Elevi din ciclul primar din Bucureşti şi Cluj-Napoca – expediţie în magazine, pentru a decoperi secretele piramidei alimentare

0

Fundaţia PRAIS a organizat pentru 170 de elevi din Bucureşti şi Cluj-Napoca, implicaţi activ în mişcarea naţională „Şi eu trăiesc sănătos!” – SETS, o expediţie cu tema “Descoperiţi piramida alimentară!”, găzduită cu generozitate de 7 magazine Carrefour, cu ocazia Săptămânii Sănătăţii, organizată de lanţul de magazine la nivel naţional.

Echipa SETS impreuna cu elevii uneia dintre scoli

Pe parcursul vizitelor, 10.000 de calendare educaţionale SETS create de fundaţie, au fost oferite cumparătorilor gratuit – la casa, iar spotul radio care promovează alimentaţia echilibrată, sportul în rândul famililiilor, a fost difuzat la fiecare 30 de minute.

„În preambulul lansării noii ediţii a mişcării SETS, elevii şi cadrele didactice din şcolile câştigătoare în cadrul competiţiei anuale, au beneficiat de o expediţie menită a descoperi chiar în magazine – la standuri, toate grupele alimentare şi de a afla despre beneficiile acestora pentru sănătate, sub îndrumarea a doi nutriţionişti din cadrul UNEFS. Activităţile practice au entuziasmat copiii, deveniţi mici brutari care au  frământat şi decorat creativ aluatul de pâine în laboratoare. Toţi copiii au primit în dar la plecare fructe, materiale educaţionale de la gazda noastră – partener SETS”, a declarat Silvia Bucur, Preşedinte Fundaţia PRAIS, iniţiatoarea SETS.

Mişcarea SETS,  iniţiată de Fundaţia PRAIS în martie 2011, pe o periodă de 5 ani, face parte din Epode International Network – EIN, cea mai mare reţea globală de prevenire a obezităţii, ce reuneşte 42 de programe cu metodologii similare din 29 de ţări printre care: Franţa, Belgia, Spania, Olanda, Grecia, Canada, Brazilia, Mexic, Polonia, Portugalia, Australia şi Noua Zeelandă, în cadrul căreia mişcarea SETS este membru activ. În 2012, reţeaua EIN din care face parte SETS a fost desemnată de către DG SANCO drept „Best Health promotion European project”, iar intervenţiile pe activităţi fizice din cadrul mişcării “Şi eu trăiesc sănătos!” – SETS au fost apreciate ca un model de bună practică.

De la lansare și până în prezent, SETS a integrat în mişcare peste 116.340 de elevi din ciclul primar din 252 de şcoli din Bucureşti, Cluj-Napoca, Roman şi Timişoara, 3.000 de cadre didactice şi peste 200.000 de părinţi, 2 milioane – public larg. Pe lângă intervențiile directe în şcoli, mişcarea naţională SETS a dezvoltat portalul de informare publică dedicat atât părinţilor, cât şi copiilor – www.sets.ro, care înregistrează peste 108.467 de vizitatori, precum şi propria platformă social media (conţinând pagini şi conturi SETS de Facebook – peste 31.880 de prieteni, Twitter, YouTube, Instagram).  Impactul  proiectului este evaluat anual în cadrul unor studii pan-europene.

Partenerii mişcării SETS sunt: Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Tineretului şi Sportului, Inspectoratele Şcolare din Bucureşti, Cluj, Neamţ, Timişoara, Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport din Cluj-Napoca şi Timişoara, Comitetul Olimpic și Sportiv Român, Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti, Federaţia Română de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, Societatea Română de Nutriţie. Mişcarea SETS este posibilă datorită Membrilor săi Fondatori şi Parteneri Privaţi: Federaţia Romalimenta prin 5 companii membre.

Despre Fundaţia PRAIS

Fundaţia PRAIS a fost creată în 2002 de către PRAIS Corporate Communications. În cadrul proiectelor sale naţionale, susţine 4 mari cauze: accesul la educaţie şi la dezvoltare personală, o economie sustenabilă bazată pe inovaţie, competitivitate şi etică, promovarea stilului de viaţă sănătos, grija faţă de mediu.

Echipa PRAIS s-a implicat cu succes în ultimii 12 ani în 15 proiecte naţionale de marketing social în domenii precum: nutriţia sănătoasă, siguranţa produselor alimentare, protecţia mediului, promovarea tinerelor talente. Premiile primite local şi internaţional au confirmat impactul acestor programe.

Despre Carrefour:

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viaţa de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primeşte în magazinele sale peste 10 milioane de clienţi din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse şi servicii la preţuri echitabile. În România, Grupul Carrefour numără 170 de magazine dintre care 27 hipermarketuri ‘Carrefour’, 89 supermarketuri ‘Market’, 44 magazine de proximitate ‘Express’, 9 magazine de proximitate ‘Contact’ şi un magazin de comerţ online: www.carrefour-online.ro

www.sets.ro
www.facebook.com/miscareaSETS
www.youtube.com/user/MiscareaSETS
www.praisfoundation.com

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează