Povestea de joi: Vera Năstase

0

Interviu realizat de Raluca Vasile. Articolul original a fost publicat aici și preluat pe RomâniaPozitivă cu acceptul autorilor.

Vera Nastase

Vera Nastase este profesoara de limba si literatura romana la Scoala Nr. 1 din Voluntari. La inceputul saptamanii am fost in vizita acolo si am asistat la o ora la clasa a V-a. Elevii sunt atat de multi intr-o clasa (36), incat nu ii pot incadra pe toti intr-o singura fotografie. Sunt toti veseli si vorbareti, toti vor sa fie vazuti si ascultati. Ora incepe si se instaleaza o liniste placuta, creativa. Cineva isi citeste tema, iar ceilalti fac diverse observatii si completari.

vera-3

Lectia de azi e despre reclama si se desfasoara in cel mai “delicios” mod posibil. Fiecare elev deseneaza in caiet ciocolata preferata si apoi, pe post-it-uri colorate, scrie despre ea cu scopul de a-si convinge colegul de banca sa guste din ciocolata. Sunt urmarite trei directii: calitatile ciocolatei, reactii imediate ale placerii provocate de savurarea ciocolatei si inducerea nevoii de a consuma ciocolata cat mai repede. Incepe o discutie in care fiecare aduce idei, in timp ce doamna profesoara face legaturi cu notiuni deja invatate: adverbul, adjectivul, interjectia.

Se suna de iesire si nu stiu unde a zburat timpul, ma simt de parca abia m-am asezat in banca, asteptand sa inceapa ora. Imi strang lucrurile si ies, lasand clasa intr-o veselie dulce, cu gust de ciocolata.

Cum v-ati hotarat sa deveniti profesoara?

Voiam sa devin profesoara de pe la 5 ani, cred, fiindca joaca mea favorita era de-a scoala,  eu fiind mereu profesoara! Dupa o lunga perioada in care varsta m-a transformat în  elevă, mi-am dat seama că îmi plac ambele poziții. La 43 de ani, când am dat admitere la înca un master, de Didactici,  eram simultan elev și profesor. In clasele mele, rareori stau la catedra. Ma asez in banci, sunt colega  cu care invata.

Ce va inspira, ce va motiveaza sa faceti asta?

Copiii înșiși! Când am plecat din cercetare, multi dintre colegii mei s-au mirat. Ce mă poate determina sa fac aceasta schimbare?! Nevoia de a raspunde la intrebări, la nedumeriri, de a auzi exclamații, de a auzi gălăgie,  nevoia mea de a trăi alături de copiii mei când încearcă, când eșuează, când reușesc.  Vine din mine

Care e partea preferata dintr-o zi obisnuita la scoala?

Atunci când felicit, când strâng mâna pentru răspunsuri bune, argumentate. Mi se întâmplă zi de zi.

Un gand pentru cei care citesc..

Cred că  învățarea este procesul de pregătire pentru a face  față unor situații noi. Sistemul educațional – românesc, cel puțin – este în clipa de față  un turnir, în care profesorul este un cavaler Homo Sapiens, iar elevul, un cavaler Homo Zappiens   (cu un termen introdus de Veen & Vrakking, în lucrarea Homo Zappiens – Joc și învățare în epoca digitală). Dezvoltarea intelectuală este ca o cavalerie în care profesorul  și elevii trebuie să se sincronizează într-o rețea a cunoașterii, împotriva Ignoranței izolate. Cred cu tărie că profesorul nou are nevoie de o mentalitate schimbată, dublată de o formare adecvată.

Articol scris de Raluca Vasile

logo bun (2)Scopul Asociatiei Bugetarii veseli este de promova bugetarii din Romania si de a livra cursuri de dezvoltare personala si profesionala pentru angajatii in sectorul public, cat si de imbunatatirea conditiilor de munca in acest sistem.

Urmarim dezvoltarea programelor speciale de pregătire a angajatilor in sectorul public cu accent pe competenţă în domeniile pe care le acoperă, cat si pe dezvoltare personala. Vrem sa facem posibila deschiderea unor canale de comunicare între angajatii din sectorul public şi contribuabili, cat si schimburi de experienta intre sectorul public si sectorul privat.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează