OPENING MIRCEA STANESCU & STEFANIA BECHEANU

0

OPENING MIRCEA STĂNESCU &
ŞTEFANIA BECHEANU
17 SEPT – 05 DEC

Raluca Şoaita si Andrei Breahnă vă invită joi, 17 septembrie 2015, ora 19:00, la galeria din Str. Plantelor nr. 50, Bucureşti, la vernisajul noilor expoziţii:

Raluca Şoaita si Andrei Breahnă invite you on Thursday, Septembre 17th 2015, 7 P.M at the gallery located at 50 Plantelor Street, Bucharest, to the opening of the new exhibitions:

MIRCEA STĂNESCU
Abstract Matters
unnamed

În ultimii ani, în cele mai diferite anotimpuri şi momente ale zilei Mircea Stănescu a fotografiat New York-ul. Fotografiile au un stil grafic curat, au normalitate, au memorie.
Dar sînt revendicative. Poduri, scări, pontoane – elemente uzuale de legatură. De trecere. Asemenea oraşului revendică legatura, revendică trecerea. Sînt însoţite mereu de o explicaţie scrisă, tehnică şi poetică în acelaşi timp.
New York-ul este un spaţiu inepuizabil. Mircea Stănescu foloseşte o grilă abstractă şi îl transformă în realitate personală. Există mereu un sens al energiei şi foarte multă vulnerabilitate. În New York o necesitate intuitivă obligă imaginea să devină realitate. Mircea Stănescu îi oferă protecţie certă.

“Abstractul, în realitatea la care ai acces, nu e unul care să te încurajeze, ci unul care ţi se împotriveşte instinctiv, încercînd să acopere comuniunea şi complicitatea lui cu contrastul fotografic protector. Maleabil, alunecos şi profund duplicitar, abstractul îşi are propriile capricii imagistice, ce vîneaza griurile unul după altul, pîna la extincţie.
O legatură ce nu trebuie subestimată este cea dintre abstract şi alienare, dintre atitudine şi ambiguitate, în care realitatea selectată rămîne doar un reflex condiţionat al conştiinţei duplicitare.
Trecînd peste ‘psihologia descriptivă’, peste desenul îndoielii, al lipsei de încredere şi al jocului de-a ambiguitatea, călătoria către abstract ţine de plasticitatea şi dispoziţia eidetică a autorului, ce testează, încă o dată, ‘negocierea subtilă’ dintre artă, ficţiune şi realitate.
Abstractul, o noţiune cu o alotropie unică, a cărei traducere ramîne doar un deziderat”.

For the past few years, in the most different seasons and times of day, Mircea Stanescu has photographed New York. His photos have a neat graphic style, they possess the trait of naturalness, they have memory.
But they are also claiming. Bridges, ladders, decks – common connective elements. Elements of passing. Much like the city they too claim connection, also claiming the passing. They are always accompanied by a written explanation, technical and poetic at the same time.
New York is an inexhaustible space. Mircea Stanescu uses an abstract matrix and converts it into a personal reality. There is always a sense of energy and extended vulnerability. In New York City, an intuitive necessity determines the image to become a reality. Mircea Stanescu provides its undeniable protection.

„The abstract, for the reality to which you have access, is not one to encourage, but one that will instinctively oppose you, by trying to cover up its communion and complicity with the photographic protective contrast. Pliable, evasive and deeply duplicitous, the abstract evinces its own imagistic whims to frame the greys, one after the other, until extinction.
A link which should not be underestimated is the one between the abstract and alienation, between attitude and ambiguity, in which the selected reality remains nothing but a conditioned reflex of a guileful consciousness.
Leaving ‘descriptive psychology’ aside, together with the map of doubt, of the lack of confidence and the play of ambiguity, the journey towards the abstract is a matter of plasticity, of the eidetic spirits of the author, as he is testing, once again, the ‘ subtle negotiation’ between art, fiction and reality.
The abstract, a concept with a unique allotropy, whose translation remains a mere desideration”.

The exhibition is organized with the support of Phillips Romania

ŞTEFANIA BECHEANU
Écoute, listen, ascultă
Curator : Nathalie Filser

Ştefania Becheanu este pictoriţă, ea pictează peisaje sonore.
Lucrările ei nu mai sunt facute din pânză întinsă pe un şasiu: ele au devenit invizibile şi invadează imaterial spaţiul expoziţional .
Tehnica ei este picturală, culorile sonore se suprapun, straturile acustice sunt sculptate, gestualitatea artistică şi seminală ale pictoriţei persistă, însă un software înlocuieşte pensula.
Materia sa este vie şi vibrantă: sunete brute captate în oraşe şi în natură, în viaţa sa cotidiană sau în călătorii.
Ştefania Becheanu lucrează materia, creează o dramaturgie, o pictură sonoră pe care o prezintă ascultării vizitatorilor.
Peisajul sonor este expus în tehnica de multidifuzare, sunetul spaţializat invadează spaţiul, înfăşurând vizitatorul-ascultător.
Poziţionarea lucrărilor invită la rătăcire, la căutarea sunetelor, la percepţia spaţiului şi la resimţirea vibraţiilor, care se agaţă de ureche, ating pielea, produc amintiri auditive, solicită simţurile şi generează o imagine.
Sunetele trec de la o intimitate la alta, de la artistă la auditor. Există atâtea peisaje sonore câţi ascultători există.

Ştefania Becheanu is a painter, she paints soundscapes.
Her canvasses are no longer made out of textile fiber stretched on a chassis. They are now invisible and they are invading the space of the exhibition in an immaterial yet very precise way.
Her technique is pictorial, the sound colors are intricately mixed, the acoustic layers are sculpted, the artistic gesture of the painter persists, the software replaces the brush.
Her raw material is vivid and vibrant: brut sounds captured in towns and cities and in nature, in her daily life or during her numerous voyages.
Ştefania Becheanu works her material, she creates a dramaturgy, a sound painting which she submits to the visitors.
The sound landscape is exhibited in a multichannel technique, the sound invades the space and surrounds the visitor.
The setup of the exhibition invites the visitor to an exploration, to a search of the senses, to the perception of the space and to the feeling of vibrations which will stick to the ear, touch the flesh and rebound on a sound recollection, by challenging the senses and generating an image.
The sounds cross from one intimacy to another, from the artist to the listener.
There are as many sound landscapes as there are listeners.

The exhibition is organized with the support of Bang & Olufsen

Our mailing address is:
contact@eastwardsprospectus.com

Address
50 Plantelor Street, District 2, Bucharest, Romania
Visiting program
Thursday – Saturday 11:00 – 19:00
Sunday – Wednesday by appointment
+40 311 016 942

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează