Sâmbătă, 21 septembrie, cel mai mare marș al bicicliștilor din București

0

 ”Vrem piste pe șosea. Vrem un oraș al oamenilor”

Sâmbătă, 21 septembrie, cel mai mare marș al bicicliștilor din București

comunicat de presa Comunitatea Bicicliștilor din București și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) 

Pentru că Sorin Oprescu le refuză bucureștenilor dreptul la un oraș al oamenilor, Comunitatea Bicicliștilor din București și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) organizează cel mai mare marș pe biciclete pentru a-i cere acestuia demisia din funcția de Primar General al Capitalei.

Marșul are ca scop complementar evidențierea unei soluții vitale pentru București: o data cu amenajarea pistelor de biciclete pe carosabil vor avea de câștigat toți locuitorii Bucureștiului, pietoni, bicicliști sau șoferii.

 

 

Comunitatea Bicicliștilor din București și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România anunță cel mai mare marș de protest împotriva modului în care administrația locală din București, prin Primăria Generală a Municipiului București, a înțeles să dezvolte infrastructura Capitalei. Evenimentul va avea loc sâmbătă, 21 septembrie, cu ocazia ”Zilei Internaționale fără mașini”. Adunarea participanților va fi la ora 14:30 în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle. Participanții vor milita pentru marcarea benzilor care semnalează accesul bicicliștilor pe carosabil, unica variantă sigură pentru toți participanții la trafic și singura soluție eficientă pentru un oraș al transportului eficient.

 

La protest sunt așteptate toate persoanele care doresc un oraș funcțional și accesibil pentru cetățenii acestuia: pietoni, bicicliștii, persoane în scaun rulant, rolleri, părinți care își plimbă copii în cărucior.

În ultimii ani, proiectele de urbanism promovate și implementate de Municipalitate  au fost unele care contravin atât normelor dezvoltării durabile cât și principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice. Astfel, în anul 2013 am ajuns să trăim într-un oraș proiectat pentru mașini, celelalte tipuri de participare la trafic fiind masiv neglijate. Locuitorii Bucureștiului au devenit refugiați în orașul lor. Acesta este principalul motiv pentru care politicile publice locale de dezvoltare a Capitalei trebuie în mod imperativ și urgent să rezolve toate aceste probleme.

Marius Scarlat – membru fondator OPTAR: “Domnul Oprescu a afirmat că vrea referendum pentru a afla opinia oamenilor. Noi vom ieși în stradă pentru a spune clar: Vrem piste pe șosea! Vrem un București pentru oameni! Iar dacă vom fi ignorați, vom ieși din nou în stradă. Mai mulți și mai hotărâți!”.

Andrei Găitănaru, Comunitatea Bicicliștilor din București: ”Sorin Oprescu a dovedit ani la rând că nu are abilitatea de a oferi locuitorilor Bucureștiului un oraș al oamenilor. De aceea, Comunitatea Bicicliștilor a hotărât să îl susțină pe Oprescu în cursa prezidențială de care, oricum, este mult mai preocupat”.

 

Motivele protestului

1. Încurajarea transportului motorizat în cea mai poluata capitala europeană, Bucureștiul.

Cu toate că trecem printr-o perioadă dificilă din punct de vedere economic, Sorin Oprescu, Primarul Municipiului București, investește sume enorme în infrastructura dedicată celui mai ineficient mijloc de transport din oraș: autoturismul. Folosirea în exces a mașinilor în detrimentul transportului public sau pe bicicletă aduce pierderi directe și indirecte oamenilor și Municipalității. Orașele civilizate din întreaga lume iau măsuri de reducere a traficului motorizat individual, obținând economii substanțiale. În plus, orașele care acordă atenție oamenilor sunt căutate de turiști, creșterea serviciilor devenind un motor de dezvoltare pentru acestea

2. Neaplicarea măsurilor de siguranță rutieră.

Primarul Sorin Oprescu a refuzat măsurile de siguranță rutieră care ar fi putut fi luate în momentul aplicării marcajelor rutiere. Conform legii, în scopul sporirii impactului vizual asupra participanților la trafic, pe partea carosabilă pot fi executate marcaje sub formă de inscripții, simboluri și figuri. (Detalii: http://goo.gl/jFt03).

 

3. Lipsa unei viziuni a administrației orașului pentru creșterea calității vieții.

Cu toate că la nivelul UE există toată documentația necesară aplicării principiilor dezvoltării durabile a orașelor, Sorin Oprescu, Primarul Capitalei le ignoră, luând măsuri care înrăutățesc viața oamenilor.

4. Menținerea în funcții a persoanelor vinovate de pagube de milioane de euro provocate de recepția ilegală a pistelor pentru biciclete.

Ilegalitățile comise de Primăria Municipiului București, prin Administrația Străzilor, în cazul recepției ilegale a pistelor pentru bicicliști au fost sesizate în ultimii doi ani către Administrația Străzilor București, Brigada Rutieră București, Primarul General Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului București, Prefectura, Ministerul Administrației și Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi a României, PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forța Civică, PP-DD. Niciuna dintre aceste instituții și organizații nu a luat măsuri capabile să ducă la recuperarea prejudiciilor și la sancționarea vinovaților, cu toate că numele acestora pot fi aflate foarte repede prin simpla citire a documentului de recepție a pistelor. Cu toate că este un document public, Primarul Sorin Oprescu refuză să-l pună la dispoziția cetățenilor.

5. Neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Peste tot în lume, transportul public este prioritar pentru administrații, nu și pentru cea condusă de Sorin Oprescu. În București, autobuzele RATB rămân blocate în trafic împreună cu autoturismele personale, făcând din transportul public un mod de transport ineficient. Pierderile le suportăm cu toții.

6. Lipsa accesibilizării orașului

Infrastructura orașului ține captivă marea categorie a persoanele cu deficiențe locomotorii. Deplasarea în oraș cu scaunul rulant este imposibilă, generând astfel dependența de însoțitori a celor care utilizează scaune rulante. De asemenea, victime ale acestei lipse de accesibilizare marca Sorin Oprescu sunt mamele cu copii în cărucioare. Adesea, acestea sunt nevoite să se deplaseze pe carosabil datorită mașinilor parcate pe trotuare, fără a lăsa loc trecerii cărucioarelor pentru copii. Nu întrebăm dacă Sorin Oprescu trebuie să se facă responsabil de moartea unui alt copil pentru a înțelege ce are de făcut.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează