Marketing pentru start-up-uri

0

Marketing pentru start-up-uri

Ce?
“Vanzarea înseamnă să bați la ușa cuiva încercând să-i vinzi ceva, iar marketing înseamnă să faci astfel încât să îi determini pe clienți să bată la ușa ta” (Bill Bishop, 2004).
Primul lucru la care te gândești în mod normal atunci când îți lansezi un start-up este în mod categoric: Ce uși aș putea să deschid și cum pot să fac asta? Mai precis: Cum să-mi câștig primii clienți? În acest fel,  apelezi la o orientare către vânzare și e foarte probabil ca pentru mult timp de acum încolo să pierzi din vedere noțiunea de marketing. Acest atelier are scopul de a te ajuta să identifici metodele concrete prin care potențialii clienți să ajungă la business-ul tău. Este o problemă de alegere, ca întotdeauna. Și exact cu acest lucru ne vom ocupa în cadrul celor două întâlniri. Vom face alegeri ipotetice și sper ca după finalizarea lor să trecem cu adevărat la implementare. Cum vor fi structurate cele două ateliere?
Atelierul 1 – Alegeri în funcție de condiții date
Voi propune încă de la început un start-up care are deja o viziune structurată pe termen lung. Vei avea la dispoziție un produs sau un serviciu cu care vom experimenta diverse ipoteze de-a lungul atelierului. Imaginează-ți că ai ajuns în postura de manager marketing la start-up-ul cuiva și trebuie să iei diverse decizii:
1)      Care este rolul meu în cadrul acestei afaceri?
2)      Orientare pe produs/serviciu, vânzare sau marketing?
3)      Segmentăm piața sau ne “sedimentăm” pe piață?
4)      Strategie de marketing pe termen scurt, mediu sau lung?
5)      Harta poziționării și “tipărirea ei” în mintea consumatorului
6)      Dacă nu ești primul pe piață, ai o scuză pentru a nu fi mai bun?
7)      Comunicarea de marketing în funcție de profilul consumatorului
Atelierul 2 – Alegeri în funcție de condițiile create de tine
În Atelierul 2 vom lucra împreună la niște alegeri în funcție de condiții primite de la bun început. De data aceasta, rolul principal îl vei avea chiar tu, iar noi restul vom deveni consilierii tăi pentru a te ajuta să iei cele mai bune decizii. Povestește-ne ideea ta de start-up-ului și hai să vedem cum vom face clienții să bată la ușa taJ
1)      Care este ideea start-upului tău? De ce crezi că poate deveni mai bună decât a celui care a fost deja primul pe piață?
2)      Primul cuvânt care va defini start-up-ul tău în mintea consumatorului.
3)      Care sunt curentele pieței în care vei activa și cum te va alinia la ele prin strategie?
4)      Marketingul este o activitate ale cărui rezultate se vor remarca pe termen lung. Ai răbdare?
5)      Ca să obții ceva, trebuie să renunți la altceva. Care este “ceva”-ul în povestea ta? Dar “altceva”-ul?
6)      De obicei, doar o cale este eficientă. Pe care o vei alege?
Te aștept la aceste două ateliere și sper să învățăm împreună lucruri frumoase unii de la alții. Sunt sigură că și tu ai multe idei pe care ai vrea să ni le povestești 🙂
Cu cine?
Sunt Andra Ionescu și primul job l-am avut la 17 ani. Am fost redactor la ziarul Curierul de Vâlcea. Apoi au urmat al doilea, al treilea și al patrulea. Am crezut că pot mai mult și n-am rămas doar cu “crezul”. Într-o săptămână de la idee, am deschis firma Creative Coding în 2011, împreună cu cei doi asociați ai mei: Cristi și Daniel. Nu am avut nici relații, nici bani și sincer nici cunoștințe. De la website-uri simple de prezentare, am ajuns la dezvoltarea unor aplicații complexe pentru clienți de peste hotare. De la o măsuța din dormitorul unei garsoniere în cartierul Gorjului, acum deținem două birouri, unul în București și celălalt în Londra. Am fost orientată mereu către partea practică, dar uite că viața m-a condus pe drumul ales și teoretic. Am absolvit Administrarea Afacerilor la A.S.E. și am o afacere. Iar Masterul finalizat a fost în Marketing Online și chiar în zona aceasta mă regăsesc. Mă ocup de marketing, marketing online și vânzări. Am eșuat de multe ori. Dar până la urmă am găsit calea să demonstrez că se poate.
De doi ani încerc să transmit acest lucru și către mii de tineri care îmi citesc lunar blogulwww.desprejoburi.com. Pentru ei am devenit acea tipă cu care discută zilnic Despre Joburi și Carieră. Pentru că lipsea din peisaj cineva care a trecut și trece în continuare prin aceleași experiențe dificile și care să-i înțeleagă “pe bune”. Nu sunt tipa de la HR, ci îmi place să mă simt prietena tinerilor din Generația Y, care vine direct din Generația Y. Am încredere că împreună vom reuși.
Sfatul meu?
1000 de idei bune nu te mai fac valoros decât o idee mai slabă, dar bine implementată. Nu te limita la a spune, ci începe direct prin “a face”
Când?
luni@incubator107 , 15 decembrie 2014 de la 19:00 la 21:00
joi@incubator107 , 18 decembrie 2014 de la 19:00 la 21:00
Unde ?
Atelierul se ține în mansarda noastră din str. Traian 107 (Zona Hala Traian), sector 2, București. Dacă nu știi deja, află cum să ajungi: http://bucuresti.incubator107.com/contact.html.
Cum?
Înscrierea la atelier se face online. Apasă cu curaj aici, înscrie-te şi vino la atelier! Scrie-ne sincer de ce vrei să vii, zi-ne de unde ai auzit de noi și lasă-ne numărul tău de telefon.
Donaţia ta ajută incubator107 să supravieţuiască și ne încurajează meşterul. Sugerăm o donație de 30 lei pentru fiecare întâlnire și20 lei pentru studenți și liceeni.
Dacă nu vă puteți permite, nu stați departe, ne puteți ajuta în alte feluri: să promovăm în companii Programul de descoperire a pasiunilor, să închiriem mansarda pentru alte traininguri sau evenimente, să atragem sponsorizări sau să umplem pur și simplu mansarda de bucurie – http://bucuresti.incubator107.com/colaborari.html.

Despre autor

avatar

Incubator107 este locul în care oricine poate învăța pe oricine orice. Vrem să încurajăm în oameni dorința de a învăța de la alții și de a învăța pe alții. Așteptăm propuneri de ateliere inedite, personale și cu suflet din orice domeniu al vieții de-după-birou. Meșterii noștri pot fi pasionați, inițiați sau experți. incubator107 este un proiect al asociației culturale Macaz. Funcționăm din donațiile învățăceilor pe care le împărțim în trei - spre meșteri, facturi & materialele pentru ateliere și echipa incubator107. În același spirit al schimbului și al libertății, am clocit un loc în care poți aduce un obiect și lua altul la schimb. TROC se numește și ne e foarte drag. Fiecare lună începe cu câte o Nocturnă unde experimentăm rând pe rând toate atelierele din luna ce urmează. Invitații noștri vin cu merinde făcute în casă, trec din experiență în experiență și se înscriu la atelierele care i-au convins. La răsărit de soare avem cântare și cafea la oală. incubator107 a pornit în mansarda unei case în aprilie 2011 și pentru că noi credem că e nevoie de un incubator în fiecare oraș, am pornit caravana prin România. Am găsit în Iași (din aprilie 2012), Cluj (din mai 2012), Timișoara (din iulie 2012), Brașov (din octombrie 2012) și Oradea (din mai 2013) echipe descurcărețe care au pornit incubator107 la ei în oraș. Dacă ești din alt oraș și crezi că poți coordona un incubator, cheamă-ne!

Comentează