Peste 1000 de participanţi s-au trezit în alergare la Crosul Pădurii powered by Dolce Sport

0

Duminică, 30 martie 2014, în Parcul Tineretului, a avut loc cea de-a VI-a ediţie a Crosului Pădurii powered by Dolce Sport, evenimentul sportiv de strângere de fonduri pentru campania Pădurea Copiilor a Asociaţiei ViitorPlus. Partenerii principali ai evenimentului au fost Romtelecom și Cosmote. Sub sloganul „Trezeşte-te în alergare” ediţia cu numărul 6 a Crosului Pădurii a încurajat participarea alergătorilor în pijamale şi şi-a propus să răspundă la întrebarea: când se aleargă mai bine, dimineaţa sau seara?

CP Crosul Padurii - 02.04.2014 - 1

Prin înscrierea la Crosul Pădurii powered by Dolce Sport, peste 1000 de persoane au susţinut campania Pădurea Copiilor, desfăşurată de ViitorPlus, prin care se doreşte plantarea câte unui puiet pentru fiecare nou-născut din România. În urma evenimentului s-au strâns fonduri pentru plantarea și îngrijirea a 14.000 de puieți, ce vor fi plantați în viitoarele campanii de împădurire realizate de ViitorPlus.

Aproximativ 600 de alergători amatori și profesionişti și 400 de copii au participat la cele 3 curse consacrate: Mini-maratonul de 10 km, Cursa de 3 km şi Cursele Copiilor (500m sau 1km). Clasamentul general la Mini-maratonul de 10 km a fost: locul 1, câştigat de Petru Gabriel Ursu, locul 2 de Daniel Florea şi locul 3 de Ionuţ Marian Purcea. Rezultatele complete ale curselor pot fi consultate pe site-ul Crosul Pădurii.

Cei care au animat ediţia Crosului din acest an au fost Oana Badea, care a şi câştigat locul 2 la cursa de 10km pentru categoria sa de vârstă, Andrei Gligor proaspăt reîntors de la Maratonul din Sahara şi triplul Ironman Andrei Roşu. În lunile premergătoare evenimentului, cei trei atleți au avut rolul de căpitani şi sarcina de a pregăti fizic și psihologic, atât participanții începători, dar și pe cei ce și-au dorit îmbunătățirea performanțelor sau antrenamente pentru curse viitoare mai lungi. Cei trei au fost ambasadorii Crosului Pădurii, alături de mascota Veverix și vedetele Dolce Sport, atât în campaniile online, radio și TV, cât și la orele speciale de educație fizică desfășurate în 3 școli generale din București, în scopul de a promova sportul și viață sănătoasă în rândul celor mici și al tinerilor. Fostul internaţional Iulian Miu, Andrei Nourescu, Florin Căruceru, Pompiliu Constantin, Matilda Popa, Anda Maxim şi Dana Voiculescu au fost vedetele Dolce Sport care au susţinut întregul proiect şi chiar au alergat cot la cot întregul traseu alături de participanţi.

Exemplul dat de organizatori şi căpitani în campania de promovare a Crosului a antrenat și alergătorii. O parte dintre concurenţi au descoperit un nou echipament confortabil de alergare și au dat curs invitaţiei de a veni îmbrăcați in pijama. Întreaga campanie de promovare poate fi urmărită aici, iar pozele şi materialele video apărute în urma evenimentului pot fi vizualizate aici.

Întrebarea care a inspirat și slogan-ul, „Trezește-te în alergare!”, a primit în sfârşit un răspuns. Timpii medii de la Mini-maratonul din 2014 au fost comparați cu cei de la ediția de seară din 2013, iar organizatorii au ajuns la concluzia că cel mai bine se aleargă atunci când îi prieşte fiecăruia dintre noi, dar timpii mai buni se scot seara! Dacă la ediţia din 2013 cel mai bun timp la cursa de 10 km a fost de 34’43’’, iar media de timp pe cursă de 55’24’’, anul acesta cifrele au arătat  35’37’’ şi 56’16’’.

Doi urşi fac senzaţie pentru Pădurea Copiilor

După ce în anul 2013, Adrian Be(a)r a alergat 2 munţi pentru Pădurea Copiilor, la ediţia a VI-a a Crosului Pădurii un alt „urs”, Petru Gabriel Ursu, a scris istorie în sprijinul împăduririlor, terminând pe locul I la categoria de vârstă 18-34 ani atât la cursa de 10 km, cât şi la cea de 3km!

Ediţia 2014 a Crosului Pădurii powered by Dolce Sport a însemnat şi 14 alergători care şi-au asumat şi rolul de fundraiser pentru cauza Pădurea Copiilor. Până în prezent, cei 14 au strâns donații de peste 5.800 de lei, iar campania de fundraising dedicată evenimentului și împăduririlor prin campania Pădurii Copiilor continuă pe platforma de donații online Galantom.

Lansată în 2011, Pădurea Copiilor a fost susţinută la 12 evenimente de alergare caritabile în care peste 5.500 de alergători au luat startul pe distanţe diferite, de la cros de 3 km, până la distanţe de ultramaraton (peste 150km). Datorită alergătorilor la evenimente sportive şi donatorilor, a fost posibilă împădurirea pe o suprafaţa echivalentă cu 12 terenuri de fotbal. Pădurea Copiilor este o campanie de strângere de fonduri a programului de împădurire “Adoptă un copac!”. În cadrul acestui program, asociaţia ViitorPlus a plantat şi îngrijit 36 de hectare de pădure (aproape 225.000 de puieţi), dintre care 8 hectare au ajuns la stadiul de masiv (nu mai necesită intervenţie umană). Pentru a marca această reuşită, pe data de 7 iunie 2014, va avea loc un eveniment de lansare a pădurii înfiinţate de ViitorPlus în localitatea Dragoş-Vodă din judeţul Călăraşi.

CP Crosul Padurii - 02.04.2014 - 3

Parteneri Crosul Pădurii 2014

Crosul Pădurii powered by Dolce Sport a fost susținut de Romtelecom si Cosmote.

Acest eveniment a fost organizat cu ajutorul partenerilor strategici Primăria Municipiului București – Direcția de Cultură, Învățământ, Turism, Ro Club Maraton, Bucharest Running Club și BibChip şi a celor peste 80 de voluntari implicaţi.

Parteneri media:  Kiss FM, Metrorex, Cațavencii, Smart Atletic, Time Trial Running, 9AM, Wall-Street.ro, Kudika, Garbo, CSR Media, Romanian Label, Liber in miscare, Alerg, insport.ro, Sport Revolution, 121.ro, Romania Pozitiva, Centrul de nutritie Superfit, orasul m.eu, Stop CO2, mtb-tours.kerucov.ro, copilul.ro, 4run.ro, Mujer, ecoxtrem, ecoxtrem club, Advertising4u.ro, injoaca.ro, comunicatedeafaceri.ro, egirl.ro, inparc.ro, ontheroad.ro, findsports.ro, infoturism.ro, infopensiuni.ro, Media Trust, IQool, Adrenallina, Florin Simion, Florin Chindea, Silviu Martin, Vlad Lutic, Trupa Freeze şi Escapes Cafe & Pub.

Despre ViitorPlus – asociatia pentru dezvoltare durabila

ViitorPlus este o organizatie nonprofit, care deruleaza din 2006 proiecte de impadurire, reciclare, educatie si constientizare, productie de confectii textile naturale, constructie de colectoare solare si dotare a unor obiective sociale cu sisteme de incalzire a apei menajare, ce utilizeaza energia soarelui, proiecte ce contribuie la solutionarea unor probleme sociale si de mediu in diferite judete ale tarii, precum Constanta, Calarasi, Prahova, Ilfov, Salaj si Teleorman, sau in Bucuresti. Printre cele mai cunoscute proiecte ale organizatiei, care au primit premii in cadrul mai multor editii ale „Galei Societatii Civile”, sunt „Adopta un copac!”, „Atelierul de panza”, „Recicleta” si „Valea Teleajenului Ecomunitatea ta!”. http://www.viitorplus.ro

Despre Dolce Sport

Dolce Sport, televiziunea de sport a Romtelecom, este prezenta pe piata din 2010 si si-a obisnuit clientii cu un continut de calitate si exclusiv, transmis pe canalele Dolce Sport 1, Dolce Sport 2, Dolce Sport HD (cu emisie permanenta), dar si pe Dolce Sport 3 si Dolce Sport 4 (cu emisie temporara). Dolce Sport este prezent si online, pe www.dolcesport.ro si pe https://www.facebook.com/dolcesport. De asemenea, postul poate fi urmarit live si pe www.dolcetv.ro

Despre autor

avatar

ViitorPlus a fost înfiinţată în România ca organizaţie neguvernamentală, nonprofit, independentă, pentru a stimula şi contribui la transpunerea în practică a conceptului de dezvoltare durabilă la nivel de individ, comunitate şi organizaţii. În viziunea noastră, dezvoltarea durabilă integrează în viaţa cotidiană abordarea sistemică a realităţii şi valorifică interconexiunile dintre planurile de mediu, uman, economic şi social, care fundamentează civilizaţia umană, în aşa fel încât generaţiile actuale şi cele viitoare să-şi poată satisface nevoile şi să-şi poată păstra oportunităţile.

Comentează