Industria alimentară și consumatorul, față în față în prima zi a evenimentului „Think Food”

0

Prima zi din cadrul conferințelor Think Food a reunit, pentru două sesiuni de discuții despre perspectivele industriei agroalimentare în 2015, reprezentanți ai societății civile, instituțiilor statului, asociațiilor și companiilor din industria alimentară. Primul panel a abordat tema strategiei agroalimentare a României și rolul industriei și al autorităților în protecția sănătății și intereselor consumatorului, iar, în al doilea panel, provocările industriei: vulnerabilitățile fiscale, financiare și contextuale.

Think Food_28.01.15 panelul 1

Au participat la dezbateri: Daniel Botănoiu, Secretar de Stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Mihai Vișan, director executiv Romalimenta, Marius Duncă, președinte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, dr. Corina Zugravu, cercetător la Institutul Național pentru Sănătate Publică și Dorin Cojocaru, președintele APRIL.

Cele doua sesiuni au generat dezbateri între reprezentanții prezenți ai societății civile, instituțiilor statului, asociațiilor și companiilor din industria alimentară. Din dezbaterile avute în cadrul celor două conferințe, concluzia care se detașează este nevoia de comunicare între actorii industriei pentru o dezvoltare sustenabilă care să corespundă nevoilor lor și exigențelor noului consumator.

Încă de le prima ediție Think Food, am reușit exact ce ne-am propus: să fim o platformă prin care stakeholderii importanți să se așeze la aceeași masă și să discute starea actuală a industriei, măsurile care pot fi luate ca aceasta să evolueze și pașii concreți care pot fi făcuți de fiecare. În tot acest peisaj noul consumator, cerințele și așteptările sale au fost în centrul atenției”,  a spus Liliana Munteanu, inițiatorul proiectului și Head of Point Connections, business unit în cadrul Point Public Affairs.

În timpul celor două sesiuni s-au dezbătut teme privind strategia pentru dezvoltarea pieței, dar și calitatea și siguranța alimentelor.  Concluziile celor două sesiuni pot fi rezumate la nevoia industriei de a fi susținută printr-o coordonare și reglementare mai bună, mai ales în zona organismelor de control, dar și de o mai bună comunicare între principalii actori.

Industria alimentară autohtonă își ia în serios responsabilitatea de a pune pe masa milioanelor de români hrana zilnică, respectând cerințele naționale și europene de calitate și siguranță alimentară. Este un contribuabil semnificativ la bugetul de stat, central și local, un angajator important pentru peste 200 de mii de români, și principalul client și susținător al agriculturii. În ultimii ani s-a înregistrat o creștere cu 36% a productivității datorită management-ului îmbunătățit ca urmare a investițiilor masive în  modernizări și calificări”, a spus Mihai Vișan director executiv Romalimenta.

El a punctat că industria alimentară este un segment ce contribuie la competitivitatea României în ansamblu. „De aceea ne așteptăm să existe sprijin guvernamental: atât direct, prin programe și subvenții de susținere a exporturilor, care pot avea un impact pozitiv asupra balanței agroalimentare, cât și indirect, prin măsuri care vizează susținerea consumului în România și informarea corecta a consumatorilor”, a adăugat Vișan.

Think Food_cadru general

În ceea ce privește preferințele consumatorului autohton, studiile arată că există contradicții în cerințele oamenilor: doresc termene mari de valabilitate, dar în egală măsură vor ca produsele să fie proaspete; să fie ieftine, dar bune, fără aditivi, dar cu un aspect plăcut. Însă studiile identifică un nou tip de consumator care înțelege și apreciază calitățile și proprietățile alimentelor, însă comportamentul lui cotidian nu reflectă nivelul de informare.

Think Food continuă mâine, având în prima parte a zilei o serie de conferințe pentru specialiștii în comunicare despre provocările cu care se confruntă în industria alimentară. Seara publicul poate intra în discuție  cu medici, nutriționiști, psihologi, care vor vorbi despre hrană din diferite perspective. Printre vorbitori se numără: Aurora Liiceanu, psiholog, Simona Tivadar, medic nutriționist, Pavel Chirilă, medic și fondatorul Naturalia si al clinicii Nera, doctor Florin Ioan Bălănică, consultant personal de sănătate, Willy Shuster, biogospodar, Monica Stroe, sociolog, Larisa Petrini, health coach, Cristina Mazilu, redactor-șef Good Food.

Despre Point Public Affairs

Point Public Affairs este public affairs și agenția de comunicare strategică din GMP Group. A fost fondată în 2008 și are în prezent trei linii de business. Point Public Affairs oferă servicii de comunicare instituțională, lobbying, comunicare strategică și analize și cercetări de politici publice. Point Association Management oferă asociațiilor servicii complexe, de administrație, de reprezentare a intereselor și de comunicare. Point Connections reunește părțile interesate în dezbateri și campanii de comunicare pe subiectele fierbinți ale momentului.

Printre clienții Point se numără:  Asociația Națională a Băuturilor Răcoritoare ANBR, Romslot, Local American Working Group, Project Management Institute, Asociația pentru Pensiile Administrate Privat din România, Colegiul Farmaciștilor din România, Telekom, Provident, Heineken, MSD, OMV Petrom, Amgen. Din GMP Group mai fac parte: GMP Advertising, WEBSTYLER, GMP PR, Chapter 4 și GO Studio.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează