Noaptea albă a creatorilor și designerilor de produs, expoziţie pop-up dedicată creativilor

0

Noaptea albă a creatorilor și designerilor de produs – ediția 2017 în cifre: 87 de designeri şi creatori de produs participanţi, peste 36 parteneri media, peste 2.500 de vizitatori, un parteneriat privat – public între Asociaţia Atelierul de Creaţie (www.revista-atelierul.ro) şi Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu, un finaţator, două formaţii live şi un DJ.

Pentru o noapte, somnul a fost înlocuit cu o expoziţie pop-up cu noile colecţii de autor ale designerilor şi creatorilor de produs români şi din străinătate care au și povestit publicului interesat totul despre produsele lor. Am spart bariera designer – creaţie – public şi i-am adus pe toţi, pentru o noapte, în aceeaşi încăpere, într-un spaţiu de networking creativ. Iar curatoarea – arhitectă Cristiana Zgripcea a creat un traseu coerent şi clar al expoziţiei, astfel încât fiecare lucrare şi autor să fie prezentaţi cât mai bine.

Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs, ediţia 2017 ne-a demonstrat încă o dată că locul produselor de autor este şi trebuie să fie în spaţiile de consum de cultură. Această a șasea ediție a Nopții albe a creatorilor și designerilor de produs a fost dedicată tradiției culturale românești și a multelor căi de a o adapta la contemporan, iar produsele pe care le-am selectat s-au potrivit perfect conceptului propus. Tradiţia românească este un motiv definitoriu pentru industria culturală şi creativă românească, iar designerii şi creatorii de produs marşează pe acest aspect în statement-urile lor artistice.

La această ediție am propus pentru prima dată în cadrul proiectului, un parteneriat privat nonprofit – public universitar, organizatorii, Asociația Atelierul de Creație au transformat astfel sala de expoziție a Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu într-un spațiu de prezentare a celor mai noi produse de autor create în România.

Mihaela Ion, directoarea de proiect a Nopţii albe a creatorilor şi designerilor de produs, afirmă “Expozanţii selectaţi de către echipa Atelierul, şi prezenţi exclusiv în sala de expoziţie au prezentat o altă faţetă a designului de produs, şi anume produse care vorbesc de la sine. Prin proiectul Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs 2017, am adus sub aceeaşi cupolă 2 faţete ale industriilor creative româneşti, una academică şi una privată, fiecare cu reguli proprii, uneori greu de întrepătruns şi asimilat. Dorim ca la următoarele ediţii să ducem mai departe parteneriatul privat – public, în încercarea de a educa şi prezenta publicului avizat, 2 lumi diferite dar poate la fel de creative după dogmele lor, 2 lumi care pot învăţa unele de la altele cum să realizeze produse şi idei creative competitive la nivel internaţional. Pentru 7 ore, foaierul UAUIM nu a mai fost doar un hol, a devenit un spaţiu de consum de cultură alternativă.

Noaptea albă a creatorilor și designerilor de produs pune, o dată pe an, la dispoziția publicului, un spațiu de dialog, de experiment artistic și de interacțiune cu creatorii de produse, de conținut și de idei. Evenimentul are o dublă misiune – cea de a educa publicul în direcția designului de produs contemporan românesc, la fel de unic și de valoros ca arta de circulație internațională, dar și de a clarifica statutul și valoarea unui obiect de artă pentru fiecare dintre noi. Gabi Toma, ilustratoare şi participantă la Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs, 2017, afirmă: “Anul acesta Noaptea albă a creatorilor și designerilor de produs a reunit o serie de creatori talentați, cu proiecte foarte frumoase. Mi-a plăcut varietatea ideilor și faptul că fiecare a adus un proiect nou, prezentat în premieră. Aceasta este una din puținele expoziții în care vizitatorii pot atinge și studia îndeaproape exponatele și pot să discute și să ofere feedback direct creatorilor”.

Proiectul Noaptea albă a creatorilor și designerilor de produs este realizat de echipa Asociației Atelierul de Creație (www.revista-atelierul.ro), organizație non-profit ce susține prin toate proiectele sale, de şapte ani, abordările alternative de prezentare a industriilor creative în spații noi de consum de cultură. Încă de la înființare, din 2011, contribuie la construirea şi dezvoltarea comunității designerilor şi creatorilor de produse la nivel internaţional

#blanchenuit

Un proiect organizat de Asociaţia Atelierul de Creaţie în parteneriat cu Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu.

Proiect cultural co-finanţat de Ministerul Culturii și Identității Naționale

Fotograf: Daniela Lazăr

Parteneri strategici: Soldigo, The Fresh, En Rose, Domeniile Căinari, Aqua Carpatica, Ballantines, Urban Monkey

Parteneri media: România Liberă, Iqads/Smark, Bucharest City App, Zile și Nopți, 100 de locuri din București, bucuresteni.ro, Revista Mobila, Radio România Cultural, Agerpres, Artindex, The Trends, inoras.ro, Modernism, Iqool, Assamblage, Cărturești, Cooperativa Urbană, Coțofana Urbană, Bookblog, acasa.ro, Kudika, Garbo, Feeder, Urban, MagMob, Revista din Lemn, Ceașca de Cultură, Casa mea, Wall Street, PRWave, Artivist, Fundația Calea Victoriei.

Partener special: APMR

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează