Elevi din București devin producători de jocuri în competiția Ubisoft IT&Creativity

0

Sâmbătă, 16 noiembrie, 12 echipe de liceeni din București și-au prezentat conceptele de „board game”.

Finaliștii au fost selectați din 29 de echipe din 15 licee din București, care au lucrat în echipă timp de o săptămână.

Competiția va continuia oferindu-le elevilor oportunitatea de a-și transforma conceptele în produse reale.

Competiția face parte din programul IT& Creativity, care oferă elevilor de liceu activități și materiale de orientare în carieră în domeniul IT și în special în dezvoltarea de jocuri digitale.

Joc sau afacere? Liceenii din București au arătat că se pot pricepe la ambele cu imaginație, muncă în echipă și spirit antreprenorial concepând propriul board game în cadrul competiției IT&Creativity, un proiect susținut de Ubisoft în parteneriat cu Junior Achievement România.

130 de liceeni din 15 licee bucureștene au răspuns provocării de a concepe un board game (joc pe tablă) care să poată deveni un succes pe piața jocurilor de acest gen. Timp de o săptămână, cele 29 de echipe de elevi din clasele IX-XII au lucrat la un concept original, iar cele mai bune 12 propuneri au ajuns în finala în care tinerii au prezentat lucrările lor juriului format din reprezentați Ubisoft și Junior Achievement România:

  • Alexandru Simion (Associate Lead Tester)
  • Bogdan Vasilache (Senior Programmer)
  • Cezar Teodorescu (Playtest Coordinator)
  • Cezar Vârtosu (Scriptwriter)
  • Francisc Apostu (Game Designer)
  • Mihnea Dragoman (Lead Game Designer)
  • Lucian Grămescu (Manager Operațiuni Junior Achievement România)

Echipa câștigătoare vine din partea Liceului Bilingv Miguel de Cervantes cu un joc care recreează atmosfera unor filme ca Nașul,oferind jucătorilor ocazia de a intra în rolul unor familii italiene și de a folosi gândirea strategică și puterea de a lua decizii în situații dificile pentru a supraviețui. Propunerile de pe locul 2, respectiv 3 au fost Omicron, un joc de strategie politică internațională propus de elevi de la Liceul Internațional de Informatică, Liceul Economic Virgil Madgearu și Liceul Nicolae Iorga, și HexTowers (Colegiul Spiru Haret), un joc intuitiv, dar complex pentru cei pasionați de jocuri precum Go.

Toate echipele participante au oportunitatea de a transforma ideea într-un prototip de produs până în martie 2014, cu ajutorul consultanților voluntari de la Ubisoft și urmând procedurile specifice de dezvoltare și testare a calității în acest domeniu. Cele mai bune concepte de lansare a unui joc ca produse reale vor concura cu produse și servicii dezvoltate de echipe de elevi din toată țara în cadrul programului de antreprenoriat Junior Achievement România, cu șansa de a se califica la finala Company of the Year Europe 2014 de la Tallinn (Estonia), sau de a câștiga resurse pentru lansarea produsului.

Nu am mai întâlnit până acum un proiect care să solicite în acest fel munca în echipă. Am fost surprins de plăcerea cu care am lucrat”, a spus Eduard, elev la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu. “Proiectul te ajută să îți dezvolți creativitatea, spiritul antreprenorial și mai ales să îți depășești emoțiile”, a adăugat Rareș, elev la Colegiul Național Spiru Haret.

Competiția reprezintă doar una dintre oportunitățile proiectului IT&Creativity, care oferă tinerilor și o altfel de „lecție” prin care să înțeleagă mai bine ce înseamnă să fii un bun profesionist în domeniu, ce tipuri de meserii au apărut în cea mai dinamică industrie din lume și cum pot ajunge să le profeseze direct de la angajați Ubisoft, prin studii de caz, webinarii și un quiz online cu premii.

Mai multe detalii: www.jaromania.org/elevi/pagini/itcreativity

Album foto: Facebook

heros

 

Ubisoft, unul dintre cei mai importanți producatori, publisheri și distribuitori de produse de divertisment interactive, la nivel mondial, a crescut considerabil printr-o gamă de produse și parteneriate, diversifi cate și de calitate. Ubisoft are echipe de dezvoltare în 27 de țări și distribuie jocuri în 55 de țări pretutindeni în lume. Obiectivul principal este realizarea de jocuri video de cea mai înaltă calitate, folosind tehnologii de ultimă oră. www.ubisoftgroup.com

Junior Achievement România, organizație nonprofit, fondată în anul 1993, este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA și a Junior Achievement – Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare și mai dinamică organizație internațională de educație economică și antreprenorială. În România, programele JA de tip learning by doing sunt urmate anual de peste 150.000 de elevi din peste 1.300 instituții de învățământ și se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației, cu instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. www.jaromania.org

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează