ULTIMA SĂPTAMÂNĂ DE ÎNSCRIERI în Fabricat în Ţara lui Andrei

0
  • Fabricat în Ţara lui Andrei este competiţia de afaceri sociale în care OMV Petrom oferă finanţări în valoare totală de 350.000 euro și 2 ani de consultanță pentru crearea de afaceri sociale.
  • 2 iulie este data limită până la care toți cei care au o idee de afacere socială se pot înscrie în competiție, pe taraluiandrei.ro, secțiunea “Fabricat în TLA”.
  • Aflată la cea de a doua ediție, competiția Fabricat în Țara lui Andrei este deschisă tuturor celor care au o idee de afacere care generează valoare economică și socială în comunitățile din România.
  • În prima ediție a proiectului, 10 afaceri sociale au fost dezvoltate și finanțate. Până la finalul anului 2015, acestea vor genera: 33 de locuri de muncă pentru oamenii din comunități, venituri pentru 481 de localnici, instruire pentru 171 de persoane.

Cristian Branea

OMV Petrom anunță ultima săptămână de înscrieri pentru Fabricat în Țara lui Andrei, competiția de afaceri sociale ce oferă finanțări în valoare totală de 350.000 de euro și 2 ani de consultanță de business.

Oricine, cu sau fără experiență anterioară de business, își poate înscrie ideea de afacere socială care își propune să aducă valoare economică și socială uneia dintre cele 29 de comunități din program, până la data de 2 iulie 2015. Antreprenorii, ONG-urile, PFA-urile, SRL-urile sau întreprinderile individuale se pot înscrie pe site-ul competiției, www.taraluiandrei.ro.

În luna august, juriul Fabricat în Țara lui Andrei va selecta 35 de finaliști. Aceștia vor parcurge o etapă de pregătire, în care vor primi consultanță de la experții Fabricat în Țara lui Andrei, axată pe nevoile individuale ale fiecărui finalist și sprijin financiar pentru a testa fezabilitatea ideilor. Câștigătorii vor fi anunțați în luna aprilie 2016 și vor primi finanțare nerambursabilă de până la 32.000 de euro fiecare. Sprijinul financiar este completat de orele de consultanță oferite antreprenorilor pe toată durata proiectului, în domenii cheie pentru viitoarele afaceri: management financiar, legislativ, marketing, distribuție, etc. Cele 29 de comunități incluse în program sunt:

Miceşti (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Slănic Moldova (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Marghita (judeţul Bihor); Scorţoasa, Tişău, Berca (judeţul Buzău); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Aninoasa, Gura Ocniţei (judeţul Dâmboviţa); Clejani, Mârşa (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ţicleni (judeţul Gorj); Movileni, Poboru (judeţul Olt); Poiana Câmpina, Podenii Noi, Scorţeni (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Videle, Cosmeşti, Siliştea, Scurtu Mare (judeţul Teleorman); Mădulari (judeţul Vâlcea).

Competiția este organizată în parteneriat cu Fundația NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de afaceri sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanța pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.

Pentru mai multe informații despre competiție, vă rugăm să accesați www.taraluiandrei.ro.

OMV Petrom – Resourcefulness

Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil– Resourcefulness. Ne propunem să dezvoltăm relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi companie prin soluţii inovative. Ne concentrăm pe managementul apei şi al CO2, inovație și energii noi și educaţie pentru dezvoltarea oamenilor.

OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etică şi codul de conduită reglementează toate relaţiile de afaceri, iar dialogul şi implicarea părţilor interesate sunt parte integrantă a practicii comune de business.

„Ţara lui Andrei” este principala platformă de implicare în comunitate. Din 2007 până în prezent am alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România.

Despre OMV Petrom

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze de aproximativ 66 milioane bep în 2014. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual, operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW şi un parc eolian de 45 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a circa 780 benzinării, la sfârşitul lui 2014.

OMV, cea mai mare companie industrială listată din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom, statul român, prin Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, deţine 20,64%, Fondul Proprietatea deţine 18,99%, iar 9,36% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

În ultimii 10 ani, investiţiile pentru modernizarea şi consolidarea OMV Petrom s-au ridicat la peste 11 miliarde euro. Anual, impactul direct, indirect şi indus al OMV Petrom în PIB-ul României este de circa 4,5%.

Despre NESsT

NESsT este o organizație non-profit internaţională ce îşi propune să rezolve probleme sociale critice în ţările cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea întreprinderilor sociale. NESsT operează în prezent în Europa şi America Latină.  La nivel global în cei 17 ani de activitate, NESsT a lansat 160 de întreprinderi sociale în 10 ţări, a oferit sprijin financiar de peste 11 milioane de dolari şi a îmbunătăţit calitatea vieţii în mod direct a 400.000 de persoane şi a peste 2 milioane de oameni în mod indirect.

De la înfiinţarea sa în 2007 în România, NESsT a organizat 4 competiţii pentru întreprinderi sociale, având în prezent 9 întreprinderi sociale active în portofoliu şi alte 12 sprijinite prin diverse proiecte de consultanţă. În cei 7 ani de activitate în România NESsT a oferit suport financiar în valoare totală de peste 1 milion de dolari.

Website: www.petrom.com și www.taraluiandrei.ro

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează