MASA ROTUNDA Consumul responsabil / 30 aprilie 2013

0

46% dintre consumatori sunt dispuși, cel puțin la nivel declarativ, să plătească în plus pentru produsele și serviciile companiilor care derulează programe de RSC, potrivit unui studiu realizat recent de The Nielsen Company în 56 de țări, printre care și România. Creșterea numărului celor care preferă companiile responsabile poate genera în randul acestora un interes crescut pentru dezvoltarea unor operatiuni de business in acord cu valorile sustenabilitatii.

Ce rol are educatia în promovarea unui consum etic?

reteaua sociala actionam responsabil

Tema mesei rotunde, programate pentru data de 30 aprilie 2013, în cadrul proiectului „Acționăm responsabil! – Rețeaua socială RSC”, este Consumul responsabil și are ca rol identificarea modalităților prin care consumatorul final – cel care dictează competitivitatea unui business – poate fi orientat către un consum responsabil.

Se va realiza și un portret al consumatorului român, conturat în jurul criteriilor în baza cărora își aleg produsele și serviciile, urmărindu-se în ce măsură suntem capabili să facem alegeri bazate pe implicațiile etice ale acțiunilor noastre, dincolo de analiza cost-beneficiu și impactul direct și imediat asupra propriei persoane.

Analiza comportamentului de consum va ține cont și de cât ar fi dispuși românii să plătească în plus și, mai ales, pentru ce anume, în contextul în care consumul responsabil poate fi asociat adesea cu o serie de costuri mai mari.

Se vor căuta și prezenta exemple de bună practică în ceea ce privește încurajarea consumului responsabil atât în România, cât și la nivel internațional, punându-se accent pe rolul marilor companii, dar și al statului, în educația consumatorilor în vederea consumului responsabil.

Ce impact au evaziunea, publicitatea înșelătoare sau lipsa transparenței non-financiare a agenților economici asupra românilor și obiceiurilor lor de consum? 

Te așteptăm să dezbatem tema „Consumul Responsabil” în cadrul Rețelei sociale RSC!

***

Masa rotundă „Consumul responsabil” face parte din seria de mese rotunde organizate sub titlul „Probleme și soluții pentru stimularea responsabilității sociale în România”. Obiectivul final al acestui demers este configurarea unui program de ințiative de advocacy pentru îmbunătățirea cadrului legal și pentru o mai bună utilizare a resurselor în ceea ce privește promovarea responsabilității sociale în România, sub toate aspectele ei.

In acest sens, vor fi invitați la dezbateri reprezentanți ai sistemului public, reprezentanți ai mediului privat și membri ai societății civile. In total, mesele rotunde vor reuni peste 120 de lideri de opinie din România.

Parteneri media: Cariereonline.ro, CSRmedia, Manager.ro,  Portal HR, Romania Pozitiva, StiriONG.ro, Wall-Street, Institutul de Economie Sociala.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează