Studiu IKEA: 74% dintre bucureșteni mănâncă în bucătărie de luni până vineri

0

În bucătăriile bucureștenilor se întâmplă multe. Acolo se pregătește masa, este servită cu drag și apoi strânsă poate cu mai puțin drag; se varsă laptele sau se arde mâncarea, ies cele mai bune clătite sau ciorbe acrișoare din mâini grăbite sau atente. Bucătăriile sunt camere pline, în care 74% dintre bucureșteni mănâncă de luni până vineri și 75% își doresc să petreacă timp gătind alături de cei dragi.

Studiul IKEA Life at Home Report cuprinde o mulțime de date despre obiceiurile bucureștenilor în bucătărie și despre activitățile legate de mâncare.

Lansată și la nivel global, analiza Life at Home Report descoperă obiceiurile pe care cei mai mulți oameni le au atunci când gătesc, servesc masa și mănâncă acasă. La nivel internațional, au fost adunate rezultate din Berlin, Londra, Moscova, Mumbai, New York, Paris, Shanghai, Stockholm, Copenhaga, Zürich și Sydney.

Infografic_Studiu IKEA

Cea de-a doua ediție a studiului Life at Home Report a fost replicată și la nivel local, pe un eșantion de 1.009 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Dacă prima parte a studiului a fost dezvăluită odată cu lansarea Catalogului și oferea date despre încrederea bucureștenilor în calitățile lor de bucătari, timpul petrecut în bucătărie sau relația cu tehnologia la masă, a doua parte aduce noi procente despre depozitare, mesele de acasă sau reciclare.

Mesele de acasă

  • Bucătăria este camera în care 74% dintre bucureșteni mănâncă de luni până vineri
  • 16% nu mănâncă niciodată în bucătărie în timpul săptămânii, cel mai mic procent dintre țările incluse în studiu
  • 57% dintre bucureștenii care locuiesc singuri își doresc să mănânce alături de cei dragi, în timp ce media globală este de 34%
  • Doar 37% dintre persoanele care locuiesc alături de familie sau prieteni își doresc să ia masa împreună mai des, însă media globală este de 21%
  • 41% dintre tineri spun că timpul este motivul pentru care nu mănâncă alături de cei dragi
  • 46% dintre bărbați, de două ori mai mulți decât femeile (23%), spun că timpul este principala barieră pentru care nu mănâncă alături de cei dragi.

Bucătării mai organizate

  • 31% nu s-ar simți bine dacă cineva s-ar uita în bucătăria lor, cel mai mare procent din lume, în timp ce 20% s-ar bucura dacă cineva ar veni în bucătăria lor, cu 23 de procente mai puțin față de media globală de 43%.

Reciclarea și risipa de mâncare

  • 58% dintre bucureștenii cu venituri mari sortează deșeuri mai des
  • 40% dintre femei se simt vinovate pentru cantitatea de mâncare pe care o aruncă, în timp ce 35% dintre bărbați simt același lucru. Ambele sunt procente mai mari față de media de 25% din alte capitale
  • 21% cumpără mâncare și descoperă că o aveau deja acasă, cu un procent mai puțin față de media din celelalte capitale
  • 20% nu mănâncă ce au gătit cu o zi înainte.

Variația meselor

  • 33% mănâncă același lucru la micul dejun în fiecare zi, cu 19 procente mai puțin față de media globală
  • În ceea ce privește cina, 35% dintre bucureșteni mănâncă aproximativ același lucru, în timp ce media globală este de 42%
  • 52% au căutat anumite rețete pe internet.

Gătitul împreună

  • 47% spun că este mai distractiv să gătească alături de cei dragi, în timp ce 20% preferă să gătească singuri.

Catalogul IKEA lansat în luna august amintește de bucuriile simple și oferă idei și soluții pentru viața în jurul bucătăriei, pentru spațiile în care gătim, mâncăm și ne petrecem timpul alături de cei dragi. Pentru că ceea ce mâncăm și felul în care o facem contează. Indiferent dacă suntem pasionați de gătit sau nu, locuim singuri sau ne adunăm în număr mare la masă, preferăm să mâncăm pe canapea în fața televizorului sau ne place să organizăm cine surpriză pentru prieteni – totul acasă începe în jurul mesei. În paginile catalogului de anul acesta au prioritate bucătăriile, produsele pentru gătit și servit, precum și produsele IKEA FOOD.

*Metodologie

Pentru studiul global Life at Home Report au fost colectate 8.527 de răspunsuri din 11 capitale ale lumii. Datele au fost obținute pe baza unui chestionar online a cărui durată de răspuns a fost de 14 minute în medie.

În România, rezultatele au fost obținute prin intermediul unui chestionar online la care au răspuns 1.009 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Cercetarea a fost realizată în mai și iunie 2014 în colaborare cu agenția de business intelligence United Minds.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează