Elevii de gimnaziu și liceu promovează valoarea educaţiei prin campanii de prevenire a abandonului școlar

0

BRD și Junior Achievement demonstrează elevilor cu tendință de absenteism și risc de abandon școlar utilitatea și valoarea economică a educației pe termen lung.

59 de profesori și 548 de elevi de gimnaziu și liceu din toată țara au planificat și derulat în comunitate campanii de prevenire a abandonului școlar în care au atras peste 2.400 de participanți direcți.

Echipa de elevi și profesorul coordonator care au derulat campania cu cel mai mare impact la nivel local au fost premiați la Gala Romanian Business Hall of Fame®, care a avut loc pe 28 mai la Ateneul Român din București.

DA9B6473

Competiția Educația îți dă valoare! a fost inițiată în cadrul parteneriatului Junior Achievement Romania – BRD, ținând cont de nivelul ridicat al ratei abandonului școlar care plasează țara noastră peste media europeană.

Participanții au devenit ambasadori ai educației și modele pozitive pentru colegii lor aflați în situații de risc și au derulat în propriile școli campanii adresate colegilor, părinților și altor membri ai comunității pentru a transmite un mesaj despre importanța educației bine făcute.

„Pentru a construi o clasă mijlocie puternică, motor al dezvoltării sale, România are nevoie de cetățeni educați, iar aceștia trebuie formați într-un sistem organizat. Elevii formați într-un sistem educațional organizat sunt o resursă care produce valoare adaugată pe termen lung pentru comunitățile lor. Din acest punct de vedere, abandonul școlar ne preocupă pentru că produce analfabetism, forță de muncă necalificată și, în final, sărăcie.

Le mulțumesc tuturor celor implicați în acest proiect – elevi și profesori – și îi felicit pe câștigători.

Le mulțumesc de asemenea colegilor din BRD care s-au implicat și au vorbit cu elevii despre importanța educației  și a muncii.”, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD – Groupe Société Générale.

Dintre cele 59 de portofolii înscrise de clasele participante, juriul a desemnat campania derulată de o clasă de la Școala Gimnazială nr. 1 din localitatea Cuza-Vodă ca fiind cea mai bună soluție prezentată pentru prevenirea abandonului școlar.

Criteriile pe care juriul competiției le-a avut în vedere pentru alegerea câștigătorului au fost: inovație, impact, comunicare și vizibilitate în comunitate și în media și modul de prezentare al portofoliului de descriere a campaniei înscrise în competiție.

Sub sloganul Împreună luptăm pentru viitor!, elevii din echipa câştigătoare au atras participanți la activitățile lor prin realizarea de afișe și fluturași, au realizat un material informativ despre problema aleasă și un chestionar privind percepția elevilor asupra abandonului școlar.

Pe baza informațiilor obținute, elevii au realizat și interpretat o scenetă prin care au evidențiat rolul pe care îl are școala în viața fiecăruia, urmată de dezbateri pe tema educației, a dificultăților pe care le pot întâmpina cei care abandonează școala comparativ cu realizările pe care le pot obține persoanele cu studii superioare și comentarea unor interviuri cu reprezentanți din comunitate despre rolul educației și modele pozitive.

“Prin intermediul acestor activităţi consider că am atras un semnal de alarmă  elevilor cu  risc de abandon şi nu numai cu privire la efectele părăsirii timpurii a şcolii asupra acestora, cât şi asupra comunităţii. Activităţile realizate de  elevii participanţi la competiţie au fost un exemplu pozitiv pentru colegii lor, mesajele acestora fiind mult mai bine receptate decât dacă ar fi fost transmise de adulți,“ a spus doamna profesoară Giumali Narcis, coordonatoarea echipei câștigătoare.

Proiectul Educația îți dă valoare!, derulat pentru al doilea an consecutiv de Junior Achievement România în parteneriat cu BRD Groupe Société Générale, contribuie la prevenirea abandonului școlar la nivel național și la dezvoltarea competenţelor esențiale ale adolescenţilor pentru dezvoltarea carierei.

Pe lângă competiția națională, proiectul a inclus şi alte componente esenţiale – programul educațional Economia și succesul derulat cu profesorii coordonatorii, activități interactive la clasă și webinar online derulat cu voluntari BRD – care au ajutat 6.148 de tineri să conștientizeze valoarea educației, opțiunile de studii și de carieră și cum pot să își aleagă viitorul domeniu de interes și jobul pe baza abilităților, preferințelor și aptitudinilor personale.

Astfel, în lunile martie-mai, peste 70 de consultanți voluntari din bancă s-au implicat activ în derularea activităților la clasă cu 1.552 de elevi din 52 de școli, oferind tinerilor o experiență de învățare nouă și diferită, iar programul de voluntariat în școală va continua până la sfârșitul anului școlar. Voluntarii le-au transmis elevilor de gimnaziu și liceu (clasele VII-X) din experiența personală privind educația și traseul profesional, explicându-le tinerilor că succesul în carieră este strâns legat de o educație temeinică și consecventă, care să le formeze abilitățile și competențele potrivite pentru a deveni cei mai buni în domeniul ales.

Școli și profesori coordonatori – proiecte finaliste competiția Educația îți dă valoare!

  • Școala Gimnazială nr. 1 – Cuza-Vodă, Giumali Narcis
  • Școala Gimnazială Dumitru I. Ionescu – Calvini, Șandru Mihaela
  • Școala Gimnazială Romul Ladea – Oravița, Givadă Maria
  • Colegiul Tehnic Aurel Vlaicu – Galați, Tudorancea Anișoara
  • Liceul Tehnologic Ion Bănescu – Mangalia, Băiașu Alina Gabriela, Mihalache Iuliana Corina
  • Școala Gimnazială Căiuți, Stratone Laura Carmen
  • Școala Gimnazială Constantin Brâncuși – Medgidia, Dristaru Elena
  • Școala Gimnazială Constantin Daicoviciu, Boran Gabriela
  • Școala Gimnazială Mihai Eminescu – Osești, Gosav Elena
  • Școala Gimnazială Sfânta Vineri – Ploiești, Puiu Tina Elena

Despre Junior Achievement România

Junior Achievement România, organizaţie non-profit, a fost fondată în anul 1993 şi este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA şi Junior Achievement – Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare şi cea mai dinamică organizaţie internaţională de educaţie economică şi antreprenorială. În România, programele JA de tip „learning by doing” sunt urmate anual de peste 189.000 elevi din peste 1.200 de instituţii de învăţământ şi se desfăşoară local în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi sunt susţinute financiar şi cu consultanţă de către comunitatea de afaceri.

Informaţii suplimentare sunt disponibile la: www.jaromania.org

Despre BRD Groupe Société Générale

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148.000 de angajaţi şi 32 milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: Retail banking în Franța; Retail banking internaţional; Corporate & Investment Banking. Informaţii suplimentare sunt disponibile la: http://www.brd.ro/

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează