FOTO: Artmark deschide anul pieței de artă cu noi provocări pe zona contemporană și gadget-uri rare de colecție

0

În 2014, piața de artă debutează în forță la Artmark. Luna ianuarie aduce o sesiune complexă, de patru licitații tematice, în care operele de artă contemporană, cel mai surprinzător segment al pieței de artă din România în 2013, se îmbină armonios cu piesele rare de colecție, în două seri dedicate iubitorilor de artă: marți, 28 ianuarie – Licitația de Ceasuri de Colecție & Licitația de Postmodernism și Contemporană, respectiv miercuri, 29 ianuarie, Cabinetul de Curiozități – Arta muzicii, scrisului și fotografiei & Licitația de Fotografie și Benzi Desenate. Expoziția celor peste 400 de loturi ale Sesiunii de licitații 28-29 ianuarie poate fi vizitată la Palatul Cesianu-Racoviță începând de marți, 14 ianuarie.

București, 14 ianuarie 2014

Primele licitații ale anului organizate de Casa Artmark indică, după cum o confirmă și bilanțul pieței de artă din România în anul 2013 (raport ce urmează a fi comunicat de IMA – Institutul pentru Managementul Artei, în cursul acestei săptămâni), un interes în creștere pentru zona de artă contemporană. În licitația din 28 ianuarie, vor fi tranzacțonați în premieră pe piața românească artiști de talie internațională, prezenți la marile case de profil – precum Daniel Spoerri („Tableau piège”, valoare estimativă: 600 – 1100 de euro) – sau artiști tineri, precum Victor Man, deja în vizorul unuia dintre cei mai mari colecționari de artă contemporană din lume, Deutsche Bank, care l-a desemnat artistul anului 2014 („Lămâi”, valoare estimativă: 4.000 – 6.000 de euro și „În loc să culeg măsline”, valoare estimativă: 9.000 – 15.000 de euro).

Timpul este o bijuterie. Ne-o dovedesc Patek Philippe, Rolex, Ulysse Nardin, Breitling sau Jaeger-LeCoultre, pentru a numi doar câteva dintre brandurile de renume care au lăsat asupra timpului amprenta eleganței, preciziei și rafinamentului. Peste 70 de astfel ceasuri de colecție sunt dedicate de Artmark în seara de 28 ianuarie celor care știu să valorizeze timpul într-un mod inteligent și sofisticat.

Tot în zona pieselor rare de colecție, licitația aduce o suită de loturi-unicat, gadget-uri care au făcut istorie și care vor fi prezentate în premieră publicului pasionat de acest segment, în cadrul unui viitor eveniment susținut de Casa Artmark în parteneriat cu Revista Știință & Tehnică. În seara de 29 ianuarie, colecționarii vor avea șansa achiziționării unor piese vechi, rare și extrem de rare, din sfera muzicii (patefoane, gramofoane, cutii muzicale, jukebox-uri etc), scrisului (mașini de scris, mașini de calculat etc) sau fotografiei (aparate de fotografiat în diferite tehnici). Acestor loturi li se adaugă fotografiile încărcate de poveste și istorie și fotografiile de autor, prezente în cadrul Licitaţiei de Fotografie și Benzi Desenate, locul de întâlnire al unor fotografi de excepție, de la Iosif Berman și Aurel Bauh la Ion Grigorescu și Teodor Graur.

Segmentul dedicat de Artmark benzilor desenate reprezintă o premieră inedită a pieței din România. În Licitația din 29 ianuarie, regăsim nume reprezentative pentru istoria acestui gen, de la ilustratorul Puiu Manu, regizorul Ion Popescu-Gopo, ilustratorul Sandu Florea, până la street-artistul contemporan Alexandru Ciubotariu, recunoscut prin proiectele sale și în plan internațional.

Expoziția Sesiunii de licitații 28-29 ianuarie este deschisă la Palatul Cesianu-Racoviță, Str. C. A. Rosetti nr. 5, începând de marți, 14 ianuarie, până luni, 27 ianuarie (orele 10:00 – 20:00), iar la Athénée Palace Hilton, începând de marți, 28 ianuarie, până miercuri, 29 ianuarie (orele 10:00 – 19:00).

Despre Artmark

Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.

În cei cinci ani de existenţă, Artmark, liderul pieței de artă din România (75%, potrivit bilanțului primului semestru din 2013), a organizat peste 100 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 12.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie. Vânzările publice (prin licitaţii de artă) ale Artmark au crescut de la 10,7 milioane de euro în 2011 la 11,9 milioane de euro în 2012 – într-o piaţă a licitațiilor de artă care a crescut de la aproximativ 13,7 milioane euro în 2011 la aprox. 14,6 milioane euro în 2012.

Oferind oportunităţi de investiţie numai în opere de calitate muzeală, Artmark se implică activ şi în conservarea şi perpetuarea moştenirii culturale. Începând cu 2010, datorită iniţiativei susţinute de Artmark a unor colecţionari, mai multe capodopere ale artei româneşti vândute prin licitaţie au fost oferite expunerii publice în muzee naţionale de artă din ţară și străinătate (Muzeul Național Brukenthal, Muzeul de Artă Constanța, Muzeul de Artă Ploiești, Muzeul Național de Artă al Republicii Moldova, Muzeul de Artă Brașov etc.). Totodată sediul Artmark găzduiește, cu începere din 2011, în regim de vizitare gratuită, expoziția permanentă a unei selecții a patrimoniului Pinacotecii București, în condițiile în care aceasta nu beneficiază de un sediu propriu.

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.artmark.ro.

Alexandru Ciubotariu 1

Ceas Jaeger-Le Coultre Ion Popescu-Gopo

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează