Proiecte de infrastructura viitoare in Bucuresti

0

Am citit pe strada32 câteva informaţii interesante despre viitoarele proiecte de infrastructură pentru Bucureşti. Peste 100 de străzi reabilitate din zonele Progresul, Andronache, Ion Creangă şi Apărătorii Patriei, realizarea marilor penetratii precum Liviu Rebreanu – 1 Decembrie, 1 Mai – Drumul Sării, Doamna Ghica – Colentina, Buzeşti-Berzei-Uranus sau străpungerile către autostrăzile A1 şi A2 sunt posibilele „hituri” ale infrastructurii în capitală în viitor!

„Studiile de urbanism arata ca daca este realizat un inel de trafic in jurul zonei centrale, care va muta traficul de pe radiale (care pleaca din centru ca niste raze n.r.), se va circula mai usor in Capitala”, afirma Dumitru. Pentru a realiza acest obiectiv oficialul spune ca este nevoie de un buget anual de 800 mil. lei (circa 190 mil. euro), la care s-ar adauga fondurile externe atrase, si de mai multi angajati care sa controleze activitatea de pe santiere. Dumitru, care inainte sa ocupe aceasta functie a detinut doua companii in domeniul constructiilor si nu a mai lucrat in administratie, vrea sa inceapa proiectele de infrastructura numai dupa ce sunt realizate exproprierile. De exemplu pentru proiectele Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu si strapungerile catre autostrazile A1 si A2, castigatorii au fost anuntati inca de anul trecut, insa lucrarile inca nu au inceput, pentru ca n-au fost expropriate terenurile. El nu a precizat la ce valoare totala s-ar ridica investitiile in infrastructura pe care le are in plan Primaria Capitalei pentru urmatorii trei ani. „Pana acum am cheltuit doar 500 de milioane de lei din totalul de 800 de milioane de lei pentru anul 2009 pentru ca au mers greoi procedurile de achizitii, din cauza numeroaselor contestatii depuse de cei care au pierdut licitatiile, aceasta fiind o practica destul de frecventa in ultimii ani”, explica Dumitru. Totusi, cum explica faptul ca anul acesta lucrurile s-au miscat greoi in derularea lucrarilor de infrastructura? „De la ideea unui proiect la inceperea lucrarilor de constructie este nevoie de cel putin un an, daca sunt respectati toti pasii – studiul de fezabilitate, parametrii tehnico-economici, obtinerea finantarii, atribuirea contractului si proiectare si executie. In plus, toate proiectele pe care le-am preluat cand am venit la primarie erau blocate, fie de procesul de exproprieri, fie de contestatii”, sustine Dumitru. El afirma ca ar avea nevoie de circa 500 de angajati la directia de infrastructura pentru a acoperi toate problemele care trebuie rezolvate, fata de cei 200 care sunt in prezent. „Spre exemplu, la directia de utilitati sunt doar 18 salariati, care trebuie sa faca foarte multe verificari, si am avea nevoie de cel putin 60 de persoane pentru a acoperi tot Bucurestiul”. Peste 100 de strazi vor fi reabilitate. Anul viitor vor fi in proces de reabilitare peste 100 de strazi, dintre care 76 din zonele Progresul, Andronache, Ion Creanga si Aparatorii Patriei, sunt deja in stadii avansate de licitare sau de incepere a lucrarilor de constructie, urmand ca la anul sa fie licitate alte 28 de strazi in mai multe pachete.”

Mai multe informaţii sunt accesibile pe strada32.com

(foto site-ul Primariei Bucuresti)

mozaic-de-bucuresti-3

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează