In premiera, competitie Work-Life Balance pentru companiile romanesti

0

Investeşte în oameni! Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

ECHILIBRUL DINTRE MUNCĂ ŞI VIAŢĂ  – STRATEGIE, NU UTOPIE!

Bucureşti, 13 ianuarie 2011

Potrivit unor studii, 80% dintre angajaţii români consideră condiţiile în care lucrează ca reprezentând o sursă generatoare de stres şi de oboseală generală, comparativ cu 43% dintre angajaţii celorlalte state ale Uniunii Europene. La nivel european, cel puţin 1 din 3 angajaţi percepe un nivel ridicat de stres, cauzat de conflictul dintre muncă şi viaţă personală, cu consecinţe grave asupra sănătăţii fizice, psihice şi emoţionale şi, totodată, cu consecinţe asupra sănătăţii şi productivităţii organizaţiei.

Studii realizate anterior anului 2008 menţionează că starea de bine a angajaţilor devine o preocupare reală pentru angajatori. Astfel, peste 60% dintre managerii intervievaţi considerau necesare facilităţile privind programul de muncă pentru angajaţi (formule flexibile de lucru, eliminarea lucrului peste program etc), aceste măsuri dovedindu-se benefice şi pentru companie. Prin introducerea unor măsuri şi programe menite să armonizeze nevoile vieţii personale cu cerinţele vieţii profesionale, managerii constatau creşterea nivelului de satisfacţie a angajaţilor faţă de locul muncă, reducerea absenteismului, loializarea angajaţilor faţă de companie, productivitate crescută, reducerea unor
costuri etc.

În premieră pentru România, CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate lansează competiţia WORK-LIFE BALANCE AWARD. La competiţie se pot înscrie companii din Bucureşti şi Ilfov, indiferent de domeniul de activitate sau de dimensiunea acestora, care implementează programe şi măsuri de conciliere a vieţii profesionale cu viaţa personală pentru angajați. Companiile sunt aşteptate să se înscrie la competiţie în perioada 13 ianuarie – 10 februarie 2011. Informaţii referitoare la regulamentul de participare şi formularele de înscriere pot fi accesate pe site-ul www.worklifebalance.ro.

Companiile cu cele mai eficiente şi creative programe şi măsuri de conciliere a vieţii profesionale cu viaţa personală vor fi premiate în cadrul Galei WORK-LIFE BALANCE AWARD care va avea loc pe data de 24 februarie 2011. Informaţii referitoare la acest proiect pot fi urmãrite ṣi pe Facebook si Twitter.

“Datele menţionate mai sus au fost culese anterior declanşării crizei economice care a adâncit dezechilibrul, aducând cu sine noi surse de stres pentru angajaţi şi pentru companii. În perioade economice dificile, preocuparea pentru echilibrul între viaţa profesională şi cea personală a angajaţilor se diminuează sau chiar dispare ca prioritate de pe agenda companiilor, deşi necesitatea sa este foarte acută. În acest context, WLB nu trebuie sa fie o problemă periferică pentru organizaţii, ci un prilej de a gândi şi de a implementa astfel de programe ca modalităţi eficiente de motivare non-financiară. Astăzi, mai mult decât oricând, este important să poziţionăm strategic nevoile reale de echilibru, să subliniem, prin menţinerea angajamentului faţă de WLB, respectul companiei pentru proprii angajaţi şi să gândim soluţii inovatoare în parametri realişti. Acesta este mesajul pe care dorim să îl transmitem prin organizarea Galei – recunoaşterea eforturilor acelor companii care menţin preocuparea pentru oameni drept valoare organizaţională reală şi care promovează noi stiluri de management” a declarat Livia Aninoşanu, Directoare de Programe la CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate.

Această iniţiativă face parte din proiectul „Fii family friendly! Formare şi consultanţă pentru companiile din Bucureşti şi Ilfov”, cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează