de actiune, cu implicarea Institutului National de Hematologie Transfuzionala (INHT) care, la fiecare solicitare, a trimis cate o echipa mobila si echipamentele necesare colectarii, direct in sediul Unicredit Leasing.

Prin fiecare actiune de acest gen, oamenii devin mai constienti de semnificatia gestului lor. Intentia companiei este de incuraja cultura donarii recurente, pentru ca situatia din Romania sa se schimbe.

photo2
Donarea de sange in Romania

Romania se afla pe penultimul loc la numarul donatorilor de sange, inaintea Albaniei. Un raport al Centrului Regional de Dezvoltare pentru Siguranta Sangelui in Europa de SE arata ca avem sub 20 de donatori la mia de locuitori, in timp ce media unor tari mai putin dezvoltate din Europa de Sud-Est este de 23 la mia de locuitori.

Conform reprezentantilor Fundatiei Donatorilor Benevoli de Sange, numarul actual de donatori nu acopera decat o jumatate din cerere. In Bucuresti, de exemplu, Institutul Fundeni are nevoie de 600 de pungi de sange zilnic, dar la Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti nu vin mai mult de 110 donatori in fiecare zi.

De ce am ajuns in aceasta situatie

Aimee Bugner, presedinta Fundatiei Donatorilor Benevoli de Sange, ne prezinta cateva dintre cauzele care au provocat aceasta situatie:

  • intelegerea gresita a libertatii de a nu dona;“In comunism, oamenii erau incolonati si trimisi la donare. Dupa ’90, a venit asa-numita libertate. Atunci, oamenii au inteles un lucru gresit: au inteles ca sunt liberi sa nu doneze. Intr-adevar, sunt liberi sa nu doneze daca nu vor, dar, in acelasi timp, sunt liberi sa moara din cauza lipsei de sange.
  • neimplicarea autoritatilor sau a institutiilor in promovarea donarii de sange;Este necesara implicarea in promovarea donarii de sange din partea unor institutii sau organizatii precum: Biserica, Ministerul Educatiei, Crucea Rosie Romana, Guvernul sau mass-media. Franta, Grecia, Italia sau Anglia ofera modele demne de urmat in aceasta privinta.
  • maniera in care se face promovarea donarii de sange;Referitor la modul in care autoritatile sau mass-media ar trebui sa promoveze donarea de sange: “Promovarea trebuie sa se faca intr-un anumit grad si intr-un anumit ritm. Daca alarmezi populatia, transmitand din cand in cand prin mass-media ca e criza de sange, oamenii se prezinta la centrele de donare intr-un numar prea mare raportat la personalul medical existent. Ca urmare, stau ore in sir la coada, se enerveaza si apoi nici nu revin ca donatori, pentru ca au o amintire proasta despre intregul proces de donare.
  • oferirea unor recompense donatorilor;Oferirea de recompense financiare pentru donarea de sange este o greseala. “Peste tot in lume, donarea este benevola, din urmatorul motiv: un virus nu iese la analize decat dupa 3 saptamani din momentul in care a fost luat; pentru a evita contaminarea altor persoane, inaintea donarii, donatorilor li se pun cateva intrebari despre eventualele situatii de risc in care e posibil sa se fi aflat (daca au avut boli in copilarie, daca au fost la dentist recent, daca au avut relatii sexuale neprotejate cu necunoscuti in ultima perioada etc.); in cazul in care donatorul vine pentru a primi o recompensa, e posibil sa minta la aceste intrebari, doar pentru a obtine recompensa; daca pesoana nu asteapta insa nimic la sfarsitul actului transfuzional, atunci este sincera, nu doneaza si revine atunci cand indeplineste conditiile.
  • perceptia romanilor asupra conditiilor in care se face donarea;Romanii nu au incredere in procesul de donare de sange. O arata un eurobarometru realizat in 2010 de Comisia Europeana. Dupa bulgari, respondentii romani s-au aratat cei mai inclinati sa creada ca transfuziile de sange erau mai nesigure in 2010 decat in anul 2000 (20% dintre respondenti au declarat aceasta).

Ce pot face companiile pentru a imbunatati situatia

Companiile interesate sa organizeze actiuni de donare de sange in propriile companii o pot face contactand Institutul National de Transfuzie Sanguina sau Fundatia Donatorilor Benevoli de Sange.

De asemenea, companiile pot contribui la cresterea numarului de donatori, sustinand financiar proiectele unor organizatii care activeaza in acest domeniu sau promovand cauza in randurile propriilor angajati.

Puteti afla mai multe detalii despre procesul donarii de sange, despre avantajele pentru donatori, despre cum ar trebui sa ne pregatim pentru o donare de sange sau cum puteti sustine cauza, de pe site-ul doneazasange.ro.

Despre UniCredit Leasing

UniCredit Leasing Corporation IFN SA este liderul pietei autohtone de leasing. Compania face parte grupul financiar UniCredit Romania, alaturi de UniCredit Tiriac Bank si UniCredit Consumer Financing, oferind o paleta completa de servicii si produse financiare clientilor sai.

Pe langa servicii aditionale acestor mari domenii de leasing, UniCredit Leasing Corporation pune la dispozitie si brokerajul in asigurari, prin intermediul companiei afiliate, UniCredit Insurance Broker. De asemenea, compania UniCredit Leasing Fleet Management ofera leasing operational precum si serviciul de gestionare a flotelor de autovehicule.

Grupul international UniCredit are in prezent peste 147.000 de anagajati si 8.700 de sucursale.

Cu o puternica identitate europeana, UniCredit este fidel orientarii catre o prezenta solida si o pozitie strategica in Europa Centrala si de Est.

Sustinerea evenimentelor cu impact social este in concordanta cu puternica implicare a grupului UniCredit in toate comunitatile in care este prezent.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează