Povestea de joi. O poveste despre profesori care se descopera pe ei insisi, invatand unii de la altii

0

Programul de master Pedagogii Alternative si Arta Teatrala in Educatie (Ped-Arte)

articol scris de Raluca Vasile, co-creator Conceptar

Povestea de joia aceasta este una mai speciala. Nu este despre un singur om, ci despre un grup de oameni care inspira si se inspira unii pe altii. Este o poveste ca o vedere de sus, dintr-un balon cu aer cald, a tot ceea ce se intinde dedesubt: pasuni, varfuri cu urme de zapada, rauri si nori, catune; a tot ceea ce ar putea sta scris intre copertile unui jurnal colaborativ, in care fiecare dintre noi, studentii, scriem pe parcursul acestor 2 ani de studiu, marturie a procesului creativ si a povestii din spate, explicatie si incitare la lecturarea unor carti vii, in continua transformare.

Scriu astfel un fragment din jurnalul primului an, ce se intampla inca, a primei jumatati dintr-un experiment cu studenti pasionati de pedagogii alternative si teatru, de invatare si explorare in toate formele si culorile. Chiar si asa, pot doar schita aici aceste cateva idei ce ar putea tine loc de titlu al intregii povesti. Povestea se scrie in fiecare zi de vineri si sambata de la cele 2 mese-elipse de la facultate, din cercul de scaune de la exercitiile de teatru de miercuri, din agendele noastre zilnice si din franturile de ganduri care ne invadeaza calatoriile in noi, in comunitatile in care ajungem, in orasele carora le oferim timpul nostru.

povestea-de-joi-cu-alb-fara-shadow

E o poveste in care, cu cat ne adancim mai mult, cu atat e mai luminos si mai complex. La inceput zburau in jurul nostru idei razlete, ca piese de puzzle, fiecare cu alt model pe spate. Nu doar ca avem de potrivit fiecare piesa la locul ei, ci si de descoperit carui puzzle apartine. La un moment dat am inceput sa vedem ca toate modele de pe spate s-au trasformat de fapt in verde crud-atat si ca piesele pot fi combinate si alaturate in toate modurile dorite sau imaginate de noi.

Ce facem noi de fapt?

Ne jucam. Invatam. Dezbatem. Privim. Ascultam. Simtim. Intelegem. Sintetizam. Exploram. Intrebam. Raspundem. Cu si despre pedagogii alternative: deocamdata Freinet, Montessori,Waldorf si exercitii teatrale care ne deschid si largesc spatiul de confort si pe care le putem folosi in lucrul cu elevii (ca metode de predare, de cunoastere, de coordonare a grupului..). Toate variantele de mai sus, in acelasi timp.

1965636_629349057136430_888266956_o
Am ajuns la scopul experimentului nostru, fara sa-l cautam dinadins: luam farame de invataura, stiluri, idei si cream mixul care ni se potriveste – noua si celor pe care ii inspiram ; experimentam, adaptand, jocuri si metode; descoperim oameni ale caror idei, vizuni si magie rezonam; construim impreuna. Un program de master – calatorie si pregatiri de drum, experiment si revolutie, realitati si vise impartasite, intrebare si raspuns – care zi de zi ne provoaca sa privim in jur si sa vedem in noi.

articol scris de Raluca Vasile, co-creator Conceptar

logo bun (2)Scopul Asociatiei Bugetarii veseli este de promova bugetarii din Romania si de a livra cursuri de dezvoltare personala si profesionala pentru angajatii in sectorul public, cat si de imbunatatirea conditiilor de munca in acest sistem.
Urmarim dezvoltarea programelor speciale de pregătire a angajatilor in sectorul public cu accent pe competenţă în domeniile pe care le acoperă, cat si pe dezvoltare personala. Vrem sa facem posibila deschiderea unor canale de comunicare între angajatii din sectorul public şi contribuabili, cat si schimburi de experienta intre sectorul public si sectorul privat.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează