Soluţii inovatoare propuse de elevii bucureşteni pentru promovarea României către Statele Unite, Uniunea Europeană şi China

0

107 elevi din 16 licee din București au participat la finala naţională a competiţiei europene de creativitate şi inovaţie “Global Enterprise Project National Challenge” care s-a desfăşurat sâmbătă la Colegiul Economic A. D. Xenopol din Bucureşti.

Echipele participante -sesiune de lucru 2 (1)

Scopul competiției este de a mări gradul de conștientizare a tinerilor privind conexiunile dintre globalizare, antreprenoriat și abilitățile și competențele de care ei au nevoie pentru a fi competitivi și a reuși în economia de piață. Elevii au propus 20 de soluţii inovatoare de promovare a României, cu buget redus, folosind resurse importante ale României: produsele tradiţionale, serviciile de resurse umane şi destinaţiile turistice.

Echipa câștigătoare, care a impresionat juriul prin originalitate și gândirea critică, a propus ca soluție la tema de lucru promovarea Deltei Dunării către țările Europei Centrale fără ieșire la mare şi au gândit oferte pentru familii, satisfăcând dorinţele tuturor membrilor familiei (pescuit, plajă, plimbări cu barca), inclusiv prin alte activități opționale – echitație, excursii ghidate la Pădurea Letea, Insula Şerpilor, Lacul Sărat. Echipele de pe locurile 2 și 3 au ales să promoveze traseul Transfăgărăşan către turiștii străini din statele europene, respectiv mierea, ca alternativă dulce sănătoasă, către China.

În selecţia câştigătorilor, juriul a urmărit ca soluţiile elevilor să fie originale, fezabile, să aibă o strategie de comunicare corectă şi să specifice resursele necesare implementării soluţiei.

„Global Enterprise Project National Challenge a fost o experiență folositoare și dificilă, dar consider că m-a învățat multe despre antreprenoriat și cum să lucrezi în echipă sub presiunea timpului.” – elevă participantă de la Colegiul Național Bilingv George Coșbuc

„Indiferent de poziția din clasament este important că fiecare participant are ocazia de a intra în contact cu ideile noi și inovatoare ale celorlalți, dar și de a-și dezvolta abilitățile antreprenoriale și de lucru în echipă.” – elev participant de la Colegiul Național Gheorghe Șincai

Elevii din echipele clasate pe primele patru locuri în competiție au participat la un interviu în limba engleză, în urma căruia au fost selectați 10 elevi care vor reprezenta România la finala internațională a competiției care va avea loc la Madrid între 6 şi 8 mai și va reuni finaliştii competiţiei din 12 țări.

Din juriul competiţiei au făcut parte Cătălin Giurgiu – consultant voluntar Vodafone România şi Lucian Grămescu de la Junior Achievement România, care au şi acordat echipelor consultanţă pe parcursul dezvoltării soluţiilor.

Evenimentul educațional s-a derulat la Colegiul Economic A. D. Xenopol din Bucureşti ca parte a programului european Global Enterprise Project, derulat la nivel local de Junior Achievement România în parteneriat cu Vodafone România. În cadrul programului, în perioada martie – mai, au loc sesiuni de consultanţă la clasă în cadrul programului JA de antreprenoriat „Compania” la care participă 20 de consultanţi voluntari Vodafone care le acordă elevilor de liceu din 13 licee din Braşov, Bucureşti, Buzău, Craiova, Ploieşti, Sibiu suport în implementarea produselor şi servicilor pe care le vor pilota până la finalul anului şcolar.

Ţările participante în program la nivel european: Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Olanda, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Suedia.

Partenerii programului la nivel european: AstraZeneca, GDF Suez, Heineken, KONE Corporation, NOKIA, Philips, Repsol, SAP, Siemens, Sonae, Solvay, Smurfit Kappa, STMicroelectronics, T Mobile, Telefónica, Total, Vodafone

Instituții de învățământ participante la competiţie

Colegiul Economic A.D. Xenopol

Colegiul Economic Hermes

Colegiul Național Bilingv George Coșbuc

Colegiul Naţional de Informatică Tudor Vianu

Colegiul Național Emil Racoviță

Colegiul Național Gheorghe Lazăr

Colegiul Național Gheorghe Șincai

Colegiul Național I.L. Caragiale

Colegiul Național Ion Creangă

Colegiul Național Mihai Eminescu

Colegiul Național Mihai Viteazul

Colegiul Național Sfântul Sava

Colegiul Național Spiru Haret

Liceul Teoretic Dante Alighieri

Liceul Teoretic Național

Școala Superioară Comercială  N. Kretzulescu

Despre Global Enterprise Project (GEP)

La nivel european, programul este o inițiativă a Junior Achievement-Young Enterprise Europe în parteneriat cu European Round Table of Industrialists și cu 18 companii de top din mediul de afaceri.

Programul se află la a treia ediție și include 4 componente: activități la clasă – derulate cu sprijinul consultanților voluntari; administrarea de către elevi în echipă a unor mini-companii; quiz; competiție națională și internațională.  GEP este esențial pentru dezvoltarea tinerilor, prin stimularea acelor atribute personale și abilități interdisciplinare, care formează baza pentru abilitățile-cheie necesare la angajare și care contribuie la dezvoltarea unei gândiri antreprenoriale. GEP se diferențiază de celelalte programe de educație antreprenorială prin faptul că le oferă tinerilor o perspectivă globală asupra mediului de afaceri, care este necesară în economia actuală.  http://globalenterpriseproject.eu/

Despre Junior Achievement România

Junior Achievement România, organizaţie non-profit, a fost fondată în anul 1993 şi este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA şi Junior Achievement – Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare şi cea mai dinamică organizaţie internaţională de educaţie economică şi antreprenorială. În România, programele JA de tip „learning by doing” sunt urmate anual de peste 189.000 elevi din peste 1.200 de instituţii de învăţământ şi se desfăşoară local în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi sunt susţinute financiar şi cu consultanţă de către comunitatea de afaceri. Informaţii suplimentare sunt disponibile la: www.jaromania.org

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 7000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează