Maine, Joi 18.02. 19h @ MNAC / SUNT OMUL INVIZIBIL / Tomorrow. Thu 18.02 @ MNAC / I’M THE INVISIBLE MAN

0

SUNT OMUL INVIZIBIL

Capitolul II al proiectului expozițional în șase părți „Punctul alb şi cubul negru”

Impuls curatorial: Anca Verona Mihuleţ
Răspuns: Diana Marincu

Artişti selectaţi de Diana Marincu: Michele Bressan (RO), Andreea Ciobîcă (RO), Norbert Costin (RO/SE), Cătălin Ilie (RO/DE), Alex Mirutziu (RO) + Pär Andersson (SE), Esra Oezen (DE), Cristian Rusu (RO)

Coordonator MNAC: Mălina Ionescu
Arhitect: Attila Kim

Parteneri: Asociația Română de Artă Contemporană, Fundaţia Plan B Cluj, Universitatea Națională de Arte București
Cu sprijinul: BenQ

Etaj 4

Vernisaj: joi, 18 februarie, orele 19.00
19 februarie – 10 aprilie 2016

Intro curatorial: Metoda curatorială folosită pentru realizarea proiectului de expoziţie în şase părţi „Punctul alb şi cubul negru” pornește de la investigarea unor formule expoziționale esențiale: două expoziții de grup, două expoziții „duale” și două expoziții personale. Fiecare dintre aceste formule este potențată de dialogul între cei doi curatori și de dialogul cu artiștii şi cu instituţia muzeală. Expozițiile de grup au fost gândite în urma unui impuls teoretic pe care unul dintre curatori îl dă celuilalt, cele duale prin asumarea de către curatori a uneia dintre cele două poziții teoretice aflate în tensiune, iar cele personale printr-un triunghi al dialogului.

Sunt omul invizibil, al doilea capitol al proiectului curatorial „Punctul alb şi cubul negru”, dezbate ideea invizibilității pornind de la realitatea imperceptibilă și procesualitatea simbolică a gestului artistic. Abordarea conceptuală a acestei expoziții cuprinde mai multe straturi ale relației cu imaginea și cu materia, care de cele mai multe ori constituie cârligele vizuale ale unei expuneri. Artiștii invitați să reflecteze asupra acestei tematici au perceput schimbările sensibile ale realității, pe care fie le-au provocat ei, fie le-au înregistrat prin metode non-invazive sau le-au preluat ca atare, deschizând discursul expozițional către suspans și coincidențe.

Dualitatea interpretării invizibilului integrează atât potențialul lui de a proteja materia vizibilă, cât și fragilitatea pe care o poate crea ștergerea unui corp din spațiu. Credem că ambele pot fi cadre posibile de interpretare a unității și a discontinuității unei expuneri.
Artiștii prezenţi în expoziţie își asumă momentul în care invizibilul estompează vizibilul și când anumite planuri coincid. Când imaginile se suprapun perfect – construcția omului peste construcția naturii, imaginea artificială peste cea naturală și rațiunea peste intuiție. Când corpul invizibil reprezintă atât o posibilă armă, cât și o vulnerabilitate care decurge din discursurile publice despre marginalitate. Când zgomotul alb de zi cu zi se insinuează ca materialitate „încordată” în viața noastră. Și când cadrele reziduale ale percepției ajung în centrul câmpului vizual.

Cătălin Ilie, I talked to the wall and the wall was impressed (Studies for a better understanding), 2015-2016, desen și instalație de sunet, mixed-media.

RSVP @ https://www.facebook.com/events/1757826107770445/

unnamed
I’M THE INVISIBLE MAN

Chapter II of “The White Dot and The Black Cube”, an exhibition project in six parts

Curatorial impulse: Anca Verona Mihuleţ
Response: Diana Marincu

Artists selected by Diana Marincu: Michele Bressan (RO), Andreea Ciobîcă (RO), Norbert Costin (RO/SE), Cătălin Ilie (RO/DE), Alex Mirutziu (RO) + Pär Andersson (SE), Esra Oezen (DE), Cristian Rusu (RO)

MNAC coordinator: Mălina Ionescu
Architect: Attila Kim

Partners: The Romanian Association of Contemporary Art, Plan B Foundation Cluj, The National University of Arts Bucharest
With the support of: BenQ

4th floor

Opening: Thursday, February 18th, 7 PM
February 19th – April 10th, 2016

Curatorial intro: The curatorial method employed in devising “The White Dot and The Black Cube” as an exhibition in six parts takes its starting point from the investigation of three essential display formulas: two group exhibitions, two duo-shows and two personal exhibitions. Each of these formulas is enhanced by the dialogue between the two curators and by their exchanges with the artists and the museum as an institution. The group exhibitions were conceived following a theoretical impulse that one of the curators transmits to the other; the dual ones by the curators assuming one of the two conflicting theoretical positions; and the personal ones through a triangular dialogue.

Set off by the imperceptible reality and symbolic processuality of the artistic gesture, I’m the Invisible Man, chapter II of the curatorial project “The White Dot and The Black Cube”, discusses the idea of invisibility. The conceptual approach of this exhibition comprises several layers of the relationship with image and matter, which most often constitute the visual hooks of a display. The artists invited to reflect upon this subject perceived the sensitive alteration of reality, which they either provoked themselves or recorded non-invasively, or adopted as such, thus opening the creative discourse towards suspense and coincidence.

The duality of the interpretation of the invisible integrates both its potential to protect visible matter and the fragility produced by erasing an object from space. We believe that both can constitute possible frames of interpreting the unity and discontinuity of a curatorial enterprise.
The invited artists commit themselves to the moment at which the invisible blurs the visible, at which certain planes coincide, at which the images are superimposed perfectly – man’s construction over nature’s construction, the artificial image over the natural one, and reason over intuition; the moment at which the visible body represents both a possible weapon and a vulnerability deriving from public discourses on marginality; the moment at which the white noise of the quotidian insinuates itself as “tense” materiality into our lives; and at which the residual frames of perception reach the centre of the visual field.

Cătălin Ilie, I talked to the wall and the wall was impressed​​​ (Studies for a better understanding)​, 2015-2016, drawing and sound installation, mixed-media.

RSVP @ https://www.facebook.com/events/1757826107770445/

Sponsori / Sponsors: Crama Oprișor, Policolor, Saint – Gobain Rigips, Grup Transilvae
Parteneri media / Media partners: 2activePR, Igloo, zeppelin, Șapte Seri, Radio France Internationale – Rfi, feeder, energiea, we ART, Vision Media Plus, Kepi Consult, Veioza Arte

——————————————————————–

MNAC
Muzeul Național de Artă Contemporană / The National Museum, of Contemporary Art
Palatul Parlamentului / The Palace of Parliament, Aripa / Wing E4
Str. Izvor 2-4, 050563 București / Bucharest (RO)
Acces prin / Acces from Calea 13 Septembrie, Poarta / Gate B3
Miercuri – Duminică / Wednesday – Sunday, 10h – 18h
T / + 021 318 91 37, F / + 021 318 91 38
info@mnac.ro, www.mnac.ro

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează