Parteneriat pentru promovarea sistemului de acordare a burselor private

0

Facultatea de Marketing din cadrul ASE, Asociația Marketer Club și Peer House Communication – parteneriat pentru promovarea sistemului de acordare a burselor private

Asociația Marketer Club și Peer House Communication inițiază Programul Național de Burse Private, proiect care își propune promovarea conceptului de burse private în rândul companiilor din România și, pe termen lung, întărirea relațiilor de colaborare dintre mediul de afaceri și mediul academic. Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din București este prima facultate înscrisă în program, implicându-se astfel în facilitarea acordării de burse private pentru studenții săi.

 

Cadrul legislativ din România permite companiilor să se implice în mod direct în demersul educațional și de formare a tinerilor pe perioada studiilor universitare, doctorale sau post-universitare, prin acordarea de burse private, conform Legii 376/2004. Astfel, companiile plătitoare de impozit pe profit pot direcționa,  fără costuri suplimentare, fonduri pentru burse private. Conform Art. 21 (4) lit. p) din Codul Fiscal, cheltuielile pentru acordare de burse private se scad din impozitul pe profit datorat și achitat la stat, dacă reprezintă cumulativ 3 la mie din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat, calculat înainte de această deducere.

„De-a lungul colaborărilor noastre cu mediul privat, aducând în discuţie legea burselor private, am descoperit că sunt foarte puțini cei care ştiu de existența acestei legi, dar și mai puțini sunt cei care o și aplică. Considerăm că este o oportunitate pentru studenții noștri, de aceea am decis să ne implicăm în acest program”, a declarat Prof. univ. dr. Călin Vegheş, Decanul Facultății de Marketing, Academia de Studii Economice din București.

„Activitatea noastră este orientată către asigurarea interacțiunii permanente dintre studenți și viitori angajatori, prin implementarea de proiecte de educație nonformală, dezvoltare personală și profesională, coaching și proiecte care facilitează integrarea eficientă a absolvenților pe piața muncii. Prin Programul Național de Burse Private ne propunem să contribuim la întărirea relațiilor dintre mediul universitar și mediul de afaceri, astfel încât studenții să beneficieze de implicarea directă a companiilor în formarea lor profesională și pregătirea lor ca potențiali angajați”, a adăugat Ștefan Stroe, Asociația Marketer Club.

„Am apreciat întotdeuna performanța și determinarea cu care anumiți studenți se pregătesc pentru profesia pe care și-au ales-o. Intenția noastră inițială a fost de a oferi câteva burse private unor tineri cu rezultate foarte bune și am aflat de la prietenii de la Marketer Club de oportunitatea pe care o oferă cadrul legislativ pentru aceste burse. Am considerat că este o oportunitate ce ar trebui luată în calcul de cât mai multe companii, de aceea am ales să susținem în totalitate acest proiect. Avem încredere în potențialul programului și sperăm ca pe termen lung să se implice cât mai multe universități și companii”, a completat Daniel Dragomir, CEO Peer House Communication.

Programul Național de Burse Private a debutat cu o întâlnire cu reprezentanții companiilor prietene ale Facultății de Marketing din cadrul ASE, în care s-a discutat despre posibilitățile de a direcționa fonduri către burse private, în baza legii 376/2004. În perioada următoare sunt planificate mai multe întâlniri cu mediul de business, precum și activități de informare a publicului larg despre sistemul de acordare de burse private prin acțiuni de PR, comunicare online și social media, BTL și buzz marketing.

Despre Facultatea de Marketing, Academia de Studii Economice din București

Facultatea de Marketing este una dintre cele mai tinere din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi singura cu acest profil din ţară, sărbătorind în 2013 al zecelea an de existență. În contextul actual al unei societăţi dinamice, a cărei principală resursă este informaţia şi al unei economii bazate pe cunoştinţe, Facultatea de Marketing şi-a asumat misiunea de a oferi programe de pregătire competitive, de înaltă calitate şi profesionalism în domeniul marketingului, certificate la nivelul pieţei educaţionale din România – domeniul de studii Marketing fiind clasificat în prima categorie în ierarhizarea Ministerului Educaţiei (2011), pe toate cele trei cicluri de studii universitare – licenţă, masterat şi doctorat.

Despre Marketer Club

Asociația Marketer Club este o organizație nonguvernamentală având ca scop educarea, informarea şi cercetarea în domeniul marketingului, în mediul universitar şi în afara acestuia. Misiunea Asociației Marketer Club constă în promovarea şi dezvoltarea în rândul studenților Facultății de Marketing a atitudinilor și valorilor necesare pentru consolidarea unei cariere în marketing. Realizarea misiunii organizației se bazează pe cunoașterea reciprocă și interacțiunea permanentă a studenților și absolvenților cu viitorii angajatori.

Despre Peer House Communication

Peer House este o firmă independentă de comunicare strategică ce beneficiază de o experiență solidă, construită în peste 10 ani de activitate în domeniul relațiilor publice. Oamenii din echipă sunt formați în diverse zone ale comunicării și dau proiectelor o acoperire de 360º: cercetare, brand marketing, rebranding, strategie, creație, digital, media. La Peer House clienții apelează atunci când în joc sunt mize mari: crize de imagine, alegeri politice, lansări de produs, repoziționări, provocări din partea competiției, momente de tranziție sau schimbări în viața companiei, evenimente media.

Peer House este expertul de încredere al celor mai importante companii globale cărora le asigură consultanță printr-o rețea de birouri afiliate poziționate în: Washington, Londra, Bruxelles, Tel-Aviv, Chișinău.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează