Invisible Nature lansează raportul primei cercetări din România care analizează rolul HR-ului în crearea unei companii sustenabile

0

Invisible Nature a lansat astăzi raportul cercetării ,,Rolul HR-ului în crearea unei companii sustenabile în România” în cadrul workshop-ului ,,Bune practici în integrarea sustenabilității în procesele de resurse umane” care a avut loc la Impact Hub.

Screen Shot 2015-05-10 at 19.11.49

Destinat reprezentanților de HR cu funcții de management sau coordonare, ,,Rolul HR-ului în crearea unei companii sustenabile în România” este primul studiu din țara noastră care adresează acest subiect. Cercetarea a avut ca obiectiv analiza percepției managerilor de resurse umane cu privire la rolul funcției de HR în avansarea sustenabilității în companie si măsurarea nivelului de adopție de către departamentele de HR a unor acțiuni din sfera sustenabilității. Studiul și-a propus, totodată, să identifice barierele care împiedică HR-ul să aibă un rol strategic în inițiativele de sustenabilitate ale companiei.

Raportul lansat astăzi prezintă rezultatele principale ale cercetării, dar și perspective internaționale ce leagă sustenabilitatea de domeniul resurselor umane. Totodată, raportul oferă recomandări și bune practici ce pot reprezenta un punct de pornire pentru profesioniștii de HR din România care doresc să integreze sustenabilitatea în procesele de resurse umane, contribuind astfel la crearea unui business responsabil față de mediu si din punct de vedere economic și social.

,,Fiind prima cercetare din România care adresează acest subiect și existând un nivel scăzut de conștientizare în rândul oamenilor de HR cu privire la relația dintre sustenabilitate și practicile de resurse umane, munca noastră a fost una de pionierat. Ne bucurăm că am reușit să oferim o primă imagine asupra modului în care sustenabilitatea este integrată în practicile de HR. Era nevoie să pornim un dialog pe această tema și în țara noastră, întrucât nu mai putem vorbi de dezvoltarea unor companii sustenabile fără a integra principiile de sustenabilitate în cultura organizațională și procesele principale de resurse umane”, a declarat Ioana Tetelea (Managing Partner, Invisible Nature).

Rezultatele studiului ,,Rolul HR-ului în crearea unei companii sustenabile în România” arată că percepțiile reprezentanților de resurse umane cu privire la rolul funcției de HR în crearea unei companii sustenabile sunt pozitive. De exemplu, 63,4% dintre respondenți sunt cu totul de acord că HR-ul trebuie să contribuie la crearea unei culturi organizaționale care să susțină sustenabilitatea si să integreze sustenabilitatea în programul de training și leadership al companiei. De asemenea, 70% dintre participanții la studiu au răspuns că sunt cu totul de acord că HR-ul trebuie să fie implicat în activități de change management care să contribuie la adoptarea principiilor și inițiativelor de sustenabilitate în companie.

În practică însă, rezultatele studiului arată un nivel redus de implementare a unor acțiuni sau măsuri de HR din sfera sustenabilității. Doar 13,3% dintre respondenți au răspuns că dezvoltarea de poziții de sustenabilitate în companie este o practică adoptată în prezent și doar 6,7% au răspuns că sustenabilitatea este inclusă în traseele de dezvoltare a carierei. În ceea ce privește partea de training, esențială în construirea unei companii sustenabile, doar 23,3% dintre respondenți au răspuns că oferirea de traininguri pe sustenabilitate angajaților este o practică adoptată în prezent la nivelul companiei în care lucrează. Acțiunile cu cel mai ridicat nivel de adopție sunt legate de implicarea angajaților în inițiative de mediu la birou (46,7%) și de includerea unor principii de sustenabilitate și cerințe ce țin de etica în afaceri în codul de conduită pentru angajați (56,7%).

În ceea ce privește barierele care împiedică HR-ul să aibă un rol strategic în inițiativele de sustenabilitate ale companiei, majoritatea obstacolelor menționate de respondenți sunt legate de implicarea și susținerea managementului, de modul în care HR-ul este perceput la nivelul companiei sau de strategia de business si viziunea companiei.

Derulată în perioada mai – iulie 2015, cercetarea ,,Rolul HR-ului în crearea unei companii sustenabile în România” a presupus completarea unui chestionar online cu 15 intrebări. Rezultatele studiului se bazează pe răspunsurile complete a 30 de respondenți, reprezentanți de HR în poziții de management sau coordonare din companii locale și multinaționale din diverse industrii din România.

Despre Invisible Nature

Invisible Nature este o firmă de consultanță ce oferă soluții inovative și integrate în domeniul sustenabilității și mediului. Invisible Nature pune la dispoziția companiilor expertiza sa în domeniul sustenabilității corporative și al comunicării pe teme de sustenabilitate, dar și expertiza pe partea de mediu și conservare a naturii și resurselor naturale.

Mai multe informații pe www.invisiblenature.ro

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează