Programul de voluntariat pentru adolescenţi CADO – Consiliul Adolescenţilor a ajuns la final

0

CADO – Consiliul Adolescenţilor, programul de voluntariat pentru adolescenţi organizat la Muzeul Naţional de Artă al României a ajuns la final. Desfăşurat în perioada octombrie 2013 – iunie 2014, Consiliul Adolescenţilor a oferit ocazia unui număr de 17 elevi din diferite licee din Bucureşti (Colegiul Naţional “Mihai Viteazul”, Colegiul Naţional “Iulia Hasdeu”, Colegiul Naţional “Sfântul Sava”, Colegiul Naţional “Cantemir-Vodă”, Colegiul German Goethe, Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr”, Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”, Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”) de a se implica într-un program unic în muzeele din România.

CADO in Galeria de Arta Europeana

Voluntarii au îndeplinit rolul de consilieri pentru echipa muzeului, implicându-se de-a lungul a nouă luni în organizarea, planificarea şi susţinerea activităţilor educative pe care instituţia le oferă publicului adolescent. Pe durata stagiului aceştia au avut ocazia să înveţe lucruri inedite despre muzeu, contribuind cu propriile idei şi soluţii.

Membrii CADO au intrat în contact cu lumea din culisele muzeului, au avut acces la sesiuni lunare de formare şi au beneficiat de traininguri de vorbire în public. În plus, participanţii au învăţat tehnicile de redactare a comunicatelor de presă şi a unui proiect cultural.  Stagiul de voluntariat a dus şi la îmbogăţirea portofoliului de activităţi extraşcoloare, deoarece fiecare membru CADO a primit o adeverinţă de participare şi un contract de voluntariat.

CADO in Galeria de Arta Veche Romaneasca

Unul dintre cele mai importante proiecte organizate în întregime de CADO a fost seria vizitelor active pe care voluntarii le-au oferit pe parcursul Săptămânii Şcoala Altfel (7 – 11 aprilie 2014). Aceştia au conceput un traseu interactiv în Galeria de Artă Europeană a Muzeului Naţional de Artă al României şi au susţinut singuri peste 20 de vizite active pentru liceenii de vârsta lor care au vizitat muzeul în această perioadă.

Totodată, voluntarii au iniţiat o serie de întâlniri sub denumirea Adolescent în Marea Britanie. Imagine subiectivă, părere obiectivă în expoziţia Imagini din Marea Britanie. 100 de ani de artă a peisajului din Colecţia British Council. Întâlnirile au fost menite să familiarizeze tinerii cu peisajul şi orizontul cultural britanic, prin intermediul experienţei personale a patru invitaţi care au studiat, trăit şi călătorit în Marea Britanie. De asemenea, Consiliul Adolescenţilor a organizat programul Experimentează Arta, punând accentul pe explorarea şi experimentarea directă a poveştii din spatele lucrării, facilitată de tineri artişti sau profesionişti din domeniul cultural.

Din punctul de vedere al membrilor CADO, adolescenţii sunt importanţi pentru muzeu pentru că ajută la dezvoltarea unor programe care să atragă şi alţi tineri către artă, pentru că pot să promoveze muzeul, au idei noi, au o atitudine non-formală, aduc o pată de veselie muzeului.

Câteva testimoniale de la finalul stagiului de practică:

„A fost cea mai importantă experienţă de până acum şi m-a scos din bula mea de confort într-un mod pozitiv. Am învăţat mai mult în CADO despre mine, lucrul în echipă şi modul în care formez relaţii cu alte persoane decât am învăţat în toţi anii de şcoală.”  –Teodora Nedelea, Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”

„Niciodată nu am participat la un voluntariat unde să învăţ atât de multe fără efort şi simţindu-mă aşa de bine, aşa de apropiată de grupul cu care lucrez. La final am avut senzaţia că s-a creat o familie.”  –Patricia Avganti-Buican, Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”

„Experienţa CADO de anul acesta nu poate să fie formulată doar în 2-3 fraze, dar o să încerc. CADO în sine a adus cu el o provocare şi o responsabilitate atunci când am hotărât să completez formularul. Oamenii şi activităţile de aici au fost super! Am învăţat multe despre muzeu, mentalitatea celorlalţi şi despre mine şi am început să-mi pun întrebări (ex. De ce nu există mai multe voluntariate de genul ăsta?)”  – Maria-Cătălina Costache, Colegiul German Goethe
„A fost genial, m-a făcut să conştientizez multe lucruri, m-am maturizat şi m-am schimbat, sunt mult mai concisă, am învăţat că trebuie să fiu mai hotărâtă şi că timiditatea e o piedică numai bună de dat la o parte.” –Andreea Vasile, Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”

„Unele persoane din această grupă m-au influenţat profund şi ce am învăţat de la ele merge mână în mână cu ce învăţăm la CADO; este o schimbare în bine.” –Matei Gaginsky, Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”

În anul şcolar 2014 -2015 campania de recrutare a voluntarilor pentru CADO – Consiliul Adolescenţilor va debuta la începutul lunii septembrie. Pentru detalii suplimentare este disponibilă pagina de facebook www.facebook.com/adolescentlaMNAR .

 

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează