La sfârşitul acestei săptămâni are loc târgul de joburi Angajatori de TOP

0

La sfârşitul acestei săptămâni are loc târgul de joburi Angajatori de TOP
Ce spun cei care şi-au găsit job în urma evenimentelor anterioare?

Cel mai mare târg de carieră, Angajatori de TOP, se apropie. Săptămâna aceasta, cei care locuiesc în Bucureşti sau în oraşele apropiate dedică 2 zile pentru carieră. Evenimentul va avea loc vineri şi sâmbătă, 25-26 martie, la Sala Palatului. La eveniment sunt aşteptaţi peste 10 000 de profesionişti, studenţi şi proaspăt absolvenţi care pot interacţiona cu 300 de specialiști HR din cadrul celor 100 de companii participante. 5000 de joburi deschise şi peste 700 de poziţii în cadrul programelor de internship&trainee.

img2

„Din semnalele pe care le-am primit până acum din partea angajatorilor cu care colaborăm de 10 ani, anul 2016 va fi unul extrem de competitiv. Foarte mulţi angajatori îşi formează echipele, iar numărul angajarilor este în creştere faţă de anii trecuţi, lucru care se poate observa şi din creşterea cu 25% a poziţiilor deschise în cadrul Angajatori de TOP comparativ cu ediţia din toamnă 2015. În acest context, atragerea candidaţilor care sunt într-adevăr valoroşi va reprezenta o preocupare pentru specialiştii HR. Târgul de joburi Angajatori de TOP creează cadrul potrivit atât pentru angajatori, cât și pentru candidaţi, fiind printre canalele preferate de recrutare, pentru că le oferă companiilor posibilitatea de a cunoaște potenţialii candidaţi și a avea un prim contact cu aceștia.” – a declarat Cristina Carataș, Project Manager Angajatori de TOP Bucureşti.

Există o serie de poziţii pentru care angajatorii întâmpină dificultăţi în procesul de recrutare, iar din centralizarea noastră cele mai mai mari dificultăţi sunt întâlnite pentru joburile care presupun cunoștințe de limbi străine, în general, poziţiile cu cerinţe de limbă germană, maghiară, bulgară, slovenă, croată, daneză, olandeză, greacă. Alături de acestea, competiţia este acerbă mai ales pe câteva tehnologii pe care le urmăresc cei mai mulţi dintre angajatori – exemplu, C++, PHP, Java, dar şi pentru profilele nişate din inginerie, transporturi sau logistică.
În cadrul evenimentului Angajatori de TOP, cele 100 de companii provin din peste 14 domenii de activitate, iar poziţiile deschise sunt adresate atât profesioniştilor, dar şi persoanelor cu un nivel mediu de experienţă şi celor entry-level. Pe lângă cele 5000 de joburi, companiile au deschise şi peste 700 de poziţii în cadrul programelor de internship şi trainee, adresate studenţilor şi proaspăt absolvenţilor. 58% dintre companii urmăresc să recruteze între 5 şi 10 interni, 25% între 10 şi 20 de interni, 13% dintre companii au planuri de recrutare a peste 20 de interni, iar 4% dintre companii doresc să recruteze peste 50 de interni. Specializările urmărite sunt diverse, iar poziţiile sunt în departamente precum: Marketing, Resurse Umane, Achiziții, Logistică, Vânzări, Juridic, Audit&Consultanţă, Financiar, Producţie.

„Odată cu deschiderea celui de-al patrulea centru logistic din ţară, la Lugoj, Lidl România îşi extinde echipa şi oferă multiple oportunităţi de angajare. Viitorii noştri colegi vor beneficia în mod constant de oportunităţi de dezvoltare şi promovare, vor avea parte de pachete salariale atractive, peste medie, şi vor fi sprijiniţi să atingă performanţă în cadrul echipei Lidl. Totodată, deoarece credem în tineri, în ideile lor inovatoare şi în dedicarea lor, derulăm programul Campionatul de Management, care se adresează absolvenţilor de studii superioare ce îşi doresc o carieră în Retail. Acest program le oferă tinerilor ambiţioşi şansa de a trece printr-un program de pregătire profesională timp de un an, la sfârşitul căruia pot dobândi o poziţie în compania noastră potrivită competenţelor demonstrate”, a declarat Ileana Ştefan, Director Resurse Umane, Lidl România.

Ce spun cei care şi-au găsit job la ediţiile anterioare Angajatori de TOP București?

„Referitor la participarea mea la Angajatori de Top, consider că a fost o experienţă benefică întrucât am aflat ce anume aşteaptă un angajator de la viitorul angajat. Participarea mea la acest eveniment a fost una întâmplătoare, eu neavând neapărat intenţia de a fi recrutată, ci mai degrabă de a mă informa. Ajunsă la standul Stefanini, am cerut mai multe informaţii depre companie şi ce anume presupune un interviu pentru angajare. Având în vedere că aveam cunoştinţe de limba germană şi că mi s-a oferit posibilitatea de a munci part-time (4 ore), am hotărât să aplic. Am apreciat faptul că, deşi nu am avut un CV la mine, am avut posibilitatea de a completa un formular în baza căruia m-am şi prezentat la interviu ulterior. Procesul de recrutare s-a desfăşurat rapid (mă aşteptam la un interval de câteva săptămâni până la angajare), lucru pe care l-am apreciat de asemenea. O recomandare pentru cei ce vor participa anul acesta la Angajatori de Top ar fi să profite de acest eveniment, să se informeze şi să aplice pentru job, dacă consideră că li s-ar portivi. Este o experienţă în urma căreia nu vor avea decât de câştigat.” – Yulduza Seidova – IT Helpdesk Technician, Stefanini România.

4 tipuri de „job seekers” (căutători de joburi) Evenimentul Angajatori de TOP din această primăvară împlineşte 20 de ediţii, 10 ani în care au trecut pragul evenimentului peste 220 000 de candidaţi în căutarea de oportunităţi de carieră. Am observat că există mai multe tipologii de candidaţi, în funcţie de obiectivul cu care vin la eveniment sau de tipul de personalitate şi pregătirea lor profesională.

1. OBSERVER – Sunt persoanele interesate să afle care este situaţia actuală pe piaţa locurilor de muncă. Sunt cei care vor să ştie cum stau lucrurile pentru a fi întotdeauna informaţi pentru momentul când vor aplica la un job. Ei vizitează standurile companiilor şi participă la workshopurile care au ca tematică dezvoltarea carierei.
2. RESEARCHER – Sunt cei care vor să aplice la joburi însă nu înainte de a se informa foarte atent cu privire la oportunităţile de carieră oferite de angajatori şi cât de bine se potivesc ei cu jobul respectiv. Genul acesta de persoane participă la workshopurile susţinute de companii, se documentează înainte de a veni la eveniment în privinţa companiilor participante, vor să afle în ce constă procesul de selecţie, cultura companiei pentru ca mai apoi să îşi lase CV-ul la o selecţie de angajatori.
3. NETWORKER – Sunt cei care pun foarte mult accent pe interacţiunea cu reprezentanţii companiilor. Sunt foarte sociabili şi trec prin tot evenimentul pentru a discuta cu specialiştii în recrutare, de la standurile companiilor până la participarea la workshopuri pentru a socializa cu vizitatorii târgului cu care împărtășesc aceleaşi pasiuni şi interese.
4. HUNTER – Sunt cei care au un obiectiv foarte clar – vor să plece acasă cu jobul mult dorit! Cunosc lista companiilor participante şi ştiu exact care sunt angajatorii la care vor să aplice. Sunt acei candidați care interacţionează foarte uşor cu angajatorii prezenţi, sunt foarte bine informați şi au pregătită o scurtă descriere a lor, astfel încât să îşi asigure un un loc în short-listul companiilor.

Companiile care participă la Angajatori de TOP sunt preocupate să asigure un echilibru între viaţa personală şi cea profesională, pe lângă remuneraţie şi beneficiile non-salariale pe care le acordă angajaţilor. Câteva exemple de astfel de activităţi, cel mai des oferite sunt: flexibilitatea programului şi posibilitatea de a avea zile libere nelimitate, organizarea de activităţi de tip teambuilding, implicarea în diferite activităţi sportive şi nu numai, în funcţie de pasiunile angajaţilor, cursuri de gătit şi de nutriţie, managementul stresului, de prim ajutor sau parenting.

Ultimele zile în care cei interesaţi se pot înscrie gratuit la Workshopuri şi Conferinţe. Pe lângă cele 5000 de oportunităţi de carieră, în cadrul evenimentului vor avea loc şi 35 de Workshopuri şi Conferinţe. Profesionişti din cadrul companiilor: Coca-Cola HBC, Lidl România, Genpact, EY, Stefanini România, Veeam Software, Deloitte, DB Schenker, DB Schenker Global Services Europe, Telus International Europe, Computer Generated Solutions, Uniqa Asigurări, Allianz Worldwide Partners, Telekom România, BCR, JTI, Oracle, Hewlett Packard Enterprise, HP Inc., Dell, BearingPoint, IBM, Ericsson, UniCredit Business Integrated Solutions, Accenture, Vodafone Shared Services, Intralinks, Intel România şi Bitdefender vor susţine sesiuni de 45 de minute în cadrul cărora vor prezenta procese şi inovaţii dezvoltate, proiectele în desfăşurare, competenţele şi abilităţile căutate la viitorii angajaţi, planurile de angajare pentru următoarea perioadă etc. Participarea la SkillShopuri şi Conferinţe este gratuită în limita locurilor disponibile, iar cei interesaţi pot aplica aici: http://www.hipo.ro/locuri-de-muncă/angajatoridetop/bucureşti/conferinţe_seminari

Accesul la eveniment este gratuit în baza preînscrierii pe www.hipo.ro şi va fi permis vineri, 25 martie, în intervalul 10.00-18.00 şi sâmbătă, 26 martie, în intervalul 10.00-17.00, la Sala Palatului din Bucureşti. Pentru cele peste 5000 de poziţii deschise, vizitatorii pot aplica folosind un singur CV Barcode. CV-ul Barcode îl pot obţine din contul personal, pe Hipo.ro. După completarea CV-ului au posibilitatea să descarce CV-ul în format Barcode, pe care, ulterior, să îl printeze şi să aplice la joburile deschise de cele 100 de companii.

Despre Catalyst Solutions

Catalyst Solutions este o companie de consultanță în domeniul resurselor umane, specializată în dezvoltarea de soluții de recrutare și employer branding.

Având o experiență de 10 ani, Catalyst Solutions adaugă valoare clienților și candidaților cu fiecare dintre proiectele sale: Angajatori de TOP (cel mai mare târg de carieră din Romania organizat bianual în București, Timișoara), www.HiPo.ro – singurul portal de carieră dedicat exclusiv candidaților cu studii superioare, Top Talents Romania (proiect ce identifică în fiecare an cei mai valoroși 300 de tineri absolvenți la nivel național), Consulting Days (cuprinde o serie de conferințe dedicate celor interesați de audit, taxe, contabilitate, legal și IT&C), Ghidul Angajatorilor (publicație de orientare în carieră adresată studenților și masteranziilor din domeniul economic și tehnic distribuită în cele mai importante centre universitare din țară), DevTalks (proiectul reunește 1000 de developeri & profesioniști IT pasionați de zonele web, online, cloud computing și big data) Târgul Virtual pentru Absolvenți și Angajatori de TOP Virtual.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează