PROIECT DE DEZBATERE și PROPUNERI Privind bugetul Consiliului Local al sectorului 3 Bucuresti

0

 PROIECT DE DEZBATERE și PROPUNERI Privind bugetul Consiliului Local al sectorului 3 pe anul 2015

sector 3

Grupul “Cetățean sector 3”, observând că Primăria sectorului 3, condusă de edilul PSD, Robert Sorin Negoiță, nu a demarat conform Legii 273/2006 privind finanțele publice locale o dezbatere privind proiectul de buget al Consiliului Local pe anul 2015, precum și asupra listei de investiții pe anul 2015, a propus în data de 5 februarie 2015 cetățenilor activi din sectorul 3 următoarele:

–         Să își exprime cererile, propunerile de proiecte de investiții pe anul 2015 pe platforma civică de comunitate Facebook “Cetățean sector 3” https://www.facebook.com/groups/422142551245131/  sau să trimită email la adresa sector3cetatean@gmail.com

–         Să transmită aceste cereri pe adresa de email a  Primarului sectorului 3, în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informații publice, respectiv pe adresa de email robert.negoita@primarie3.ro

–         Sa posteze răspunsurile primite de la autoritatea locală

–         Sa facă propuneri de proiecte și buget pe următoarele domenii:

1. reabilitare termică

1. învăţământ

2. spaţii verzi – domeniu public – ADP sector 3

3. poliția locală

4. casa de cultură

5. protecţie socială

6. investiţii stradale – drumuri –apa – parcuri

7. proiecte europene – credite bugetare

8. parcuri

9. urbanism

10. salubritate

Consideram că este încălcată legea transparenței decizionale și legea finanțelor publice locale prin neorganizarea unei dezbateri cu privire la felul în care se cheltuiesc finanțele publice locale.

În urma anunțului lansat în data de 5 februarie, centralizând propunerilor primite, grupul “Cetățean Sector 3” solicită primarului sectorului 3, Robert Negoiță și administratorului public (ordonator principal de credite) Constantin Mitache să ia act de următoarele propuneri în ceea ce privește bugetul local al sectorului 3 și investițiile publice pe anul 2015 (nepublicate pe website-ul primăriei!):

 

1)    Reducerea cu 45% a sumelor alocate cheltuielilor materiale de la toate nivelurile autorității publice locale, respective aparatul de specialitate al autorității executive și al celor din subordinea Consiliului Local.

2)    Blocarea solicitărilor de personal către S.C. Administrare Active Sector 3 SRL,

3)    Anularea sumelor privind investiții în ceea ce privește – (a) amenajarea de noi borduri / diafragme; (b) amenajarea turnului de semnalizare intrare în sectorul 3; (c) betonarea arborilor; (d) amenajarea de garduri de 2 metri; (e) amenajarea de fântâni arteziene în locul spațiului verde;

4)    Amenajarea sălii de spectacol în aer liber din parcul Titanii, ajunsă în paragină din cauza nepăsării autorităților,

5)    Diminuarea cu 50% a bugetului alocat ADP sector 3, societatea al căreia acționar majoritar este Consiliul Local, până la realizarea și publicarea unui audit al eficienței financiare, realizat de către Curtea de Conturi.

6)    Diminuarea cu 75% a sumelor alocate pentru Centrul Casa Artelor,

7)    Diminuarea cu 90% a sumelor alocate unităților de cult, bisericilor si relocarea sumelor unităților de învățământ,

8)    Realocarea sumelor pentru consolidarea și transformarea Școlii 80 în sediu de primărie în sensul amenajării Școlii 80 ca centru educațional și nu sediu al aparatului administrativ,

9)    Eliminarea totala a sumelor alocate achiziționării de autoturisme ,

10)                       Diminuarea cu 30% a sumelor alocate procesului de reabilitare termică a blocurilor din sectorul 3 până la publicarea standardelor de cost practicate de primărie și a contractelor de execuție din anii 2010 – 2015

Pentru respectarea principiilor transparenței, grupul Cetățean Sector 3 solicită:

1)    Publicarea contractelor de credit ale Primăriei sectorului 3 pentru a cunoaște gradul de îndatorare cu privire la finanțele publice locale,

2)    Publicarea listelor de investiții aferente contractelor de credit votate de Consiliu Local sectorul 3,

3)    Stoparea angajărilor în Primăria sectorului 3 și în cadrul Direcțiilor din cadrul Consiliului Local sector 3 până la realizarea unui audit de către Curtea de Conturi privind nivelul maxim al cheltuielilor de personal și felul în care autoritatea locală a respectat legea în materie de angajări și sume cheltuite în acest sens,

4)    Publicarea contractelor și actelor adiționale la zi pe anii 2012 – 2015,

5)    Publicarea contractelor evenimentelor organizate de către Centrul Casa Artelor din anii 2012 – 2015,

6)    Diminuare bugetului alocat salubrității stradale și deszăpezirii cu 30% și publicarea contractelor și actelor adiționale dintre autoritatea locală și operatorul de salubritate ROSAL. Publicarea contractului de plată ilegală a celor 8,5 milioane de euro și a măsurilor pe care Primăria sector 3 le-a luat pentru a da curs solicitărilor Curții de Conturi

7)    Publicarea tuturor contractelor de pază pe anii 2012 –2015 precum și a contractelor de investiții și cheltuieli materiale de la toate unitățile de învățământ pe anii 2012 – 2015 precum și a sumelor alocate

*****

„Cetățean Sector 3” este un grup de inițiativă civică ai cărui membri, apolitici, doresc să se implice activ în viața civică din sectorul 3 al Bucureștiului, pentru bunăstarea comunității.

e-mail: sector3cetatean@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/groups/422142551245131.

https://www.facebook.com/CetateanSector3

Blog:           http://cetateansector3.blogspot.ro/.

Despre autor

avatar

Centrul de Resurse pentru participare publică – CeRe este o organizație neguvernamentală a cărei misiune este de a acționa pentru ca deciziile publice să raspundă nevoilor și dorințelor actorilor sociali.

Comentează