Peste 1000 de alergători au trecut linia de finish la Crosul Pădurii powered by Telekom!

0

Crosul Pădurii powered by Telekom, cel mai mare eveniment caritabil de alergare organizat în România în sprijinul unui proiect de mediu, a avut loc sâmbătă, 28 martie 2015, în Parcul Tineretului. Peste 1000 de participanți au alergat pentru a susține împădurirea terenurilor degradate din sudul țării, prin programul Pădurea Copiilor. În 2015, Crosul Pădurii a fost susținut de Telekom Romania, prin campania Mișcarea face bine powered by Dolce Sport.

DSC_4695 (Large)

ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă a organizat sâmbătă, 28 martie 2015, în Parcul Tineretului din București cea de-a șaptea ediție a Crosului Pădurii. În ciuda vremii mohorâte,  aproximativ 700 de alergători amatori și profesionişti și 300 de copii din totalul de 1350 de înscriși au trecut linia de finish la cele 4 curse ale competiției: cursele de 5 și 10 km, cursa de 15 km Kaufland şi cursele Copiilor (500m și 1000m). Cei peste 1000 de participanți au contribuit prin alergare la împădurirea României prin programul Pădurea copiilor: câte un puiet plantat şi îngrijit pentru fiecare nou-născut din România.

„Prin Pădurea copiilor, ne-am propus încă de la începuturile proiectului să rezolvăm două probleme dificile: lipsa de păduri din zona de câmpie şi refacerea terenurilor degradate. Am fost fericiţi să aflăm că prin evenimentele de alergare, sunt oameni care vor să ne susţină!  Astfel, prin achitarea taxei la cursele Crosului Pădurii, fiecare participant a devenit un donator pentru pădurile propriilor copii!”, spune Teodora Pălărie, coordonatorul programului de împăduriri, Pădurea Copiilor, și coordonator eveniment Crosul Pădurii.

Deviza ediției din acest an, „Aleargă și zâmbește!”, s-a regăsit pe buzele și chipul participanților, organizatorilor, voluntarilor și sponsorilor care nu s-au lăsat descurajați de ploaia rece și foarte tomnatică pentru un weekend de sfârșit de martie și au venit sâmbătă în Parcul Tineretului. Au mai provocat zâmbete și au destins atmosfera cei doi MC, Marius Matei și Vlad Pasencu, membrii Trupei Freeze, și nelipsitul Veverix, mascota Crosului Pădurii.

Crosul Pădurii powered by Telekom a adus cu sine și o premieră deosebită și foarte romantică: o cerere în căsătorie. Cu sprijinul echipei de organizare, un tânăr îndrăgostit a îngenuncheat și și-a cerut iubita de soție înainte de finish-ul cursei de 5 km. După un DA hotărât, cei doi au trecut linia de sosire logodiți și învingători.

Şi în 2015, data de 28 martie a fost aleasă pentru desfășurarea evenimentului în mod „special” în luna Pădurii (15 martie – 15 aprilie), pentru a-i sensibiliza pe bucureşteni şi nu numai, cu privire la una dintre cele mai delicate probleme ale sudului României: lipsa de păduri. Ca urmare a faptului că România a pierdut 50% din suprafața împădurită în ultimii 100 de ani, zona cea mai vulnerabilă la schimbările climatice este sudul țării. Pe lista judeţelor celor mai slab împădurite la nivel naţional se numără Călăraşi şi Teleorman, judeţe în care organizaţia ViitorPlus, organizatorul Crosului Pădurii, desfăşoară de 8 ani programul Pădurea copiilor. Început în 2007 sub îndemnul „Adoptă un copac!”, programul a contribuit până în prezent la realizarea a peste 37 de hectare de pădure (prin plantarea a peste 235.000 de puieți) pe terenuri degradate, în judeţele slab împădurite din sudul României.

Înscrierea la cursele copiilor a avut și o notă educativă: copiii au fost invitați să aducă o taxă simbolică de cel puțin 2 kilograme de maculatură și 2 doze de aluminiu, pentru a înțelege necesitatea colectării selective și a reciclării pentru mediul în care trăiesc. Taxa simbolică a crescut în valoare pentru natură în acest an cu sprijinul EveryCanCounts Romania, promoteri ai importanței reciclării aluminiului și parteneri Crosul Pădurii powered by Telekom.

Pentru mai multe detalii despre Crosului Pădurii, vă rugăm să accesaţi www.crosulpadurii.ro. și  www.facebook.com/CrosulPadurii.

Parteneri Crosul Padurii powered by Telekom – ediția 2015

Crosul Padurii powered by Telekom este susținut de Telekom Romania prin campania Mișcarea face bine powered by Dolce Sport.

Evenimentul este realizat cu sprijinul partenerilor media principali Radio România, Radio România Actualități și Radio România București FM.

Mulțumim partenerului Kaufland România, sponsorul cursei de 15 km.

Mulțumim partenerilor principali: Amway – Nutrilite, Avis Rent a Car România, BibChip, Brigada de Voluntari, Bucharest Running Club, Coca-Cola HBC România, CS Dinamo Bucuresti, EveryCanCounts România, Primăria Municipiului București – Direcția de Cultură, Învațamant, Turism, Ro Club Maraton, SummerMag, Tupperware România și World Class România.

Parteneri media:  Green Hours, Time Trial Running, Alerg, insport.ro, România Pozitivă, Centrul de nutriție Superfit, mtb-tours.kerucov.ro, 4run.ro, ecoxtrem club, Martin Adventures, Adrenallina, Florin Simion, Florin Chindea, Vlad Lutic, Sportsplanner.ro, Ligia Pop, Raw Generation Expo, Trupa Freeze și Escapes Cafe & Pub.

Despre ViitorPlus – asociatia pentru dezvoltare durabila

http://www.viitorplus.ro

ViitorPlus este o organizație nonprofit, care derulează din 2006 proiecte de împădurire, reciclare, educație și conștientizare, producție de confecții textile naturale, construcție de colectoare solare și dotare a unor obiective sociale cu sisteme de încălzire a apei menajare, ce utilizează energia soarelui, proiecte ce contribuie la soluționarea unor probleme sociale și de mediu în diferite județe ale țării, precum Constanța, Călărași, Prahova, Ilfov, Sălaj și Teleorman, sau în București.  Printre cele mai cunoscute proiecte ale organizației, care au primit premii în cadrul mai multor ediții ale „Galei Societății Civile” și la nivel internațional, sunt „Pădurea Copiilor – Adoptă un copac!”, „Atelierul de pânză”, „Recicleta” și „ecOprovocarea”.

Despre Telekom Romania

http://wwww.telekom.ro

Telekom Romania este un brand de telecomunicaţii nou și dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, simplificate și personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 de milioane de contracte de servicii.

Prin cei doi operatori, Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications, noul brand oferă servicii integrate de telecomunicații, astfel încât clienţii să beneficieze de o experiență completă şi inedită: servicii de voce și date mobile 3G și 4G, telefonie fixă tradițională, internet de mare viteză și televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum și conținut de înaltă calitate și exclusivități. Pentru clienţii business, noul brand este promisiunea unor soluții IT&C la cheie, care să sprijine companiile să devină mai competitive și mai agile.

Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.

Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 151 milioane de clienți pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe și peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2014). Grupul oferă produse și servicii fixe, comunicare mobilă, Internet și IPTV pentru consumatori și soluții ICT pentru clienți din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent în aproximativ 50 de țări și are circa 228.000 angajați la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 62,7 miliarde euro  în anul financiar 2014 – mai mult de 60% din această valoare în afara Germaniei.

Despre autor

avatar

ViitorPlus a fost înfiinţată în România ca organizaţie neguvernamentală, nonprofit, independentă, pentru a stimula şi contribui la transpunerea în practică a conceptului de dezvoltare durabilă la nivel de individ, comunitate şi organizaţii. În viziunea noastră, dezvoltarea durabilă integrează în viaţa cotidiană abordarea sistemică a realităţii şi valorifică interconexiunile dintre planurile de mediu, uman, economic şi social, care fundamentează civilizaţia umană, în aşa fel încât generaţiile actuale şi cele viitoare să-şi poată satisface nevoile şi să-şi poată păstra oportunităţile.

Comentează