Serile ONG: Tipologii feminine în advertising

0

Duminică, 29 martie, de la ora 19:00, Agenția Creionetica vă provoacă la o discuție și un atelier de colaje pe tema stereotipurilor de gen folosite în publicitate, în cadrul Serilor ONG. Gazda atelierului este Incubator107, situat pe str. Traian, nr. 7, București.

Afis Serile ONG 29 martie-FINAL

În goana după profit, brandurile mizează pe imagini și mesaje cliseice, pe stereotipuri și prejudecăți la îndemana publicului numeros. Vorbim despre o publicitate care se leagă de vulnerabilitatea individului ghidat parcă de instinctele sale şi atât. Se spune că aceasta este rețeta care vinde mult și repede.

Invitata serii, Oana Băluță, conferenţiară universitară și activistă feministă, va analiza o serie de reclame care utilizează “cu succes” stereotipurile de gen, promovând reprezentări parţiale şi deformate ale femeilor şi ale bărbaţilor din timpurile pe care le trăim acum. Atelierul va discuta şi despre acceptarea şi contestarea imaginilor stereotipizate din reclame.

În a doua parte a serii, Cristiana Bobârnac, manager Creionetica, vă invită la un atelier de colaje prin care fiecare participant își va “meșteri” un poster folosindu-se de advertorialele din tabloide. Invitatii vor învăța cum trebuie să creeze vizualuri și mesaje ținând cont de principii etice și nediscriminatorii.

Participarea implică o donație de 30 ron, care va servi organizării logistice oferite de către Incubator107.

Dacă ești interesat de subiect, te rugăm să te înscrii la adresa roxana@creionetica.ro. Trebuie să menționezi în e-mail: numele și funcția, denumirea ONG-ului.

Partenerii media care ne-au adus la tine și pentru care le mulțumim sunt: Gala Societatii Civile, Romania Pozitiva, Deco si Eco, Sapte Seri, Veioza Arte, IQads, Revista de Povestiri, Al Treilea Sector, Nonguvernamental, Imparte, Onlinegallery și LiterNet.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează