(Re)Dăruim copiilor copilăria

0

Seara de miercuri, 28 mai, a adus mult așteptatul eveniment caritabil Art for Children, unde pasiunea pentru artă și dorința de a le oferi copiilor abandonați o șansă la normalitate s-au armonizat. Cu un total de aproape 150.000 euro şi cu aproximativ 200 de participanți la licitația găzduită de Banca Națională a României, Art for Children este prima inițiativă caritabilă de asemenea amploare din România, concepută după modelul celor occidentale. Deşi la început, acest tip de eveniment a demonstrat că publicul este receptiv la nevoile sociale actuale şi, nu de puţine ori, alege să îmbine pasiunea cu generozitatea.

Natura statica cu flori si vioara, Alexandru Ciucurencu

Aşadar, cei prezenţi la licitaţie, în sală, online sau la telefoane, au licitat pentru loturile disponibile. Printre cele mai apreciate opere s-au aflat „Confidenţe” de Mihail Simonidy (13.000 euro de la 3.800 euro) şi  „Pe plajă” de Rodica Maniu Mützner (20.000 euro), care de altfel au marcat şi două recorduri de autor. Alte opere care s-au dovedit a fi preferate de către public au fost şi „După spectacol” de Dorel Topan (2.000 euro de la 900 euro), „Rolling” de Francisc Chiuariu (4.000 euro de la 1.800 euro), „De-a v-aţi ascunselea” de Dan Hatmanu (1.600 euro de la 1.000 euro), „Margareta desenând” de Ştefan Dimitrescu (14.000 euro de la 10.000 euro) sau „Liolea” lui Ion Theodorescu-Sion (16.000 euro).

„Cultura şi copiii sunt cele mai de preţ atuuri ale României” este de părere prinţesa Marina Sturdza. Astfel, acest proiect caritabil Art for Children este singurul care îmbină atât componenta valorică artistică puternică, dar şi filantropia pentru o cauză presantă a societăţii româneşti, totodată promiţând iniţierea unei tradiţii caritabile în acest sens.

 

Următoarea perioadă aduce la Artmark cel mai aşteptat eveniment artistic al sezonului, Licitaţia de Vară 2014 Duplex Bucureşti – Cluj-Napoca. Este pentru prima oară când o licitație de artă de anvergură pătrunde in inima Ardealului și chiar în inima orașului clujean. Aman, Tonitza, Petrașcu, Dărăscu, Șirato, Mützner, Ressu, Iser, Theodorescu-Sion, Schweitzer Cumpăna, Ciucurencu și artiști din perioade mai recente precum Baba, Pacea, Piliuță, Ilfoveanu, Redlinger, Brudașcu sau Hatmanu poposesc la Cluj pentru 5 zile pentru a readuce farmecul interbelic în încăperile Hotelului Continental, fostul Hotel New York și centrul emancipării culturale a clujenilor din perioada interbelică. Expoziția Licitației de Vară 2014 oferă vizitatorilor și surpriza de a admira, pe lângă cei mai faimoși artiști români, și artă europeană semnată de artiști precum Dalí, Matisse, Drouot și alții.

Expoziția poată fi vizitată în perioada 29 – 4 iunie la Artmark, Palatul Cesianu-Racoviţă, str. C.A. Rosetti, nr. 5, 6 – 9 iunie la Hotel Continental din Cluj, strada Napoca, nr. 1, iar pe 10 iunie, când va avea loc licitaţia, operelor se vor împărţi între Casa Universitarilor din Cluj, Strada Emanuel de Martone, nr. 1, şi Athénée Palace Hilton din Bucureşti, aceasta începând la 19:00.

Despre Artmark

Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.

În cei cinci ani de existenţă, Artmark, liderul pieței de artă din România (76% cotă de piață în 2013, conform datelor Indexului Pieței Românești de Artă), a organizat peste 120 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 15.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie (dintre care, numai în 2013, aproximativ 5.000). Piața licitațiilor de artă din România s-a situat în 2013 la aprox. 15,1 milioane euro (comparativ cu valoarea de 14,6 milioane euro în 2012 și 13,7 milioane euro în 2011), într-o piață de artă ce poate fi estimată ca depășind 28 milioane euro. Diversificarea ofertei în piață a dus la creșterea numărului de tranzacții, licitațiile de artă înregistrând adjudecarea mai multor obiecte de artă decât în 2012 cu 6%.

Din poziția de lider, Artmark și-a asumat rolul de formator de piață, promovând activitățile educative și de sporire a interesului și fondului de cunoștințe despre arta românească, în context internațional. În 2013, Artmark a itinerat o seamă de expoziții de licitație la nivel național, facilitând amatorilor de artă din țară (orașe precum Constanța, Timișoara, Arad, Iași, Ploiești, Brașov, Focșani, Buzău, Sfântul Gheorghe, Bacău, Piatra Neamț etc.) accesul la capodopere ale creației artistice românești din colecții private. Tot din seria de evenimente de informare și educare a publicului, Artmark a continuat și dezvoltat, prin Institutul Artmark de Management al Artei, programa de cursuri de weekend despre arta românească și mecanismele de funcționare a pieței de artă.

Către sfârșitul lui 2013, casa Artmark comunică oficial înființarea Consiliului său de Excelență, ce acoperă, ghidează și girează activitatea întregii platforme culturale Artmark, inclusiv Centrul Cultural ArtSociety și Institutul de Management al Artei, cuprinzând ilustre personalități culturale sau publice românești, cu misiunea declarată de a se implica în creșterea vizibilității culturii românești și a impactului acesteia în modelarea societății românești, de la Președintele României (1996-2000) prof. univ. dr. Emil Constantinescu la Prințesa Marina Sturdza ori la artistul Ioan Sbârciu, Președintele Senatului Universității de Artă Cluj, sau la Catrinel Pleșu, directorul Centrului Național al Cărții etc. Este de menționat și numirea în Consiliu a Angelei Baillou, directorul general al Christie’s Austria, în coordonarea activităților pentru Europa Centrală și de Est, pe fondul intensificării colaborării profesionale între cele două case și a interesului manifest al Christie’s pentru evoluția pieței regionale.

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.artmark.ro.

  

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează