Escalada, terapie pentru dizabilitate. Climb Again instalează panouri de cățărat în două școli speciale din București

0

Școala gimnazială specială pentru deficienți de vedere și Școala gimnazială specială pentru deficienți de auz „Sfânta Maria” din București beneficiază din octombrie de panouri de cățărat instalate în sălile de sport de către Asociația Club Sportiv Climb Again, într-un demers de dezvoltare a abilităților de viață a tinerilor cu dizabilități prin escaladă.

Escalada, terapie pentru dizabilitate_3

Instalarea panourilor de cățărat este prima activitate cu beneficiarii din cadrul proiectului Escalada, terapie pentru dizabilitate, finanțat prin Fondul ONG în România, Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014. Prin acest program, Climb Again oferă o metodă complementară de dezvoltare personală tinerilor cu deficiențe de auz, văz sau cu afecțiuni din spectrul autist.

Cele două panouri au putut fi abordate de elevi în timpul orelor de sport, sub instruirea și supravegherea antrenorilor Climb Again. O sută de elevi din toate clasele, cărora li s-au alăturat și copiii cu autism de la Asociația Puzzle, au avut ocazia să învețe regulile de bază ale cățăratului sportiv și să încerce câteva trasee ușoare amenajate de instructori. La finalul ședințelor de inițiere, 36 dintre aceștia s-au putut înscrie gratuit la antrenamentele permanente Climb Again pentru copii cu dizabilități de la sala de escaladă Galactic Gym din București.

În ultimii doi ani, asociația Climb Again a derulat multiple programe de promovare a escaladei în rândul tinerilor cu deficiențe senzoriale, motorii, psihice sau cu afecțiuni din spectrul autist. Escalada devine în acest context o metodă non-formală de învățare și nu se concentrează doar pe îmbunătăţirea izolată a unui anumit tip de abilitate, așa cum fac metodele tradiţionale (logopedia pentru deficienţe de vorbire, de exemplu), ci apelează în același timp la abilităţile fizice, psihice și sociale, folosind tehnici adaptate și jocul. Copiii nevăzători învață să se ajute mai bine de spațiul înconjurător și să-și dezvolte memoria pentru îmbunătățirea abilităților de orientare; pentru copiii hipoacuzici sunt folosite tehnici speciale pentru focalizarea atenției, care îi stimulează senzorial, iar pe toți deopotrivă acest sport și înălțimile pe care îi urcă îi ajută la creșterea încrederii de sine.

Escalada, terapie pentru dizabilitate_5

În urma activităților proiectului, Climb Again va publica un ghid de bune practici privind beneficiile terapiei prin escaladă pentru copii și tineri cu nevoi speciale. Acesta va fi diseminat către instituții publice, ONG-uri și potențiali parteneri și are ca scop, pe termen lung, instituționalizarea terapiei prin escaladă la nivel de politici publice pentru persoane cu dizabilități.

Proiectul Escalada, terapie pentru dizabilitate este inițiat de Asociația Club Sportiv Climb Again împreună cu partenerii Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Auz „Sfânta Maria”, Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Vedere București și Asociația Puzzle.

Pentru mai multe informații despre promotori, accesați paginile web sau Facebook listate mai jos:
www.climbagain.ro | www.facebook.com/ClimbAgain
www.scoalasurzi2bucuresti.ro/
www.spdv.ro
www.puzzleromania.ro | www.facebook.com/asociatia.puzzle.9

Pentru a accesa site-ul proiectului, urmăriți link-ul: http://www.climbagain.ro/terapiepentrudizabilitate.

Proiectul este finanţat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România și se desfășoară în perioada august 2015-ianuarie 2016. Suma solicitată pentru proiect ca finanțare nerambursabilă de la Fondul ONG este de 31.412 euro.

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014. Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene, accesați www.eeagrants.org și www.fondong.fdsc.ro.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează