Frigiderul cu lucrări de artă

0

Artist: Aurel Tar

Loc: Cărturești Verona, Str. Arthur Verona, 13-15, București | mansarda ROD

Dată: vineri, 18 mai 2012, de la 18.30

Într-o cultură de consum în care inclusiv referințele culturale sunt aranjate și intră în competiție direct pe rafturile de supermarket sau de giftshop, artistul Aurel Tar caută procedee personale de a grefa arta contemporană în rețele de librării și cinematografe, organisme muzeale, supermarket-uri și mall-uri. Frigiderul cu lucrări de artă face parte din proiectul „Insulele magnetice” și continuă seriile de intervenție culturală în spații alternative, după „Ultraperiferic Art Corner” și „THE…”.

Proiectul „Insulele magnetice” (Magnetic Islands) al artistului Aurel Tar tratează subiecte ale amestecurilor culturale și se declină în diferite intervenții culturale derulate în spații publice. Tar se opreşte asupra detaliilor interacţiunilor şi mixajelor culturale ale globalizării. În cazul lui, întâlnirile neașteptate sunt între școala lui Tițian, prerafaeliți și o aeronavă de tip Boeing*.

Artistul ia în considerare faptul că timpul împărtășit cu piesele originale ale operelor de artă într-un muzeu sau într-o expoziție este de până la câteva minute. Însă timpul petrecut cu reproducerea operei de artă pe un magnet de frigider este mult mai important ca durată și ca prezență a sa în cadrul domestic al cotidianului zilnic. Suvenirele sunt trofeele care rămân în urma vizitării unui muzeu sau spațiu cultural. Iar, dintre ele, magneții pe frigider ocupă un loc important. Până la urmă, frigiderul funcționează ca un „white cube” exterior, un „recipient” perfect pentru lucrări de artă.

Așa că artistul Tar invită publicul să intre în posesie și să rămână în prezența unor magneți care reproduc exact lucrări de-ale sale (acrilic pe pânză, acrilic pe foam). Mai mult, Tar s-a hotărât să intervină în fluxul industrial al magneților produși și să încerce să îi „recupereze”: fiecare magnet de frigider este semnat manual, astfel artistul putând oferi lucrări de autor: magneții semnați.

Lucrările reproduse pe magneți vor fi prezente în mansarda Cărturești Verona, un spaţiu dedicat designului românesc:  ROD (Romanian Design).

Magneții de autor vor putea fi cumpărați la prețul de 9,9 lei.

*după o parafrazare a unui precursor al Suprarealismului, Comte de Lautréamont: „ca o întâlnire probabilă dintre o umbrelă și o mașină de cusut pe o masă de operație”

 

Organizatori: Editura Vellant, Cărturești, Năsui colecție privată&galerie

Parteneri: Best Communication Media-clockwise translations, Illy România

Parteneri  media: Modernism.ro, Radio România Internațional, Redacția 24 FUN

Năsui colecție privată&galerie este un operator cultural care are ca scop circulația pe piața și scena de artă națională și internațională a artei și artiștilor, atenți selectați, din portofoliu și contribuția la creșterea sustenabilă a cotei artiștilor reprezentați.

Cărturești: ROD este un proiect ce îşi propune să expună, să promoveze şi să vândă design românesc. ROD este o platformă deschisă şi un laborator de branduri autohtone.

Editura Vellant este o editură îndrăgostită de cărţile frumoase, de la copertă până la ultimul cuvânt. Prin colecţia „Pasărea măiastră”, care îşi propune să îmbrace poveştile româneşti în haine noi, şi seria de felicitări şi cărţi poştale „Vellant iubeşte ilustraţia românească”, Vellant pune bazele unui proiect mai amplu de descoperire, susţinere şi promovare a talentului în materie de design, ilustraţie de carte şi arte vizuale româneşti.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează