Finanțări de 85.000 lei pentru 5 proiecte din București, oferite prin fondul Mega Image pentru Comunitate

0

A treia ediție a Fondului Mega Image pentru Comunitate, un program de finanțare adresat locuitorilor și organizațiilor non-profit din București și Ilfov, se lansează la 1 octombrie. Fondul, în valoare de 85.000 lei, va finanța 5 proiecte din Bucureşti şi Ilfov care favorizează coeziunea socială în comunitățile locale. Noutatea aceste ediții este că proiectele legate de comunități geografice (blocuri, străzi, cartiere) vor fi favorizate în procesul de selecție.

Fondul Mega Image pentru Comunitate este finanțat de Mega Image, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, de Delhaize Group, compania-mamă a retailerului, și este gestionat de Fundația Comunitară București.

Asociatia D'avent

Ediția a treia a fondului favorizează comunitățile geografice, definite ca ”un grup social ai cărui membri trăiesc în același loc, si care pot (dar nu este obligatoriu) să aibă norme de viață similare și/sau interese comune.” De asemenea, deoarece eforturile de sustenabilitate ale Mega Image se îndreaptă spre găsirea de soluții eficiente și inovative în domenii ca reducerea deșeurilor și a emisiilor de dioxid de carbon, reciclare, alimentație sănătoasă și bunăstare, proiectele care vor viza aceste domenii pot primi punctaj extra în procesul de selecție. Totodată, la această ediție vor fi favorizate proiectele propuse de grupuri de inițiativă, adică grupuri formate din minimum trei indivizi, neorganizați juridic, care au interese comune într-un anumit domeniu. Insa, proiectele din alte domenii, care se adresează comunităților din București sau Ilfov și au un rezultat concret, sunt de asemenea eligibile pentru finanțare.

Un juriu independent va evalua aplicațiile și va decide proiectele câștigătoare. Juriul este format din persoane cu experiență în domenii legate de implicare socială, comunitate și CSR, precum: Oana Preda, Director Executiv Centrul de resurse pentru participare publică CeRe, Alina Cristea, Manager Dezvoltare DurabilăHolcim, Ileana Alexandru, Director de Resurse UmaneMega Image și Adrian Nicolaescu, Director de Marketing Mega Image
Organizațiile non-profit sau persoanele fizice își vor putea înscrie aplicațiile până la data de 30 octombrie 2015 pe site-ul programului. Selecția are loc până la sfârșitul lunii decembrie 2015, iar proiectele câștigătoare vor fi făcute publice până la 15 ianuarie 2016. Proiectele câștigătoare vor fi puse în practică până la 15 iulie 2016.

Calendarul complet, criteriile de eligibilitate, selecție, precum și formularele de aplicaţie sunt disponibile pe site-ul oficial al fondului: www.mega-image.fundatiacomunitarabucuresti.ro.

“Fondul Mega Image pentru Comunitate este un proiect deosebit de important pentru Mega Image, prin care ne propunem să trezim conștiința comunitară a locuitorilor Bucureștiului. Vrem să le oferim acestora oportunitatea de a naște idei și de a implementa proiecte care să le îmbunătățească considerabil viața în comunitate, să îi mobilizăm și să le oferim ocazia de a fi proprii lor creatori de bine. Bucureștenii sunt oameni activi, cu nevoi în permanentă schimbare și dezvoltare, iar Mega Image și Fundația Comunitară București își propun să fie catalizatorii dezvoltării comunitare”, Raluca Istrate, Sustainability Manager, Mega Image.

Fondul Mega Image pentru Comunitate este atent la impactul în comunitățile finanțate și urmărește ca acestea să continue după terminarea perioadei de implementare. La un an de la finalizarea primei ediții, echipa fundației a vizitat proiectele câștigătoare și a găsit premise de creștere sănătoasă:

Două proiecte noi au apărut după întâlnirea dintre trei organizații finanțate prin fond, care au găsit sinergii și le-au exploatat (cursuri de parenting la Școala mamelor, o colaborare între Policy Center for Roma and Minorities și Asociația Corporeanima, cursuri de mecanică de biciclete, o colaborare între Policy Center for Roma and Minorities și Bița Color).

Două proiecte au primit alte finanțări, după ce și-au pilotat ideile cu ajutorul Fondului (HomeFest, festival de artă contemporană care are loc în locuințe particulare din oraș – finanțare AFCN, Asociația SoliDar, din Otopeni – finanțare Erasmus Plus);

Două organizații au aplicat din nou la ediția a doua și au fost declarate câștigătoare (Policy Center for Roma and Minorities);

În total, 7 din 10 proiecte continuă, la un an după finalizarea implementării finanțate.


Despre Mega Image

Fondată în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu o reţea ce cuprinde 343 de supermarketuri în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe, sub mărcile Mega Image (174) , Shop&Go (167), AB Cool Food (1) și Mega Drive (1). Parte din Delhaize Group, Mega Image îşi propune să ofere, în fiecare zi, servicii de calitate şi o sortimentaţie de produse hrănitoare, sănătoase, sigure accesibile şi sustenabile.

Despre Fundația Comunitară București

Fundaţia Comunitară Bucureşti investeşte timpul, banii şi energia bucureştenilor pentru a crea comunităţi în care să ne simţim ca acasă. Organizaţia colectează fonduri de la afaceri locale şi persoane particulare, pentru a finanţa proiecte care stimulează iniţiativa şi aduc oamenii împreună în comunităţi. În patru ani de activitate, organizația a lucrat cu peste 3000 de donatori și a finanțat mai mult de 130 de proiecte cu peste un milion de lei. Fundaţia Comunitară Bucureşti s-a înfiinţat în 2011 şi este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 12 fundaţii comunitare din țară.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează