Lansare raport: un an la Primaria Capitalei

0

Miercuri, 26 iulie, începând cu ora 9.30, ActiveWatch, CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România OPTAR organizează o adunare publică în fața Primăriei Generale (Bulevardul Regina Elsabeta, nr. 47) pentru lansarea raportului de un an al activității Consiliului General și a Primarului General. Având în vedere modul în care a fost administrat Bucureștiul în ultimul an, considerăm că cea mai bună formă de a sărbători un an de la noua conducere de la Primăria Capitalei este o petrecere.

Pagină evenimentului pe facebook: Sărbătorim un an de petreceri și beznă administrativă.

Raportul a fost realizat prin analiza hotărârilor de Consiliu General, monitorizarea directă a ședințelor de Consiliu General și analiza comunicatelor Primăriei Generale. Organizațiile semnatare au urmărit atât modul în care principiile transparenței decizionale și participării publice sunt respectate, cât și agenda autorității publice locale pentru comunitate în perioada iunie 2015 – iunie 2016 (primul an de mandat).

Primăria Municipiului București a fost condusă din beznă, fără a permite accesul cetățenilor la procesele de decizie. Iar proiectele promovate de majoritatea Consiliului General și Primarul General sunt preponderent unele din sfera administrativă și de reorganizare a activității instituțiilor din subordine, cu un efect extrem de slab asupra problemelor de interes public și fără beneficii directe asupra calității vieții bucureștenilor.

Dintre concluziile raportului:

  • din totalul de 569 de Hotărâri de Consiliu General emise în primul an, 210 dintre hotărârile CGMB din acest prim sfert de mandat sunt din domeniul Funcționare și Administrativ, 76 sunt proiecte care vizează înființarea de noi structuri, 77 dintre proiecte vizează administrarea patrimoniului construit, în timp ce numai 10 proiecte vizează domeniul social și 5 dintre ele vizează domeniul transportului public (acestea neproducând încă efecte sesizabile pentru cetățeni).
  • în domeniul social, considerat de Primarul General ca fiind de maximă importanţă, găsim proiecte prezentate ca fiind sociale, dar care, în fapt, nu se adresează unui public vulnerabil din punct de vedere economic (de ex. stimulentele financiare pentru tineri căsătoriţi şi pentru noi născuţi, fără a adăuga criterii sociale). Tot aici găsim hotărâri intens promovate care, de fapt, nu sunt încă puse în aplicare – de exemplu înfiinţarea unei bănci de alimente.
  • aceeaşi concluzie se desprinde şi din analiza activităţii în domeniul mobilităţii urbane: un Plan de Mobilitate Urbană a cărui elaborare nu respectă standardele europene, o bandă unică pentru transportul public al cărei eşec este explicat ca fiind o greşală de comunicare, construcţia unui pasaj al cărui progres este raportat de comunicatele primăriei în procente contradictorii.
  • o mulţime de hotărâri, dintre cele mai promovate, care rămân neaplicate din lipsă de norme sau se află în stadiul din analiză sau studiu de fezabilitate.
  • în schimb, bucureştenii se pot bucura lună de lună de spectacole, artificii şi de concerte sau sunt atraşi în concursuri precum cel pentru cea mai frumoasă faţadă, pentru logo-ul capitalei sau competiţia tinerilor pescari.

La final de primul an de mandat, Primarul General și Consiliul General poate raporta: 0 km de infrastructură dedicată utilizării bicicletei în București, 0 km de benzi dedicate transportului public, 0 mijloace de transport public noi în trafic, 0 locuințe sociale construite/achiziționate de Primăria Generală, 0 măsuri pentru care să răspundă nevoii de reducere a poluării pentru e evita infringement-ul de mediu.

Menționăm că organizatorii au notificat la Primăria Generală despre organizarea adunarii publice, conform Legii 60/1991. Nu a fost primit vreun raspuns, in termenul legal. Ulterior, ne-a fost comunicat, că pe locul și la ora solicitată de noi se desfășoară o altă adunare publică, fără a fi invitați la comisia de ordine publică pentru a găsi o soluție. Având în vedere prevederile Art. 11 din Legea adunărilor publice: „Decizia prin care se interzice desfăşurarea adunării publice se comunică în scris organizatorului, cu arătarea motivelor care au determinat-o, în termen de 48 de ore de la primirea declaraţiei scrise. (Legea 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice), organizatorii au respectat dispozitiile legale de organizare a adunarii publice.

Despre autor

avatar

Centrul de Resurse pentru participare publică – CeRe este o organizație neguvernamentală a cărei misiune este de a acționa pentru ca deciziile publice să raspundă nevoilor și dorințelor actorilor sociali.

Comentează